har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

jag har nog gjort över 100 köp och sälj över internet där jag betalat in på privatpersoners konton. Jag är väldigt blåögd osv men har aldrig blivit lurad och jag skulle heller aldrig lura någon.

En tjej i finland satte över närmare 5000kr på mitt konto och förväntade sig få en sadel vilken skickades samma dag som jag såg pengarna på kontot. Jag mailade även över KolliID direkt.

Enbart mailkontakt.


Så mycket pengar skulle inte jag föra över till en privatperson själv men jag vet ju att jag själv är seriös och jag ger gärna ut namn, personnr, adress och telefonnr till den som ska betala till mig om den vill det.


men mer än 500kr har jag dock handlat för... Tycker inte man ska behöva bli lurad men självklart händer det. Tycker ditt inlägg var onödigt även om du inte alls menade något illa med det.
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

förlåtförlåtförlåt, men....:rofl::rofl::rofl:

förlåt igen, men du måste vara den mest lättlurade jag hört om. och jag menar det på det allra varmaste och snällaste sättet. :love:

Fast varför då?

Jag köpte en Wintec Wide, som ny, garanti kvar och allt, för långt under nypris. Utan att bli lurad. Via interet, insättning i förskott på konto, och utan telefonkontakt.
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Fast varför då?

Jag köpte en Wintec Wide, som ny, garanti kvar och allt, för långt under nypris. Utan att bli lurad. Via interet, insättning i förskott på konto, och utan telefonkontakt.

för att jag skattade år inlägget såklart.

den bilden jag fick av henne när jag läste det hon skrivit, var bara sååååå...... mmmmm!!!!! undertonen i inlägget, med dom ledsna hundögonen, slog an en liten sträng av medlidande och värme hos mig.

var kanske lite klumpigt av mig att kalla henne för lättlurad, visst kan man göra bra affärer med större summor utan garanti. klumpigt, förlåt. men jag blir ändå alldeles varm och medlidande-glad när jag läser inlägget!
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Jag förstår vad du menar.. Och jag vet precis hur hon känner sig. Man känner sig väldigt korkad och blåögd och kan inte begripa att man gick på det...
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

jag köpte en Crown dressyr men fick hem en gammal ekonomi dressyrsadel från hööks eller börjes som dessutom hade knäckt bom :crazy: :eek:

Säljaren hävdade att den var i toppskick när hon skickat sadeln. Jag kontrade med att ta den till en auktoriserad sadelmakare och återförsäljare för Crown dagen efter att kollit anlänt, få det verifierat att bommen var av och att det var bedrägeri i och med att det var annat märke på sadeln än angivet i annonsen och hotade med polisanmälan omgående och gav tösen en deadline. Hon fick tillbaka sadeln och jag pengarna. I hennes fall tror jag dock att någon annan dessförinnan blåst henne vad gäller samma sadel, så det är ju lite synd att det cirkulerar både svindlare och säljare med okunskap om vad de säljer, och vad köplagen mellan privatpersoner säger. Bor inte i Vimmerby men annars hade jag gladeligen hjälpt dig att knacka dörr. :mad:
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Uppdatering. Jag har börjat fundera på om tjejen inte är ensam om att bedra. Jag tror hon jobbar ihop med en annan som har en massa sadlar till salu. Den andra tjejen skickade ett mail till mig nyligen där hon skrev att samma person (med rätta efternamnet!) hade sålt en pessoa till henne. Hon har inte fått sadeln, trots att den enligt säljaren är skickad och har heller inte betalat in pengarna till säljaren, så hon har ju inte blivit av med sina pengar. Jag har mailat tillbaka med frågor om hon ska polisanmäla och liknande men hon verkar inte vara särskilt intresserad. Enligt henne hade personen påstått att hon bor i Finspång och inte vimmerby. Det märkliga är att trots att jag försökte lägga ut en varning på hästnet så kom den aldrig ut, så ingen har sett den. Men hon mailade ändå.. Jag känner dessutom till tjejen som mailade mig sen innan då hon sålde en pessoa sadel till mig där bommen var av. Hon fick lov att köpa tillbaka den efter lite krångel, men jag tror inte hon har förstått att det är jag. Hon har ett 15-tal annonser liggandes ute nu...
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Såg nu att hon lagt ut ett par sadlar 2-3 ggr så hon kanske har 7-8 sadlar ute.. Men är ju absolut en som handlar..
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Jag har läst nästan varenda inlägg i hela tråden och väntar spänt på hur det hela ska sluta. Blir så extremt besviken när jag hör om sånt här, varför kan inte hästmänniskor (och andra för den delen) hålla ihop och vara ärliga?
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

är det allts hon som du köpt av? hon med alla annonser ute nu?
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Tror ts menar att det är hennes eventuella partner som har alla dessa annonser.
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

jag har köpt en sadel tidigare av hon med alla annonser. Bommen var av i den sadeln, men hör egentligen inte hit. Men hon har mailat mig och påstår att tjej 1 lurat henne också.. men som sagt verkar väldigt skumt... och känns som om hon försöker få mig att tro att tjejen bor nån helt annanstans.. har hållt koll på annonser för att se om hon (tjej 1) lagt ut nått men har inte sett nån annons från henne så är inte så troligt att tjej 2 talar saning då detta hänt härom veckan.
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Aha, då förstår ja…
Önskar jag hade några tusen över, bara för att se om jag åxå skulle bli lurad…. :laugh:
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

jag såg en varningsannons från dig ang detta. Kommer visserligen inte ihåg på vilken sida men det kan ha varit hastnet??

Jag har också blivit lurad när jag köpt sadel, men då bara på storleken. Folk har ingen koll på vad de säljer!

Köpte en 16,5 men fick en 16 vilket är en svårsåld storlek. Säljaren vägrade ta tillbaka den och jag ville ha en 17 men kunde sträcka mig till 16,5.

Har även köpt en crown där den såldes som normal bom(medium) i perfekt skick. I kartongen låg en med smal bom (narrow) och en stropp som var trasig. Säljaren hävdade att det var en normal bom och att den inte alls var trasig. Måste väl krymt på posten:grin::mad:

Har även köpt en wintec 17,5 med två järn som ingick. Det skulle vara ett i normal vidd och ett i vid. Säljaren skickade i en svart sopsäck utan något skydd alls:eek: ibland undrar jag hur fan folk är funtade i skallen. I säcken låg dessvärre en 17" med ett vitt järn och ett rött. Inte ens i närheten av vad som stod i annonsen. Fin sadel för övrigt men ändå.:devil:
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Jo det finns verkligen folk till allt verkar det som...

var inne och kollade hästnet och såg att min varning låg där, fast på köpes istället för säljes.. Så antar att tjej nr 2 sett den där, misstog mig när jag trodde att den inte kommit ut. Dock är jag fortfarande tveksam till hur pass trovärdig hon egentligen är, känns bara som om hon försöker förvirra mig. Har inte sett nån mer annons av tjej nr 1 och jag kollar noggrant jämt i hopp om att se nått.. Letar dessutom själv efter en pessoa sadel så tror inte att jag skulle ha missat annonsen.
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Det har inte hänt speciellt mkt tyvärr.. Har fått lite pm ifrån andra som köpt sadel ifrån tjej nr 2 där sadlarna inte varit i det skicket som varit utlovat..

Har mailat tjej nr 1 på ett nytt mailkonto men inte fått nått svar. Hennes annons på sin häst är borta så jag förmodar att hon nu borde ha pengar till att betala igen mig :grin:
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Är gjort, och det har gått vidare inkasso..
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

på eniro o liknande är det svårt att hitta personer, alla är inte registrerade. går du däremot in på ratsit.se kan du söka på enbart för eller efternam , delar av pesonnummer o olika städer.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag ska sälja min sadel, värde omkring 5000 kronor. Problemet är bara att jag aldrig har sålt någonting privat tidigare.... Hur går man...
Svar
11
· Visningar
3 010
Senast: Blyger
·
Utrustning Köpte i helgen ett par veredusskydd begagnade från en tjej på en salusida. Skydden skulle gå på 400 kr, plus spårbar frakt 53 kr...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 569
Senast: Sockerbit
·
Äldre Jag behöver lite råd i hur jag ska lösa ett köp jag gjort via en FB-sida där det verkar som att säljaren vägrar ge tillbaka några pengar...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 062
Hästmänniskan Ja, hur gör man egentligen? Det finns nog många både säljare och köpare här inne som kanske har svar. Jag vill och behöver ha en ny...
2
Svar
31
· Visningar
4 007
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp