Halvblod + Welsh = ?

Nej, det är lite synd! Men det finns åtminstone info om de allra flesta (alla?) hingstarna på SWFs hemsida och så den privata sidan som innehåller ännu fler hingstar (även partbred tex)!
 
Om lilla SWF som är en ideell förening med aktiva med ordinarie jobb, familjer och hästar att ta hand om skulle vara tvugna att klämma ur sig en hingstkatalog varje år skulle vi gå under både ekonomiskt och tidsmässigt... Varje Welshponny Nytt innehåller uppdateringar för adresser till hingstarna, bilder på nygodkända etc. Hur många ponnyföreningar har hingstkataloger? Shetland kanske men så har de betydligt fler aktiva oxå. Att sedan ASVH har över halvbloden är väl inte så konstigt eftersom de har heltidsanställda på sitt kansli. Jag tycker att det fungerar bra med welshponnynytt och hemsidorna för vardagligt bruk och sedan kommer det en hingstbok då och då för att redovisa statistik.
 
För att återgå till andemeningen med tråden så ska jag betäcka mitt welsh sekt C-sto med godkänd halvblodshingst i vår/sommar! Har bestämt mig för Hamilton 904.

Hoppas på hoppglad avkomma i lagom storlek, gärna med rolig färg (mitt sto är gulbrun m fuxanlag). Kommer att reggas som Ridponny m vita papper. :)
 
Vad roligt att du bestämt dig för Hamilton till ditt Welsh-sto ! Jag föreslog ju några andra, men inte Hamilton, däremot känner jag ett par avkommor till honom....din lilla kommer iallafall att kunna hoppa !
 
Den hingsten har stått uppstallad nära mig så jag har sett han en del. verkar trevlig. Var dock flera års sen nu.
 
Ja, hoppandet kommer nog inte att vara nåt problem! Mitt ungsto visar dessutom stor talang i löshoppningen. :)
 
Det är en fin häst! :) Om jag inte minns helt fel så tror jag att hon för en tid sen (i somras?) fick ett föl efter en PRE-hingst.. Jag kan ha fel, men jag tror det! ;)

Nirak
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 029
Avel Vi har ett sto imp Polen, reggad som svensk ridponny. Stoet är maxad D, bra klipp i henne i all ridning och hoppning,bra kapacitet i...
Svar
1
· Visningar
898
Senast: cirkus
·
Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 925
Senast: moonstruck
·
Avel Hej! Nästa år vill jag betäcka min övervuxna ridponny. Tyvärr är hon okänd, imp från danmark. Jag funderar antingen på en...
Svar
12
· Visningar
1 999
Senast: hetluft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp