Har folk inget bättre för sig?

Sv: Har folk inget bättre för sig?

Räcker ju att vara här inne på forumet , här finns alla sorter , från experter, till ordvrängare och fantiserare :D

Där sa du något, det har jag faktiskt inte riktigt tänkt på, men nu när du säger det så har jag sett både det ena och det andra.
Speciellt experter och ordvrängare. :p
 
Sv: Har folk inget bättre för sig?

Äsch. Sådant är väl inget att hetsa upp sig över. Folk ser för mycket på tv-serier.

Jag hade en likadan episod för något år sedan då jag umgicks med en manlig kollega på en konferens. Jag åt med honom, och pratade socialt med honom större delen av tiden - för att vi hade likartade intressen.

Sedan gick det rykten flera månader. Det var inget jag brydde mig om, talade inte med kollegan om det heller...varför skulle jag dra in honom liksom. Ryktena rann ut i sanden när inget intressant hände.
 
Sv: Har folk inget bättre för sig?

Hetsar inte upp mig heller, mest nyfiken på hur det är i övriga landet. Har nu märkt att det inte är något ovanligt fenomen. Får hoppas det rinner ut i sanden snart, hörde att samma kollega haft liknande rykten tidigare när han umgicks med hon som är mammaledig nu.

Minns när jag började så var redan den ena mammaledig, och av dom två andra så kändes det som om hon som körde lastbil av dom två (den andra kör bara budbil) och jag fick vibbar att den här tjejen inte riktigt tyckte om mig, att jag kom och inkräktade på hennes territorium eller nått i den stilen. Har fortfarande svårt att läsa henne, men hon har blivit trevligare. Kanske bara är i början när alla är osäkra på vart de har varandra. :)
 
Sv: Har folk inget bättre för sig?

Måste va gay? Varför detta? Det tror jag aldrig jag hört förut, går det att berätta mer? Blir supernyfiken. :P

Nja, det är väl mest för att kille och tjej inte kan vara vänner utan att vara antingen tillsammans eller också är någon gay...

Enligt vissa, alltså...:banghead:
 
Sv: Har folk inget bättre för sig?

Håller med dem som skrivit att sådär är det på större arbetsplatser.

Själv anser jag mig vara en öppen person som tycker folk får göra vad de vill och man behöver inte ha åsikter om det, men så är långt ifrån alla.

Jag har själv avslutat ett längre (5 år)förhållande med en man som jobbar på samma jobb som mig. Vi är bra vänner, umgås utan problem och det var inga otrohetsaffärer eller annat groll bakom så har folk på jobbet otroligt svårt att acceptera det. Jag var bara inte kär i honom. Jag har en del integritet på jobbet med så jag går inte och basunerar ut vad jag tycker om honom etc utan nära vänner har jag på annat håll och vill ha det så, däremot jobbar vi rätt tight inom arbetsplatsen och det blir en hel del ytligt småprat.

Dels kan man ju inte bryta upp för att han är ju så snäll?
Sedan så kommer det en hel del kommentarer om ditten och datten som är rätt elaka och personliga påhopp och åsikter om mig och oss och honom, givetvis får jag inte höra dem utan det kommer fram bakvägen, blir såklart ledsen men man får nog inse att det alltid finns människor som lever genom andra och gärna vill att saker ska vara värre än vad de är.

Det vi förstod av reaktionerna var att många är livrädda för när någon i umgänget bryter upp, det blir någon form av yttre hot. Framförallt när det inte finns en krass förklaring bakom att den ena varit "dum" utan som i vårt fall att man vill ha mer passion och känsla i ett förhållande.
Det var många som var väldigt mycket mer ledsna och upprörda än vad vi var, och det känns så himla underligt eftersom de inte ens är nära vänner.
 
Sv: Har folk inget bättre för sig?

Kan erkänna att det tisslas å prats om allt å alla ju.. vad ska annars vi killar prata om om inte kvinnor på jobbet .. allt är ju trevligare än att prata om att nilssons fläktrem höll 6000 mil denna gånger instället för 4500 mil .. TYP :)

Å jag ska erkänna att jag har fått höra både det ena å andra å mycket mer när jag brukar vara den som de flesta kvinnliga chaufförerna kommer till direkt med sina fel ju ;)
/s

beskylld för att vara den flirtiga typen ??- vad nu det innebär ju
 
Sv: Har folk inget bättre för sig?

Jaha, nu tror jag att jag hänger med. Att om tjejen och killen inte är "kära" så är t ex antingen tjejen eller killen homosexuell. *ding*
 
Sv: Har folk inget bättre för sig?

Jobbigt när det blir sådär. Tror folk som håller på så, skulle antingen sluta bete sig precis som om det vore ett dataspel eller kanske spela The Sims istället där de kan styra "människorna" i spelet som de själva vill.. måste nästan vara jobbigare när de försöker "para ihop" personer.
 
Sv: Har folk inget bättre för sig?

Förvisso, men det är inte bara killarna som snackar. Vet att killar kan va lika duktiga på att snacka skit som tjejer.

Flirtigt är man ju tydligen bara för att man jämnt är glad och trevlig, varför vet jag inte riktigt.. :/
 
Sv: Har folk inget bättre för sig?

Skvaller förekommer överallt.

Skvaller kan vara ok det är när det kommer till förtal och skitsnack det blir dåligt

Är på en mindre arbetsplats fast med olika avdelningar. På min avdelning är vi 5st och vi skvallrar vilt om varandra :D

Dock så frågar vi också rakt ut och kan driva med andra avdelningar som gör likadant.

Jag och en manlig kollega kommer väldigt bra överens fast från en annan avdelning. Skvallrades hej vilt om att vi hade något på G. Vi hade väldigt roligt åt detta speciellt nu när han har fått ihop det med en av mina nära vänner :D

Det kommer alltid skvallras men så länge man kan stå för det och vågar fråga rakt ut och inte är något elakt så tycker jag det är ok. Människor är nyfikna och genom att prata om andra på arbetsplatsen är man social och typ "bondar"

Frågan om man tror att X har ihop det med Y kan även vara har du sett X nya hund visst är den söt?/ Y har varit på Ullared och shoppat har Y berättad vad hon köpte för jag är nyfiken.

Personligen skulle jag inte orka bry mig om något sådant. Tycker man det är jobbigt får man markera
 
Sv: Har folk inget bättre för sig?

Nej, de har inte mycket bättre för sig.

Jag fick för några år sen höra av min ex-make, barnens pappa, att jag borde vara lite mer diskret med mina flörtar på jobbet.

Till min fågelholksmin förklarade han då att han visste att jag hade ihop det med en av ambulanskillarna och att jag hade skickat nakenbilder på mobilen till honom.
Det hade han hört av en sjuksköterska på akuten som han "glömt namnet på" (hon ville väl inte att jag skulle konfrontera henne).

Han skulle tydligen heta Markus. Eller Martin. Vilket ingen ambulanskille hette.

Jag frågade exet om han var snygg? Det vore ju skoj att veta hur killen såg ut, om jag nu hade en flört med honom.

Sånt skitsnack förekommer alltid, men det var trist att mina barns far kunde tro på det utan att åtminstone kolla med mig först om det var sant.

En kan inte göra något åt det, skvaller sprids alltid vad man än gör. Bara att ignorera.
Och kanske be din jobbkompis att vara tydlig när andra antyder att han har halva inne.
 
Sv: Har folk inget bättre för sig?

Varken jag eller han bryr oss speciellt mycket, vi har skojjat lite om det och vad folk skulle säga om vi t ex kramade varandra osv. Jag funderar bara på vart gränser går för otrohet, vill verkligen inte vara otrogen mot min sambo för det är det definitivt inte värt.. :/
 
Sv: Har folk inget bättre för sig?

Åh, sånt är bara så jobbigt när det är något helt påhittat som inte ens stämmer. Jag är bara tacksam att det inte rör sig om något sådant.
 
Sv: Har folk inget bättre för sig?

Varken jag eller han bryr oss speciellt mycket, vi har skojjat lite om det och vad folk skulle säga om vi t ex kramade varandra osv. Jag funderar bara på vart gränser går för otrohet, vill verkligen inte vara otrogen mot min sambo för det är det definitivt inte värt.. :/

Ha ha en kram vänner emellan skulle jag aldrig klassa som otrohet iallafall. :D
 
Sv: Har folk inget bättre för sig?

Varken jag eller han bryr oss speciellt mycket, vi har skojjat lite om det och vad folk skulle säga om vi t ex kramade varandra osv. Jag funderar bara på vart gränser går för otrohet, vill verkligen inte vara otrogen mot min sambo för det är det definitivt inte värt.. :/

På vilket sätt skulle det kunna vara otrohet om andra spekulerar i om du har en affär med en kollega? :confused:

Att man funderar på folk man har omkring sig och deras relationer, är väl inget konstigt. Jag tror inte att det här upptar särskilt stor del av dina övriga kollegors tankeverksamhet.
 
Sv: Har folk inget bättre för sig?

Ha ha en kram vänner emellan skulle jag aldrig klassa som otrohet iallafall. :D

Inte jag heller, men det finns ju en del som är super svartsjuka (inte för att min sambo är det), kollegan har till och med varit hemma hos mig och träffat sambon utan sura miner. De pratade/skojade till och med varandra.
 
Sv: Har folk inget bättre för sig?

På vilket sätt skulle det kunna vara otrohet om andra spekulerar i om du har en affär med en kollega? :confused:

Att man funderar på folk man har omkring sig och deras relationer, är väl inget konstigt. Jag tror inte att det här upptar särskilt stor del av dina övriga kollegors tankeverksamhet.

Kanske inte var riktigt tydlig med min formulering, men om vi t ex skulle kramas och hur mycket som skulle vara tillåtet innan det klassas som otrohet. En oskyldig kram vänner emellan är kanske inte att vara otrogen, men kan man vara otrogen i det man säger till varandra utan fysisk kontakt? :nailbiting:
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 583
Senast: Juli0a
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 668
Senast: LovingLife
·
Relationer Just nu är jag bara ledsen över situationen som uppstått. Jag har jobbat på samma jobb i några år och trivs jättebra, främst då jag...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
16 077
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Aspbergers fanns inte hos kvinnor när jag var liten, inte ens ADHD diagnostiserades hos tjejer. Jag är född 1987. Min mamma är utbildad...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
9 579
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp