har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Nej men jag fick precis hem en sadel som skulle vara två bomvidder bredare än min sadel. Och visar sig vara smalare :mad:

Köpt via ebay och österike så det är bara att försöka sälja den. :(
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Bra tänkt. :bow:

kl

Hur går det för dej? Hört något nytt?
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Men du har läst hela tråden nu, VART bor denna kvinna? Tror säkert att någon från buke som bor på samma ställe kan åka och hämta sadeln eller pengarna åt dig .. Hojta till detta till henne att du har fixat en som hämtar sadel eller dina pengar tillbaka, hon får välja .

Hon påstår att hon bor i vimmerby men hon står inte skriven på den adress jag fick.. Så jag vet faktiskt inte.. Men Paketet är postat i vimmerby och hon har västerviks (sparbank?) så hon borde ju bo i närheten där någonstans.
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Svarar alla här..

Har inte hört nått nytt, helt oväntat (:grin:) har det inte dykt upp nått personnummer på henne. Är ledig idag så ska ringa banken och polisen. Fjordtokan här på buke har även mailat personen för att se om hon fortfarande säljer den. Dock är ju möjligt att personen i fråga (eller någon hon känner) har sett den här tråden.. Det jag tycker är konstigt är att hon hållt kontakt med mig trots att hon (antagligen) har lurat mig. Vanligtvis brukar dom väl bara slänga sitt oregade kontantkort och försvinna :confused:
Sambon och jag funderar på om hon försöker lugna oss så att vi inte anmäler henne nu utan att hinner hon dra utomlands. Fast om det vore hennes plan lär hon ju lurat fler än mig, för jag tror inte man flyr landet pga en såpass liten summa.

Vad blir det egentligen för straff om hon åker fast?
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Än så länge, men har mailat sidan och bett dom ta bort hennes annons
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Varför gör du inte som nån här föreslog - ber nån annan maila på annonsen och fråga om sadeln finns kvar? Eller har du gjort det?
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Japp har gjort det :) Fjordtokan här på buke har mailat henne. Vet inte om hon fått svar än.
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

...Fjordtokan här på buke har även mailat personen för att se om hon fortfarande säljer den. Dock är ju möjligt att personen i fråga (eller någon hon känner) har sett den här tråden..

Saxat från inlägg ovan...
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

har hittat hennes riktiga efternamn och ringde upp henne på ett annat nummer. Hon svarade inte men fick ett sms tillbaka att hon kommer upp med sadeln till mig imorgon och att hon ringer upp mig efter kl. 2. Adressen som hon angett stämmer ihop med efternamnet så nu känns det lite ljusare måste jag säga.
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Hoppas att hon dyker upp! Skulle hon göra det så tycker jag iaf att du ska se till att antingen få häva köpet helt och hållet eller få ett reducerat pris. Det hon gjort är ju inte lagligt...
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Har inte fått nått svar ännu men mailade ju i går kväll så....
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Ja det hoppas jag med, vill verkligen ha den där sadeln. Hon skulle dra av 1000 kr på sadeln med. Lustigaste var att hon hade mitt nummer sparat på det tel nr som jag hittade på eniro.. Vi har ju pratat med henne via sambons tel..
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Hästnet har dessutom tagit bort annonsen nu. Men vet ju hennes hela namn och adress nu så blir svårt för henne att slingra sig ur det här.
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Känns som jag försvarar henne nu men, sadeln var billig redan från början och hon lär få köra bil nästintill hela dagen imorgon för att leverera den... Känner också att jag inte vill bråka med henne, jag vill bara ha den där sadeln.. Eller åtminstonde mina pengar tillbaka. Det är som att gå runt och bära på en stor sten när man tror att man blivit lurad. Och det hjälper inte direkt när polisen visar föga intresse för det.. Jag kommer bli väldigt lättad imorgon om hon kommer med sadeln och kommer antagligen av någon löjlig anledning känna mig ganska tacksam mot henne för att hon inte lurade mig. Men fortfarande OM hon kommer...
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Håller tummarna att du får sadel eller pengar. Känns så otroligt trist att det inte går att lita på folk nuförtiden, man vill ju gärna kunna göra det...
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Och jag är alldeles för blåögd.. kan inte tro illa om folk förrän jag själv sett hur dom beter sig...
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Du måste uppdatera hur det går, om det dyker upp någon sadel eller ej. :)

Håller alla tummarna att det funkar som det ska nu!
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag ska sälja min sadel, värde omkring 5000 kronor. Problemet är bara att jag aldrig har sålt någonting privat tidigare.... Hur går man...
Svar
11
· Visningar
3 023
Senast: Blyger
·
Utrustning Köpte i helgen ett par veredusskydd begagnade från en tjej på en salusida. Skydden skulle gå på 400 kr, plus spårbar frakt 53 kr...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 708
Senast: Sockerbit
·
Äldre Jag behöver lite råd i hur jag ska lösa ett köp jag gjort via en FB-sida där det verkar som att säljaren vägrar ge tillbaka några pengar...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 147
Hästmänniskan Ja, hur gör man egentligen? Det finns nog många både säljare och köpare här inne som kanske har svar. Jag vill och behöver ha en ny...
2
Svar
31
· Visningar
4 043
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp