Har jag rätt att få pengarna tillbaka för frakten?

Sv: Har jag rätt att få pengarna tillbaka för frakten?

Kan ju hoppas att jag får fraktpengarna med :-)
Svårt att tro det euf.
Någon som vet vad det kostar att skicka en sadel med posten?
Har skickat med Schenker innan men då de tappade bort den senaste sadeln (hittades efter ett par v i ett tilltygat paket) o de inte ersätter mer än 1500 om den skulle komma bort så känns det lite osäkert :-(
 
Sv: Har jag rätt att få pengarna tillbaka för frakten?

Ta Postorder kundretur, kostar kring en hundring tror jag och jag tror att varan får väga upp till 20 kg.
 
Sv: Har jag rätt att få pengarna tillbaka för frakten?

Det handlar ju faktiskt inte om att TS som köpare har ångrat sig, utan att försäljaren skickat en felaktig vara. Alltså ska företaget stå för frakten eftersom de har gjort fel/brustit i kvalitetskontroll/vad man nu ska säga.

Att TS kanske inte velat ha den ändå, om den varit rätt färger, om den varit ren osv. har ju inte med saken att göra eftersom det är fel på varan.
 
Sv: Har jag rätt att få pengarna tillbaka för frakten?

OM TS åberopar fel i varan ger Konsumentköplagen säljaren rätt att korrigera felet. Det innebär att säljaren får skicka en ny sadel till TS som sedan (i så fall) kan välja att returnera den (på sin egen bekostnad) om ts då vill utnyttja ångerrätten.
 
Sv: Har jag rätt att få pengarna tillbaka för frakten?

tack för att du klargjorde vad det var jag letade efter i minnet!
 
Sv: Har jag rätt att få pengarna tillbaka för frakten?

Om TS ändå inte vill ha sadeln (passform etc) finns det ju ingen anledning att reklamera den. Bara att utnyttja ångerrätten och därutöver meddela att sadeln (dessutom) inte motsvarade förväntningarna.
 
Sv: Har jag rätt att få pengarna tillbaka för frakten?

när jag skickar sadlar med posten brukar det gå på 120:- Ville bara nämna det.
 
Sv: Har jag rätt att få pengarna tillbaka för frakten?

Har du ngt special avtal?
Ett paket upp till 3 kg kostar 150:- en sadel är normalt både tung o skrymmande o då landar vi på 337.50:-
Med schenker kostar det dock 120:-
 
Sv: Har jag rätt att få pengarna tillbaka för frakten?

när jag skickar sadlar med posten brukar det gå på 120:- Ville bara nämna det.

En sadel för 120 kr? Vad är det för post-produkt? Billigaste jag såg var 2 kg för 132 kr.

Eller skickar du sadlar ofta med kundreturfrakt.?
 
Senast ändrad:
Sv: Har jag rätt att få pengarna tillbaka för frakten?

Har nu skickat sadeln. Postorder kundretur kostar 150 kr. Skulle jag skickat den som vanligt paket hade det kostat 550 kr. :-S
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 211
Senast: geting
·
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
22 178
Senast: DarkInNight
·
Hundhälsa Ungefär som trådtiteln säger. Betty är sjuk och varit sedan 21 oktober. Då började det med att hon kräktes och ville ut frekvent...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
9 704
Senast: Monifa
·
Kropp & Själ Den korta versionen: Jag har inte tagit gynekologiskt cellprov på 8 år och har nu drabbats av dödsångest. Den längre versionen: Jag...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 306
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Kattsnack 10
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp