Bukefalos 28 år!

har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Åk dit och ring på, åk med henne till närmaste bankomat så får hon ta ut pengar åt dig?
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Har hon inte pengarna hemma så kräv att hon antingen sätter in dem på ditt konto via internetbanken medan du ser på eller att ni åker till en automat och tar ut dem.
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

har funderat på det faktiskt.. men hur gör man? kan ju inte bara åka dit, hon lär ju inte ha pengarna liggandes löst hemma.. Och ringer jag och förvarnar kan jag ju bara drömma om att hon är hemma när jag kommer dit...

Åk dit med ett baseballträ och se lite hård ut. :cool:

(Nej men seriöst, ta någon med dig, en kompis/förälder eller vad som helst som står bakom o stöttar dig, så du inte 'ger med dig' om hon skulle vägra ge dig pengarna då. Åk dit, föreslå att hon ger dig pengarna på nåt av de sätt du redan fått tipsat om här ovan, annars så ringer du polisen på väg därifrån igen.)
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Tänker inte på något sätt ge mig, jag ska ha tillbaka mina pengar.. Men det känns lite väl drastiskt att åka dit och hämta pengarna.. Men polisen har tydligen viktigare saker för sig så ser ut som jag får klara mig själv. har pratat med en åklagare och enligt honom så kan jag ta upp fallet själv även om polisen lägger ned utredningen, men förlorar jag blir det dyrt. Fast å andra sidan har jag rätt så starka bevi i form av transaktioner till hennes konto, skräpsadeln, annonsen och alla sms som hon har skickat, vilket är en hel del. Hon måste vara världens sämsta tjuv. Hade jag varit tjuv hade jag definitivt inte haft nån kontakt med den jag lurat överhuvudtaget (jag hade iofs aldrig haft samvete till att kunna bli en men ändå). Men hon ger mig bara mer bevis hela tiden..
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Men det känns lite väl drastiskt att åka dit och hämta pengarna.. QUOTE]

VELA INTE!! åk för gud skull hem till kvinnan och kräv pengarna eller sadeln. Om du har långt dit ställer säkert någon på buke upp som bor i närheten.
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

genom att åka dit vissar du att du menar allvar. Fixar hon inte pengar så tala om att du tänker gå till åklagaren med det här.
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

*raderat* svarade på äldre inlägg
 
Senast ändrad:
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Har inte hänt jättemkt. Har fått tag i den polis som har hand om utredningen och vi har skickat alla sms till honom. Och även uppgifterna om hennes riktiga namn och telefon nummer. Ärrendet var skickat till kalmar men skickades tillbaka till Örebro då det inte fanns någon vid det namnet i vimmerby. Nu går det väl tillbaka till kalmar igen verkar det som... Har fått tag i en tjej som känner henne och hon har försökt få ur henne om hon har kvar sadeln eller inte men hon undviker ämnet.
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Har du efterlyst om det finns fler som blivit lurade av henne så ni kan gå samman?

Vår svenska lag är ju som den är och man kan tycka vad man vill många gånger utana tt kunna göra nåt. Om du åker till henne och kräver pengar på plats så är risken stor att du inte lär få ett öre samt att det kan bli så illa att hon kan göra en anmälan mot dig för trakasserier eller liknande. Är det ett riktigt pucko så vet man aldrig vad hon gör tillbaks, så försök att ligga lågt och låt polisen sköta sitt. Sen när du vet hur det går så kan du ta åtgärder utifrån det.

Men du måste sluta tro att det ska gå fort för det kommer det inte att göra vare sig du väntar ut polisen eller väcker åtal själv mot henne.

För att bringa lite ljus över det hela så är det bättre om ni är fler som går samman, jag fick reda på att vår lurendrejares åtal nu har varit (jag behövde inte åka dit) och hon fick skyddstillsyn och ålagd att betala tillbaks alla pengar till alla 9 avlurade. Det har tagit nästan på dagen 11 månader.
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Skicka en faktura på det inbetalade beloppet och dina eventuella utlägg. Sätt 10 dagar betalningsdatum och ett datum för inbetalning till ditt konto.

Om den inte betalas, skicka till KFM för indrivning.
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Har du efterlyst om det finns fler som blivit lurade av henne så ni kan gå samman?

Vår svenska lag är ju som den är och man kan tycka vad man vill många gånger utana tt kunna göra nåt. Om du åker till henne och kräver pengar på plats så är risken stor att du inte lär få ett öre samt att det kan bli så illa att hon kan göra en anmälan mot dig för trakasserier eller liknande. Är det ett riktigt pucko så vet man aldrig vad hon gör tillbaks, så försök att ligga lågt och låt polisen sköta sitt. Sen när du vet hur det går så kan du ta åtgärder utifrån det.

Men du måste sluta tro att det ska gå fort för det kommer det inte att göra vare sig du väntar ut polisen eller väcker åtal själv mot henne.

För att bringa lite ljus över det hela så är det bättre om ni är fler som går samman, jag fick reda på att vår lurendrejares åtal nu har varit (jag behövde inte åka dit) och hon fick skyddstillsyn och ålagd att betala tillbaks alla pengar till alla 9 avlurade. Det har tagit nästan på dagen 11 månader.

Att det inte går fort vet jag. Men har ringt runt överallt i 2 veckors tid nu till polisen för att berätta att jag fått fram hennes riktiga namn. Och det är ingen som har tagit hand om ärrendet, det har skickats fram och tillbaka. Sen har en telefonist sagt att den som har ärrendet ska ringa upp men hör aldrig av någon. Jag vet och förstår att det tar tid. Men jag trodde aldrig att det skulle vara så svårt att få tag i den som ligger som handläggare på ärrendet.

Och jag tror inte att jag kommer åka ned till henne, för det första så lär jag inte få några pengar och som du skrev så lär hon ju anmäla mig för trakasserier.. Känns som om det bara skulle ställa till bekymmer.
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Jag tycker som Lovisaeleonora, skicka ett betalningsföreläggande till KFM, så mals det så sakteliga igenom alla kvarnar, tar lite tid men det kan det vara värt, ta med alla kostnader du ställer i kravet såsom ansökningsavgiften på 400kr och ev ränta.
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Har försökt lägga ut en sökning efter fler som blivit lurade på hästnet, men kan inte se den.. Vi har skickat över alla sms, överföringar och även den sparade annonsen till polisen. Har även sett att hon lagt ut sin häst till salu.. Hoppas att hon ger mig pengarna tillbaka när hon sålt den...
 
Senast ändrad:
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Skriv faktura idag. Det tror jag är det absolut bästa sättet att få pengar. Och sedan lämna vidare om det inte kommer några pengar. Skriv också att sadeln finns tillgänglig för avhämtning (din adress) efter överenskommelse.
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

har läst tråden. Fy f...n hur kan folk luras så. Blir så arg:mad:, men det hjälper ju inte tyvärr. Jag hoppas att du får dina pengar, eller rätt sadel som du egentligen har köpt.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag ska sälja min sadel, värde omkring 5000 kronor. Problemet är bara att jag aldrig har sålt någonting privat tidigare.... Hur går man...
Svar
11
· Visningar
3 028
Senast: Blyger
·
Utrustning Köpte i helgen ett par veredusskydd begagnade från en tjej på en salusida. Skydden skulle gå på 400 kr, plus spårbar frakt 53 kr...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 711
Senast: Sockerbit
·
Äldre Jag behöver lite råd i hur jag ska lösa ett köp jag gjort via en FB-sida där det verkar som att säljaren vägrar ge tillbaka några pengar...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 172
Hästmänniskan Ja, hur gör man egentligen? Det finns nog många både säljare och köpare här inne som kanske har svar. Jag vill och behöver ha en ny...
2
Svar
31
· Visningar
4 080
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp