Har folk inget bättre för sig?

TheRedLightning

Trådstartare
Förra sommaren började jag på mitt nuvarande jobb, som lastbilschaffis, på ett mindre åkeri med ca 50-60 anställda. Varav det är 4 tjejer (med mig inräknat) som är chaufförer, och en av chaufförstjejerna är mammaledig för tillfället.

Det började på sommaren när jag lärde känna en manlig kollega, som är ett år äldre och hade en humor som hette duga. Vi blev fort bra vänner och sen efter semestern och en bit in på hösten, då var det första gången jag fick höra ryktena.

Ryktena sa att han var kär i mig, troligen baserat på att han är singel för tillfället och att vi pratar/skojar med varandra som vänner gör.

Han berättade även att en kollega hade frågat om han hade "halva inne" angående mig, och då hade han frågat "är du avundsjuk", han fick ett nä tillbaka.. vi båda skrattar åt att folk tydligen inte har något bättre för sig än att lägga näsan i blöt.

Nu senast var det något rykte om att jag är intresserad av honom och det är jag definitivt inte, inte mer än att vara vänner i alla fall, då jag har sambo sen 8 år tillbaka och inte är intresserad av att "byta".

Jag trivs väldigt bra på jobbet och har bra kollegor, jag vet inte vilka det är som tisslar och tasslar.

Någon som har varit med om något liknande?
 
Sv: Har folk inget bättre för sig?

Förra sommaren började jag på mitt nuvarande jobb, som lastbilschaffis, på ett mindre åkeri med ca 50-60 anställda. Varav det är 4 tjejer (med mig inräknat) som är chaufförer, och en av chaufförstjejerna är mammaledig för tillfället.

Det började på sommaren när jag lärde känna en manlig kollega, som är ett år äldre och hade en humor som hette duga. Vi blev fort bra vänner och sen efter semestern och en bit in på hösten, då var det första gången jag fick höra ryktena.

Ryktena sa att han var kär i mig, troligen baserat på att han är singel för tillfället och att vi pratar/skojar med varandra som vänner gör.

Han berättade även att en kollega hade frågat om han hade "halva inne" angående mig, och då hade han frågat "är du avundsjuk", han fick ett nä tillbaka.. vi båda skrattar åt att folk tydligen inte har något bättre för sig än att lägga näsan i blöt.

Nu senast var det något rykte om att jag är intresserad av honom och det är jag definitivt inte, inte mer än att vara vänner i alla fall, då jag har sambo sen 8 år tillbaka och inte är intresserad av att "byta".

Jag trivs väldigt bra på jobbet och har bra kollegor, jag vet inte vilka det är som tisslar och tasslar.

Någon som har varit med om något liknande?

Såna där rykten förekommer i princip på alla lite större arbetsplatser...
 
Sv: Har folk inget bättre för sig?

Fast varför måste det göra det, får det folk att må bättre eller vad går det ut på? *En som inte fattar vitsen med det*
 
Sv: Har folk inget bättre för sig?

För att svara på fråga i rubriken: Nej folk har oftast inget bättre för sig :meh:

Ni verkar ju vara på det klara med var ni står så fortsätt som ni gör, låt dem snacka och få ett gott garv på kuppen ;)
 
Sv: Har folk inget bättre för sig?

Ni verkar ju vara på det klara med var ni står så fortsätt som ni gör, låt dem snacka och få ett gott garv på kuppen ;)

Jo, det är ju sant. Vi har redan garvat lite åt dem. Det är precis som en tjej och en kille inte kan vara vänner utan att det ska tros att de är kära.
Vi jämförde då med att tjej/tjej och kille/kille kan vara vänner utan att det blir massa kärleksrykten.
 
Sv: Har folk inget bättre för sig?

Det där har jag råkat ut för när jag har bott i småstäder där folk har för lite att göra/för lite yttre stimulans. Nu jobbar jag på en stor mansdominerad arbetsplats, är inte längre på golvnivå, och har inte märkt av något ens i närheten av det du beskriver.

/V
 
Sv: Har folk inget bättre för sig?

Måste va gay? Varför detta? Det tror jag aldrig jag hört förut, går det att berätta mer? Blir supernyfiken. :P
 
Sv: Har folk inget bättre för sig?

Åkeriet är beläget i ett samhälle och inte i en stad stor som liten. Kanske spelar det in, även om de som jobbar där kommer från olika orter?
 
Sv: Har folk inget bättre för sig?

Jobbar själv i en mansdominerad bransh. På min arbetsplats är vi ca 60-70 personer, på det senaste personalmötet var 50% av oss tjejer närvarande. Tyvär var min kollega tvungen att gå så då var det bara 25% av oss kvar, med andra ord JAG..... :sneaky:

Vi har väll lite samma problematik här vi med. Det skapas ryckten och skvaller. Har insett efter mer än 10år med bara män/killar, dom skvallrar värre än kärringar på kafferep. Finns det inget att skvallra om skapar dom det.. :D

Så länge du, din kollega och ev din sambo vet vad som är sant och inte ignorera resten.. Kärringar (grabbar) skvallrar... går inte att göra så mycket åt tyvär.
 
Sv: Har folk inget bättre för sig?

Det skvallras på alla arbetsplatser som är större än typ två personer.
 
Sv: Har folk inget bättre för sig?

Jadu, så här tycker jag det verkar vara överallt. För att inte tala om hur mycket folk kan envisas med att tolka in saker i en mening. Sist var det xxx är kär i mig för xxx sa att man inte kunde lämna en dam ensam.
 
Sv: Har folk inget bättre för sig?

Jag är ensam tjej inom vårt företag, ensam tjej i södra Sverige kan också tilläggas.
Om man tror på ryktena så har jag haft ihop det med... Alla.

Folk parar gärna ihop män och kvinnor som är bekväma i varandras sällskap. På min tidigare arbetsplats parade de också ihop mig med manliga kollegor, antagligen för att jag var enda tjejen och alla tänker heteronormativt.

Min bästa vän är kille, och nu när vi ska på semester tillsammans med hans femårige son börjar ryktena florerar i vår vänskapskrets igen. Trots att vi båda klargjort att en ostmacka är mer upphetsande än tanken på varandra nakna...
 
Sv: Har folk inget bättre för sig?

Förra sommaren började jag på mitt nuvarande jobb, som lastbilschaffis, på ett mindre åkeri med ca 50-60 anställda. Varav det är 4 tjejer (med mig inräknat) som är chaufförer, och en av chaufförstjejerna är mammaledig för tillfället.

Det började på sommaren när jag lärde känna en manlig kollega, som är ett år äldre och hade en humor som hette duga. Vi blev fort bra vänner och sen efter semestern och en bit in på hösten, då var det första gången jag fick höra ryktena.

Ryktena sa att han var kär i mig, troligen baserat på att han är singel för tillfället och att vi pratar/skojar med varandra som vänner gör.

Han berättade även att en kollega hade frågat om han hade "halva inne" angående mig, och då hade han frågat "är du avundsjuk", han fick ett nä tillbaka.. vi båda skrattar åt att folk tydligen inte har något bättre för sig än att lägga näsan i blöt.

Nu senast var det något rykte om att jag är intresserad av honom och det är jag definitivt inte, inte mer än att vara vänner i alla fall, då jag har sambo sen 8 år tillbaka och inte är intresserad av att "byta".

Jag trivs väldigt bra på jobbet och har bra kollegor, jag vet inte vilka det är som tisslar och tasslar.

Någon som har varit med om något liknande?

Räcker ju att vara här inne på forumet , här finns alla sorter , från experter, till ordvrängare och fantiserare :D
 
Sv: Har folk inget bättre för sig?

Hahaha, jo det där är sant att karlar kan vara värre än skvallerkärringar.

Ja, min sambo har träffat kollegan så det är lugna puckar där, tänkte mest om det är ett vanlig fenomen, då jag inte stött på det förut och blev nyfiken på hur andra har det osv. :)
 
Sv: Har folk inget bättre för sig?

Jag tror banne mig folk inte har något bättre för sig, fast det kan både vara kul och lite störande också lite beroende på kan ja tänka mig. Själv är det ingen som sagt något till mig utan det går alltid via kollegan, som jobbat där längre än mig.

Lite tråkigt tycker jag att det är att man inte kan få vara kompisar utan att det ska spridas rykten dock. :/
 
Sv: Har folk inget bättre för sig?

Böcker?! När sjutton ska jag ha tid att läsa det? Känns inte som det är något som går snabbt att läsa heller.. och framför allt lättläst, hmm.. blir nog till att prova lyckan på google istället å se om det finns ett kortfattat enkelt svar där. :)
 

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 668
Senast: LovingLife
·
Relationer Just nu är jag bara ledsen över situationen som uppstått. Jag har jobbat på samma jobb i några år och trivs jättebra, främst då jag...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
16 077
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Aspbergers fanns inte hos kvinnor när jag var liten, inte ens ADHD diagnostiserades hos tjejer. Jag är född 1987. Min mamma är utbildad...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
9 570
Senast: cirkus
·
Skola & Jobb Hej! Om ni har blivit besviken på genomfört medarbetarsamtal och lönesamtal, hur har ni fått tillväga då? Om ni är chefer, hur agerar ni...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
18 211
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Rumsväxter 2

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp