Har stallägaren rätt?

Jag vet med 100% säkerhet att den föreningen inte redovisar någon moms. Det enda jag egentligen ville med mitt inlägg vara att påvisa - ingen regel utan undantag. Jag jobbar med redovisning och skulle aldrig få för mig att svara på TS inlägg, för det finns alltid "det beror på". Vet inte hur många kurser jag varit på där någon ställt en fråga till kursledaren och denne svarat -det beror på. Redovisning är lurigt men moms är skitsvårt!

Vi kanske kan vara överens om att det är en god idé att kolla med Skatteverket i varje enskilt fall, för att undvika trubbel.
 
Stallägaren får nog tyvärr göra som den vill. Dock är det väl rätt osmart om man vill ha kvar sina inhyrda men det finns inget som säger att hen inte kan höja priset och ta bort tjänster. Men det är å andra sidan upp till er som hyr om ni vill stå kvar på de villkoren också....
 

Liknande trådar

Anläggning Har min häst på lösdrift hos en stallägare som är lite egen. Vi har inget avtal,endast ett muntligt sådant,hon skickar inga fakturor på...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 364
Ekonomi & Juridik Så jag flyttade mina hästar i novemeber till nytt stall, stod i annonsen fri tillgång hösilage (ingen analys, eget) och jag frågade även...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 512
Hästmänniskan Jag har ett litet dilemma, känns som jag sitter lite fast i en situation som jag inte trivs med. Lite fakta Jag har idag 4 st hästar –...
Svar
17
· Visningar
1 519
Senast: fejko
·
Ekonomi & Juridik Hejsan alla, jag behöver lite (en hel del) råd och info. Hoppas ni orkar läsa att detta, ber om ursäkt på förhand för flummig text...
2
Svar
28
· Visningar
4 700

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp