Har nagon en stegraknare?

Du ska ha en räknare som du kan ställa in din egen steglängd med om du ska ha någon nytta alls av den.

Eller en som raknar "stotarna" nar du gar sa att du inte behover stalla in den. I dag har jag tvattat bilen, gjort lite jobb pa datorn och tagit en tupplur:p sa det blev bara 12,000 steg.:cautious: och det var ungefar samma i gar ... malet med 18,000 kanns ganska langt borta just nu:banghead:
 
Jag försökte använda en stegräknare ett tag och kom fram till att jag går runt 20000 steg en normal dag (har ett aktivt jobb och springer en del) men att den dessutom roade sig med att räkna "steg" när jag åkte bil och det skumpade lite så den överdrev något kolossalt vissa dagar så den blev skrotad och jag använder mig av gps:en på telefonen när jag är ute och motionerar i stället.
 
Eller en som raknar "stotarna" nar du gar sa att du inte behover stalla in den. I dag har jag tvattat bilen, gjort lite jobb pa datorn och tagit en tupplur:p sa det blev bara 12,000 steg.:cautious: och det var ungefar samma i gar ... malet med 18,000 kanns ganska langt borta just nu:banghead:
Fast nä? En enkel eller gammal eller om jag använder ordet "simpel" stegräknare nöjer sig med "stötar" men en genomsnittlig stegräknare idag gör skillnad på antal steg beräknat på bland mycket annat - din steglängd, din vikt, din längd och vad för aktivitet du gör. Det är ganska stor skillnad på 100 meters gång och på 100 meters cykling i din prestation. Om du inte tar hänsyn till såna parametrar eller stegräknarens/aktivitetsbandets korrekthet så vet jag inte riktigt vad det finns för anledning att använda sån alls?
 
Fast nä? En enkel eller gammal eller om jag använder ordet "simpel" stegräknare nöjer sig med "stötar" men en genomsnittlig stegräknare idag gör skillnad på antal steg beräknat på bland mycket annat - din steglängd, din vikt, din längd och vad för aktivitet du gör. Det är ganska stor skillnad på 100 meters gång och på 100 meters cykling i din prestation. Om du inte tar hänsyn till såna parametrar eller stegräknarens/aktivitetsbandets korrekthet så vet jag inte riktigt vad det finns för anledning att använda sån alls?
Du ska ha en räknare som du kan ställa in din egen steglängd med om du ska ha någon nytta alls av den.

Well yes, naturligtvis finns det stegraknare som vill ha fler parametrar for att fungera bra, men jag har inte satt in steglangd pa en stegraknare pa narmare 20 ar. Jag har inte heller anvant en stegraknare sedan dess tills jag borjade checka pa min iphone hur manga steg jag tog. Jag tycker att min iphone raknar steg mycket bra. Jag hade varken satt in vikt eller langd men den raknar inte samre an min fitbit, problemet ar att jag ofta lagger bort den sa att den inte raknar alls.
Nu skulle jag ju inte fa for mig att nagon av dem skulle rakna cykling eller manga andra aktiviteter utan att jag specifikt satta in start och stopp och tycker att det finns manga anledningar att ha en stegraknare om man vill utmana sig sjalv att rora sig mer och leva lite halsosammare.
 

Liknande trådar

Mat Jag star for Julafton som firas med barn och barnbarn enligt Svensk tradition. Eller mestadeles Svensk tradition. Vi har helt hoppat...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 232
Senast: Huggorm
·
Kropp & Själ Jag ar 30 nu och har lange varit dalig med hudvard. Jag har val anvant nagon cleanser, toner och dagkram, speciellt nar jag brukade...
Svar
10
· Visningar
917
Senast: Rosett
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 277
Senast: Disen
·
Övr. Hund Jag gar 5 - 7 km med Miss Mandy varje morgon genom en avstangd park. (Den ar stangd med bommar och stora skyltar, plus skyltar med...
Svar
6
· Visningar
1 605
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Lunchtips till "matlådehatare"

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp