Har folk inget bättre för sig?

Sv: Har folk inget bättre för sig?

KL

En gång när jag kom till jobbet (ett fd jobb) frågade en kille som precis skulle gå hem varför jag inte hade sagt något om min pojkvän. Snacka om att jag stod där som ett fån. Det var en av våra kollegor. Jag frågade hur min pojkvän såg ut, det kan ju vara kul att veta :D
 
Sv: Har folk inget bättre för sig?

Kanske inte var riktigt tydlig med min formulering, men om vi t ex skulle kramas och hur mycket som skulle vara tillåtet innan det klassas som otrohet. En oskyldig kram vänner emellan är kanske inte att vara otrogen, men kan man vara otrogen i det man säger till varandra utan fysisk kontakt? :nailbiting:

Jag förstår inte alls vad du menar med otrogen i sammanhanget.

Om din partner tar skada av din vänskap med kollegan, får väl partner ta upp saken till diskussion.
 
Sv: Har folk inget bättre för sig?

Vad är det du inte förstår? Svårt att försöka förklara när jag inte vet vad det är du inte förstår. :/
 
Sv: Har folk inget bättre för sig?

men kan man vara otrogen i det man säger till varandra utan fysisk kontakt? :nailbiting:

En del killar på jobbet och jag kallar varandra "gulle" och "hjärtat" och jag brukar kalla dem "mina gullknoppar" ibland. Det gör vi bara för att vi på riktigt tycker så mycket om varandra. De flesta har partners och ingen är det minsta otrogen. ...men jag vet att en killes fru inte skulle gilla det om hon visste, men det är nog hennes problem för hon är sjukligt svartsjuk.
 
Sv: Har folk inget bättre för sig?

Citerar från wikipedia. :)

"Otrohet avser sexuella handlingar som bryter mot moraliska krav på sexuell partnerexklusivitet i fasta förhållanden. Med ett vardagligt ord kallas det vänsterprassel."

Tänkte mest om det kunde vara vänsterprasslingar utan fysiska handlingar.
 
Sv: Har folk inget bättre för sig?

Så med andra ord, så länge båda är med på att det bara är vänner och partners inte är svartsjuka så är det lugnt då? :)
 
Sv: Har folk inget bättre för sig?

Tyvärr är det allt för många som har allt för tråkiga liv själva, så de måste hitta på om någons annans liv.

Är just nu uppe i samma harva. Har en killkompis som just nu stöttar mig till 100% då jag går igenom en jobbig tid. Och tydligen är det inte alla som har förståelse för att vi bara är vänner :meh: Så enligt ryktet har vi haft flera romantiska dejten (skedde på hans jobbO_o), vi ska ha kramats, pussat, hånglat och tom haft sex (närmast kontakten har varit en hand på armen:nailbiting:) Så antigen har båda varit ass kalas när detta ska ha skett eller så har båda drabbats av gemensam minnesförlust. För ingen av oss kommer ihåg något av detta.

Så ja, tyvärr är det vanligt skitsnack. Som även sker om man inte jobbar på samma jobb, utan det räcker att man är vänner:meh:
 
Sv: Har folk inget bättre för sig?

Citerar från wikipedia. :)

"Otrohet avser sexuella handlingar som bryter mot moraliska krav på sexuell partnerexklusivitet i fasta förhållanden. Med ett vardagligt ord kallas det vänsterprassel."

Tänkte mest om det kunde vara vänsterprasslingar utan fysiska handlingar.

Generellt sett sa nej... otrohet/vansterprassel ar nar nagot fysiskt Hander. Ett ligg, eller vart man nu drar gransen i relationen man ar i.
For manga ar det otrohet att ha en internetaffar - dvs en manniska man inte traffar ansikte mot ansikte med, men ex har telefonsex med, sexar pa sms, skickar bilder osv. Andra ser inte det som otrohet direkt, men ett bekymmer. osv.

Men vansterprassel som i att man bara tittar pa nagon annan, eller tanker pa nagon annan, eller ar trevlig mot nagon annan av samma kon som ens partner... nej... skulle nan anse det vara otrohet sa skulle jag iaf anse det vara dags att packa vaskan och springa som om faen sjalv bet en i halarna...


och till tradens forsta inlagg: folk snackar. Ar det inte det ena, sa ar det det andra. man far vara glad sa lange man slipper hora att man vantar trillingar och det ar darfor man ar sa "stor"... nar man inte ens ar gravid. Hande en van till mig, hon var mattligt imponerad av det ryktet... Folk behover nagot for att krydda upp vardagen ibland, vad ar lattare da an att skapa en fantasi om tva andra manniskor och deras (o?)mojliga karleksaffar...
 
Sv: Har folk inget bättre för sig?

Delvis kl
Det är med vart och när det blir otrohet är svårt. Det kan vara en skarp balans gång.

Men denna bilden tycker jag säger mycket om vad otrohet är:
1899950_10202890016545236_2059224775_n.jpg


Så ja enligt mig kan otrohet vara vi bara ord. När du inte kan stå för att du pratar med en av samma kön som din partner. När du måste dölja att du pratar med denna person.

På samma vis som en kyss inte behöver vara otrohet.
 
Sv: Har folk inget bättre för sig?

Delvis kl
Det är med vart och när det blir otrohet är svårt. Det kan vara en skarp balans gång.

Men denna bilden tycker jag säger mycket om vad otrohet är:
1899950_10202890016545236_2059224775_n.jpg


Så ja enligt mig kan otrohet vara vi bara ord. När du inte kan stå för att du pratar med en av samma kön som din partner. När du måste dölja att du pratar med denna person.

På samma vis som en kyss inte behöver vara otrohet.

Men herregud, vad som är ok och vad som inte är ok måste man ju diskutera och komma överens om inom varje relation! Det går inte att lägga upp några generella regler.
 
Sv: Har folk inget bättre för sig?

Men herregud, vad som är ok och vad som inte är ok måste man ju diskutera och komma överens om inom varje relation! Det går inte att lägga upp några generella regler.

Jag håller verkligen med.

Jag vet inte vad jag skulle ta mig till om min partner började prata om otrohet utifrån definitioner på Wikipedia eller den där moralistiska lilla bilden.
 
Sv: Har folk inget bättre för sig?

Enligt den där bilden är ju vad som helst otrohet om man har en tillräckligt svartsjuk partner vars reaktioner man är rädd och aktar sig för.
 
Sv: Har folk inget bättre för sig?

Delvis kl
Det är med vart och när det blir otrohet är svårt. Det kan vara en skarp balans gång.

Men denna bilden tycker jag säger mycket om vad otrohet är:
1899950_10202890016545236_2059224775_n.jpg


Så ja enligt mig kan otrohet vara vi bara ord. När du inte kan stå för att du pratar med en av samma kön som din partner. När du måste dölja att du pratar med denna person.

På samma vis som en kyss inte behöver vara otrohet.

jag vill opponera mig lite... mycket...

Om jag maste dolja att jag pratar med en individ for att min partner kan bli... vad, upprord, svartsjuk? Sa har min partner ett problem som jag, personligen, skulle anse forbaskat skrammande...
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 611
Senast: Juli0a
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 668
Senast: LovingLife
·
Relationer Just nu är jag bara ledsen över situationen som uppstått. Jag har jobbat på samma jobb i några år och trivs jättebra, främst då jag...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
16 077
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Aspbergers fanns inte hos kvinnor när jag var liten, inte ens ADHD diagnostiserades hos tjejer. Jag är född 1987. Min mamma är utbildad...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
9 584
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp