har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Du kan ju alltid trösta dig med att om hon kommer i morrn så har du gjort en dunderaffär.
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Jo verkligen.. Hoppas hoppas...
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

en hel del tror jag.. är ju småpotatis för polisen.

Många dessvärre ja, är som sagt småpotatis för polisen verkar det som =/. Jag polisanmälde en traderare som satt i system att ta betalt men inte skicka grejorna. Handlade totalt om ca 6000 kr, fördelat på olika traderare (hon gjorde lika på alla auktioner).

Jag mfl polisanmälde, polisen la ner utredningen pga 'brott kan ej styrkas'.

Personen hade en hel radda anmärkningar hos kronofogden med, visade det sig när jag snokade.

I mitt fall handlade det om ett täcke för knappa 700 spänn, men jag var så ARG på hela grejen att jag polisanmälde ändå, handlade inte om pengarna utan om saken i sig. Hade gått via fogden med bara för att, om hon inte fått kalla fötter när jag började ringa runt till hennes mamma & pappa och bror och alla möjliga och fråga efter henne och tala om hur det låg till, samt polisanmälan, så hux flux kom täcket. (Så där fanns grejerna, hon bara gav fan i att skicka).

Hon ljög en hel massa generellt (vi var fler från buke som blev lurade, och personen fanns på buke med), och jag både mailade, snigelpostade till hennes föräldrar (där hon var skriven men inte bodde), sms:ade och PM:ade här på buke, skrev i hennes blogggästbok etc. Hursom så hela historien ledde till att ägarna till hennes hästar (som hon påstod hon ägde men hade på foder) drog öronen åt sig och tog tillbaka hästarna till och med. (Jag fick ett mail av henne ungefär ett halvår efter hela soppan där hon bad om ursäkt och berättade det om hästarna etc)
 
Senast ändrad:
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Jo försökte få tag i polisen idag med hjälp av det numret jag fick av dom när jag anmälde. Har inte fått ett enda svar. Dom svarar inte på det numret och när jag ringde stationen så sa dom att hon som hade hand om anmälningarna skulle ringa upp. Har inte hört ett ljud. Tjejen som (ev) lurat mig däremot hör ju iaf av sig via sms. Är ganska lustigt att det är lättare att få tag i den som (ev) lurat mig än i polisen som har hand om ärrendet..
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

men gud!
hoppas verkligen att h*n dyker upp i morgon då! jag väntar med spänning på fortsättningen... :)
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Lite off-topic nu kanske. Men personkonto finns enbart på Nordea. Bankkonto finns på alla andra banker. Så vi inte blandar ihop begreppen :) Du har nog en ytterst snäll bank om ställer upp och fixar postförskott till vanligt bankkonto. Det skall inte funka.

ja okej - what ever :D men det är iafl ett vanligt personligt bankkonto på swedbank och inget giro på nått sätt.
jga vet inte hur vida banken är snäll eller inte - det är bara aldrig någon som ifrågasatt vad jag har och de har bara funkat i hela 8 år. hur? inte vet jag. men pengarna hamnar på kontot iafl när köparen lämnar pengar till posten.
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

hoppas verkligen hon kommer med sadeln. vore i sånna fall nästan för bra för att vara sant. :) håller tummarna iafl!
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Tack :) Jo jag fortsätter att hoppas på det bästa. Men lär ju aldrig mer skicka pengar innan jag sett att det är vad jag köpt som är i paketet..
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Det är väl Posten som är "snäll" isf eftersom de gör nåt som enligt dem själva inte är möjligt.
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Förr gick det utmärkt skicka PF med personkonto (eller postgiro). Det försvann när Nordea och Posten gick skilda vägar (enligt posthistoriska nätverket, posthistoria.nu)

Förr kunde man inte skifa mot bankgiro heller förresten, utan bara skicka PF mot plusgiro (fd postgiro). Då var plusgirot postens, sen sålde posten det till Nordea. Och då blev en bank gynnad framför det andra, så för att det skulle vara bankneutralt så infördes att både plusgiro och bankgiro gick bra att använda. (Källa, BGC, bankgirocentralen)

Men som sagt, förr gick det med personkonto. Inte nu.
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Jag vet, jag jobbar på bank, men det var väl inte förr i tiden som diskuterades.
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Men en sak fattar jag inte:confused: hur kan hon komma med sadeln till dej om hon hade skickat den till en annan person?
Har hon fått tillbaka den därifrån då eller hade hon inte skickat den utan bara packat?

Nä jag tror att hon hoppades att du inte skulle göra något utan tiga snällt om att du hade fått fel sadel.

Håller tummarna att hon kommer med den riktiga sadeln i morgon och kolla den nu ordentligt innan hon åker så att det inte är något fel på den.
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

kl

jag är lite fundersam på varför hon snällt erbjuder sig att köra hela vägen till dig!? Det vore väl enklare för alla att bara skicka den rätta sadeln och föra över pengarna till dig som blev "över".

Hoppas verkligen att du får din sadel alt. pengarna tillbaka. Det verkar ju lite mystiskt att hon "råkat" skicka fel sadel. Ser hon ingen skillnad på en skräpsadel och en bates? Det luktar skunk lång väg.
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Jag vet, jag jobbar på bank, men det var väl inte förr i tiden som diskuterades.

Nej men det kanske kan få diskussionen om just PF att upphöra, då det är möjligt folk skickat sina PF vid olika tidpunkter och därför vissa tycker 'men jag kunde'.
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Men en sak fattar jag inte:confused: hur kan hon komma med sadeln till dej om hon hade skickat den till en annan person?
Har hon fått tillbaka den därifrån då eller hade hon inte skickat den utan bara packat?

Nä jag tror att hon hoppades att du inte skulle göra något utan tiga snällt om att du hade fått fel sadel.

Håller tummarna att hon kommer med den riktiga sadeln i morgon och kolla den nu ordentligt innan hon åker så att det inte är något fel på den.

Hej!
Jo det har jag också funderat över. Hon påstår att hon ska åka till dom först och hämta sadeln.. men nja det tror jag inte.
jag tror att hon försökte lura mig men nu kan hon inte göra så mkt åt det när hon vet att jag vet vem hon är.
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

kl

jag är lite fundersam på varför hon snällt erbjuder sig att köra hela vägen till dig!? Det vore väl enklare för alla att bara skicka den rätta sadeln och föra över pengarna till dig som blev "över".

Hoppas verkligen att du får din sadel alt. pengarna tillbaka. Det verkar ju lite mystiskt att hon "råkat" skicka fel sadel. Ser hon ingen skillnad på en skräpsadel och en bates? Det luktar skunk lång väg.

Hon kanske inte har nått bättre för sig? Eller också vill hon köra hit så hon vet var jag bor och sen komma hit och sno allt jag äger. Skämt åsido. Jag har faktiskt ingen aning men kanske för att hon tror att jag inte litar på att hon skickar någon sadel och för att jag hotat med polisanmälan om inget händer den här veckan.. tiden börjar ju rinna ut nu så att säga.
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Duh! Det är fortfarande inte förr i tiden som diskuterats, av någon - ingen har sagt "men jag kunde", bara Radon som hävdar att hon till dags dato skickar med postförskott och får sina pengar till sitt bankkonto.
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Fick sms ifrån henne och hon har även ringt och pratat med mig nu. hon åkte till Varberg för att hämta sadeln men det var ingen där som tog emot henne. Hon skulle sätta in pengarna på mitt konto ikväll. Hon lät gråtfärdig när hon ringde. om hon nu försökte lura mig så är hon nog den sämsta bedragaren genom tiderna. Annars är det mest bara jävligt synd om henne..
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

hon åkte till Varberg för att hämta sadeln men det var ingen där som tog emot henne.

Nje, det förstår jag. ;)
Den personen som fått en jättefin och dyr sadel istället för den dåliga är väl inte intresserad av att byta tillbaka.
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Om hennes historia är sann så tycker jag faktiskt rätt synd om henne nu! Hoppas att du får tillbaka pengarna iaf.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag ska sälja min sadel, värde omkring 5000 kronor. Problemet är bara att jag aldrig har sålt någonting privat tidigare.... Hur går man...
Svar
11
· Visningar
3 023
Senast: Blyger
·
Utrustning Köpte i helgen ett par veredusskydd begagnade från en tjej på en salusida. Skydden skulle gå på 400 kr, plus spårbar frakt 53 kr...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 708
Senast: Sockerbit
·
Äldre Jag behöver lite råd i hur jag ska lösa ett köp jag gjort via en FB-sida där det verkar som att säljaren vägrar ge tillbaka några pengar...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 140
Hästmänniskan Ja, hur gör man egentligen? Det finns nog många både säljare och köpare här inne som kanske har svar. Jag vill och behöver ha en ny...
2
Svar
31
· Visningar
4 043
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp