Harry Potter och Fången från Azkaban (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror ju att jag kommer dö så måste få ur mig det här, annars kan jag inte sova :p

GA lutar åt goda hållet, pga vettiga teorier och att hon snabbt var med på min tanke om Art.

Cirkus, Habina och Mirtai är jag skeptisk till. Cirkus pga att hon verkade vilja rösta ut Lobelia först, men ändrade sig när hon verkade inse att det var skumt. Habina för att hon verkade fatta men inte riktigt ville hoppa på tåget och Mirtai pga rösttrasslet igår när hon blandade ihop saker, tycker hon känns skum men det gör hon iofs nästan alltid.

Jag hoppas att du överlever!

Jag tänker rätt samma som du. :)

Alla känner ju att dom kommer dö i natt .. Så

Niyama har jag som god, hon verkar ju ha information som riktade blickarna mot Artline och på så sätt fick vi ut tjuven.. Mkt Bra!! Hade jag varit inne vid DL hade jag oxå givetvis ändrat min röst och följt Niyamas teori.

GA - där följer jag oxå Niyamas teori om att hon var snabb att följa upp om Artline så henne har jag oxå åt det goda hållet.

Tycker oxå Mirtai alltid spelar skumt oavsett god eller ond :confused: Svårt att veta var man har Mirtai

Lobelia.. som sagt det har jag redan skrivit om- Henne kan vi ta i morgon eller senare om det finns fler onda roller som är viktigare att få ut och som någon är säker på.

Ska läsa lite mer ordentligt nu så jag återkommer med resten.. OM denmktmeräldregamlatantentusenggrmeränvaddukansägaihelauniversum kan sluta med sitt OT-tjafs nu.

Sista gänget, nu ska jag på date med min kudde!

LenaH har jag lite svårt att greppa, det är förvisso tidigt i leken än så länge och hon har skrivit att det är lite rörigt i livet utanför den här bubblan vilket kan spela in så jag tror att jag ger henne någon dag till innan jag klurar vidare här. Noterar hennes diskussion med Lilltess men kan inte riktigt komma fram till vad den betyder, om något.

Blacksmithfarm ger mig ett intryck av att aktivt leta. Frågar och funderar en hel del. Tror först att Lilltess har siat LenaH som god men tar tillbaka det efter en diskussion, jag noterar det men det behöver inte betyda mer än att hon läste fel eller gjorde en feltolkning.

glömmerallt är också en som ger intryck av att leta, har mycket samma tankar som Niyama vilket jag för tillfället tycker talar till hennes fördel. Var även tillsammans med Niyama drivande i lynchen av Artline och även det gör att jag gärna vill sätta henne åt det godare hållet.

Habina har jag lite funderingar kring just nu. Dels tycker jag att hon inte är lika mycket på hugget som hon kan vara och lite även på grund av Lobelias röst vid förra DL då hon röstade på Lilltess med en motivering som jag tycker hade passat bättre på Habina. Jag vill inte sätta Habina åt något håll än men jag håller ögonen öppna här.

quater4ever har många inlägg men tillför inte så mycket till leken utan det är mycket röstlistor och kommentarer. Det här gör att jag kommer att hålla ögonen även på henne.

Niyama var den som drog igång och verkligen pushade för att vi skulle få ut Artline idag. Eftersom jag starkt betvivlar att någon på den onda sidan skulle göra en sådan sak så medvetet som hon gjorde det sätter jag henne som god.

DL 1
18:17 Lobelia röstar på Lilltess
19:49 Blacksmithfarm röstar på Habina
20:02 cirkus röstar på FiaM
20:24 fio röstar på Klara

20:47 Niyama röstar på fio
20:50 Klara röstar på cirkus
20:53 Mirtai röstar på Habina
20.55 Artline röstar på Niyama
21.04 Lilltess röstar på Niyama
21.06 Mirtai ändrar röst till Klara

21.07 LenaH röstar på Artline
21.08 Koppen röstar på Cirkus
21:15 glömmerallt röstar på Artline
21:15 Niyama ändrar röst till Artline
21:17 Gabby_Ossi röstar på Mirtai
21:20 Idahoe röstar på Lilltess
21:23 glömmerallt ändrar röst till Lilltess
21:25 Snurrfian röstar på Lilltess
21:26 Hjartagna röstar på Mirtai
21:27 LenaH ändrar röst till Lilltess
21:30 Habina röstar på Mirtai
21:30 quarter4ever röstar på Lilltess
21:44 bollen__ röstar på Artline
21:45 FiaM röstar på cirkus

DL 2
08:40 fio röstar på Lobelia

08:52 cirkus röstar på Lobelia
08:58 quarter4ever röstar på Lobelia
09:01 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
09:03 Koppen röstar på Lobelia
10:24 LenaH röstar på Lobelia
10:28 Snurrfian röstar på Lobelia
11:38 Artline röstar på Lobelia
16:20 Niyama röstar på Artline

17:23 FiaM röstar på Lobelia
17:42 glömmerallt röstar på Artline
18:30 Habina röstar på Lobelia
20:15 bollen_ röstar på Artline
20:17 Blacksmithfarm ändrar röst till Artline
20:19 Lilltess röstar på Artline
20:24 Idahoe röstar på Lobelia
20:42 Hjartagna röstar på Lobelia
20:49 Lobelia röstar på Artline
21:04 Gabby_Ossi röstar på Artline
21:15 cirkus ändrar röst till Artline
21:24 FiaM ändrar röst till Artline
21:28 Mirtai röstar på Artline

Blacksmithfarm röstar: Habina – Lobelia, Artline
bollen_ röstar: ArtlineArtline
cirkus röstar: FiaM –
Lobelia, Artline
FiaM röstar: cirkus –
Lobelia, Artline
fio röstar: Klara – Lobelia
Gabby_Ossi röstar: Mirtai – Artline
glömmerallt röstar:
Artline, LilltessArtline
Habina röstar: Mirtai – Lobelia
Hjartagna röstar: Mirtai – Lobelia
Idahoe röstar: Lilltess – Lobelia
Koppen röstar: cirkus – Lobelia
LenaH röstar:
Artline, Lilltess – Lobelia
Lilltess röstar: Niyama – Artline
Lobelia röstar: Lilltess – Artline
Mirtai röstar:
Habina, KlaraArtline
Niyama röstar:
fio, ArtlineArtline
quater4ever röstar: Lilltess – Lobelia
Snurrfian röstar: Lilltess - Lobelia

Edit: Radbrytningar som vanligt...

Känns enklare att bara citera det som en skrivit tidigare, det borde ju vara ok. Jag tror regeln finns mest för att @Paddington ska slippa leta efter teorier blir ju enklare som LL om det står i samma inlägg, Om jag har rätt borde ett citat lösa problemet, vad säger du Paddi?
Det är ok att citera å regeln är inte ny - Myrten hade samma regel i senaste leken :D
jag förtydligade bara att det måste finnas teori i röstinlägget med

Jag tror jag dör inatt :down:

Hoppas inte, för du är en av mina säkra goda, även om jag inte är hundra på din roll - men jag tror att du visste att Artline var tjuven, du byggde det på mer än bara teorin annars hade du inte vågat vara så jättesäker!

Vad glad jag är att jag gick in här sent som fan igår och ändrade min röst.
Ni vet hur det är när man inte kan sova, tänker på ulvleken och inser att för fan - NU vet jag, då är det tur att DL inte har varit ännu

Jag hoppas också att möjligheten finns till fler än ett beskydd inatt - Ron borde ha ett, ängeln borde ha ett och Errol borde ha varit klok som en uggla och delat ut beskydd till en säker god.

jag tror att jga också kan ligga dåligt till för att bli käk idag.

Mina tankar skiljer sig nog inte från så många andra,
Lilltess, fio, Niyama är i min bok ganska säkra goda. Glömmerallt troligt god, men jag är inte lika säker.
Och igen - @Niyama - jag förstår att du tycker jag var skum igår. Men kom ihåg att jag ligger 3.5 timme före i tid och jag vaknade mitt i natten med insikten om varför du antagligen var så säker; att det var bättre att ta fickjuven förstod jag, men jag visste inte hur du kunde vara så säker och vågade inte lita på dig till 100%, men sen kom jag på det, det finns helt enkelt flera som kan sia - jag tror att du har siat Artline (först var jag rätt säker på att du var Ron, men jag inser att det finns ju andra sior som bokstavligen kan flyga omkring hit och dit och iom din oro för att bli käk så tror jag inte att du är Ron heller - han har ju ett beskydd). Och då klockan 00:30 vågade jag mig ut där WiFi finns (trots läskiga nattvakten, men han har ju bara en arm O_o ) och ändrade min röst. Så själv tycker jag att jag var hjältemodig. ;)
Lobelia är med största sannolikhet ulv, jag tycker att hon borde vara nästa offer den i lyan som kan stoppa lynch lär inte göra det för att rädda en de flesta tror på som ulv.

Sen är ju frågan var ulvarna gömmer sig mer.

Jag hoppas på att dessa sior som rimligen borde vara i omlopp har burit frukt så att det klarnar under dagen även om jag blir käket.

Hoppas inte, för du är en av mina säkra goda, även om jag inte är hundra på din roll - men jag tror att du visste att Artline var tjuven, du byggde det på mer än bara teorin annars hade du inte vågat vara så jättesäker!

Vad glad jag är att jag gick in här sent som fan igår och ändrade min röst.
Ni vet hur det är när man inte kan sova, tänker på ulvleken och inser att för fan - NU vet jag, då är det tur att DL inte har varit ännu

Jag hoppas också att möjligheten finns till fler än ett beskydd inatt - Ron borde ha ett, ängeln borde ha ett och Errol borde ha varit klok som en uggla och delat ut beskydd till en säker god.

Menar du att Ron borde bli skyddad eller att han kan skydda? För när jag läser rollistan tolkar jag det som att han bara kan skydda om ängeln är död!

Har funderat på leken under natten och nu vill jag skriva ner lite tankar innan jag tar en tupplur (;))

Det skrämmer mig lite att Niyama litar blint på glömmer allt och inte verkar reflektera över den onda spionen.
Vad vore bättre än att låtsas vara god spion, följa en god spelare (som senare blir godförklarad när ondingen åker ut) och med det själv bli godförklarad? Är inte det drömläget för den onda spionen?
Jag vågar i alla fall inte lita på glömmerallt baserat på att hon följde Niyama snabbast, och är faktiskt lite förvånad över att Niyama inte verkar ha tänkt i de här banorna?

Hur tänker du kring det nu, @Niyama??

Gör ett nytt försök:
Finns väl tyvärr viss risk för det...

Angående röstningen begriper jag just nu ingenting, jag menar om @Lobelia är ulv varför röstade hon då på Art? Trodde ulvarna någon annan var tjuv, eller ville de inte ha kvar tjuven? Vad säger det om övrigas röster? Om Lobelia är ulv och röstade på art så verkar inte ulvarna försökt rädda Art? Eller så försökte de rädda lobelia, eller så är inte lobelia ulv men då blir @fio s beteende jättekonstigt så jag tror lobelia är ulv ändå. (någon kanske borde sia henne?) , Men vad betyder då hennes röst på Art? :banghead: Jag lutar åt att Lobelia är ulv och att ulvarna inte trodde Art var tjuven, men jag får inte riktigt ihop det med rössterna :banghead: Ska nog gå tillbaka till första röstningen igen och titta på den i kombination med den här.

Jag är förvirrad.:arghh:
Har markerat med färg.
Jag förstår att man ska teoria själv och visa att man kommer till slutsatser. Men jag ser mest en osäker ton som säger Lobelia kanske inte är ulv.

Ja det är ju klart förstås, dock tror jag ulvarna förstod att det var ganska körd för Art, Så det skulle inte förvånna mig om någon ulv petade in en "alibiröst". Oavsett borde lobelia vara ulv och om hon är det så borde fio vara god eftersom hon rikta uppmärkammheten mot lobelia. Du tror jag är god, iomed din teori och röst på art, du verkade trygg i din teori det var därför jag följde dig och du hade ju rätt. Lilltess vet vi ju är god så det känns som att det finns lite att bygga på nu när jag ska kolla på dag 1 röstningen igen.

Har markerat med färg.
Här känns tonen plötsligt mer säker; Lobelia är ulv, fio är god. Smått inställsamt mot Niyama.

Och det tillsammans med att hon var snabb att följa Niyamas röst (när Lobelia var ondförklarad och hade ett gäng röster) gör att jag tvivlar på glömmerallts godhet.

Nä teorin handlade ju inte om lobelia(däremot var jag ju tvungen att motivera varför jag trodde hon var ond när jag utgick från det i teorierna, reglerna säger ju att det måste vara med i samma inlägg( det är för övrigt väldigt omständigt @Paddington :p) så jag kan liksom inte utgå från att hon är ond utan att motivera varför) utan om hur de övriga ulvarna kan ha tänkas agera,.

Det ända jag skrivit om @fio är att jag tror hon är god.(för att jag tror att lobelia är ond för.. nä paddi jag tänker inte dra det igen:p) , så jag hade förstått dig bättre om du kallat det godförklaring.
Förlåt men då måste jag fråga, vad handlade teorin om annars? :confused:
Att ulvarna kanske eller kanske inte trodde att art var tjuv?

Jag tror ju att jag kommer dö så måste få ur mig det här, annars kan jag inte sova :p

GA lutar åt goda hållet, pga vettiga teorier och att hon snabbt var med på min tanke om Art.

Cirkus, Habina och Mirtai är jag skeptisk till. Cirkus pga att hon verkade vilja rösta ut Lobelia först, men ändrade sig när hon verkade inse att det var skumt. Habina för att hon verkade fatta men inte riktigt ville hoppa på tåget och Mirtai pga rösttrasslet igår när hon blandade ihop saker, tycker hon känns skum men det gör hon iofs nästan alltid.

Vet inte riktigt vad du tror att jag fattade. Jag förstod att du trodde artline var tjuven, men jag tyckte fios argument var bättre/säkrare.

Varför är inte LenaH misstänkt som också resonerade som jag?

Habina har jag lite funderingar kring just nu. Dels tycker jag att hon inte är lika mycket på hugget som hon kan vara och lite även på grund av Lobelias röst vid förra DL då hon röstade på Lilltess med en motivering som jag tycker hade passat bättre på Habina. Jag vill inte sätta Habina åt något håll än men jag håller ögonen öppna här.
Kan du förklara detta lite närmre? Varför passade min motivering bättre på Habina? Och vad skulle det ha och göra med Habina om den var det?

Kan du förklara detta lite närmre? Varför passade min motivering bättre på Habina? Och vad skulle det ha och göra med Habina om den var det?

Därför att Lilltess enligt sina inlägg missade väggen en gång och det verkade du tycka var skumt men att det tog Habina tre försök att komma igenom (i och för sig på grund av segt internet men hon hade ändå den kommentaren) tyckte du var mer muggelvarning? Det här gör att jag får känslan av att du försöker skydda eller godförklara Habina. Om det sedan stämmer vet jag inte men det är så jag tolkar det. :)

Puh. Jag missade väggen en gång men lyckades andra försöket!

Jag har hittat hit, även om jag typ fick attackera väggen tre gånger. :( Skyller på mitt ursega internet, så håll tummarna för att det är bättre imorgon!

Artline har hittat leken och vill inte bli jägare pga ansvaret. Troligen innan hon fick sin roll.
Glömmerallt - är lite sliten och aviserar bristande uppmärksamhet.
LenaH - har hittat fram
Snurrfian - Han med tåget och vill att dödsätare ska göra bort sig under dagen. Jag är benägen att håla med men leken är tunn.... Snurris aviserar att hon troligen hnner hem till DL
bollen__ Fick för sig att vi har en tråd om relationer och diskuterar samlag.
Idahoe Har ont om tid och tycker Every flavor beens är häftiga
Gabby_Ossy Kommer hem i god tid innan DL och har hittat hit.
Hjartagna - Har hittat hit och funderar över Dolores Umbridge, undrar om hon sitter i lyan.
Klara - Har hittat leken och läser den på dass.
Niyama -Förväntade sig en vanlig lek och ogillar rollen blodgivare - vill utrota den men tror sig slippa omvandlingar. Har ont om tid, så aviserar brist på teorier. Som de flesta andra alltså
Lilltess - Missade väggen (hur lyckas man missa en vägg? är det en hemlig kod tro?) och fick en bula. Lyckades inte hitta en teori vid 16 så satsar på teatertoaletten. Låter vågat med tanke på kön när jag varit på teatern, men det lär väl gå att rösta från toalettköer också.
fio - Hittat hit, efterlyser aktivitet (men bidrar måttligt) tror att det finns en hemlig underjordisk gång till kloakerna.
Koppen - Tänker köra en Hello Kitty lek med en otrogen HK, och vågar sig på att räkna onda/goda.
Cirkus - Tycker det är misstänkt att många har ont om tid i kväll och framförallt skriver om det. Att hon själv aviserat bristande aktivitet på samma vis verkar hon vilja sopa under mattan med motanklagelsen att jag hugger hårt. Påpekar att hon mest talat om tider, vilket i och för sig jag gjorde också.
Mirtai - hittade också till tåget, undrar om hon får rösta på sig själv, minns GAs rosa latexdräkt (tror alla gör det) och noterar Cirkus försök att avleda uppmärksamheten mot sig själv (angående aktivitet).
Habina - Hade internettrubbel eller om det var trubbel att komma genom väggen (mugglarvarning?) och undrar om rollen fallen ängel.
FiaM - Förhör sig om bula, dissar Every Flavour Beansoch delar ut en kram. Mycket godissnack men inte mycket mer.
BSF Frågar om blodgivaren, får en bula, äter chokladgroda, kommenterar namnet Hermione, är förvånad över folks lek och toalettvanor (mest kombinationen), biter på naglarna.
Q Toppar inläggslistan som vanligt, inte för att det ger särskilt mycket, mest OT och dessutom inte särskilt många. Undrar om blodgivaren, delar ut chokladgrodor, dissar Every Flavour Beans, Har McGonagall som favorit lärarinna.

Och ur detta ska jag lyckas få till en röst som inte är BOP och det snabbt.

Lobelia röstar på Lilltess.

Tycker hennes inlägg är en aning lite skumt, hur kan man missa en vägg - inte en gång utan 2 gånger. Är det en hint eller en hemlig kod?

nu har jag läst ikapp!
Jag var inne senast runt halv nio igår kväll för att bevaka hur röstningen låg till och då stod det 10-5 efter Idahoe hade röstat.
Så fann ingen anledning att ändra min röst just då
Vi var hemma hos svärfar som bor 7 mil ifrån oss på tidig påskmiddag igår för att fira påsk med honom då han åker till göteborg idag. Svärfar tillhör ett utdöende släkte som inte har internet- alls!
Det var planerat för en middag och sedan åka hem runt 21...
Nu blev det inte så- påskölen var god och istället stannade vi över natten väldigt oplanerat, så oplanerat att ingen mobilladdare var med, bara i bilen-men den hade vi ingenting att plugga in i för att få ström! ( bara usbkontakt)
Mobilen gick slut på batteriet mycket pga barnens spelande på den, likaså gjorde mannens ( vi har två barn)
Vi kom hem nu runt 9-tiden på morgonen och slängde mig över datorn för att uppdatera mig!

Det var nervöst även så här i efterhand att läsa ikapp den rafflande slutspurten i röstandet igår, och hade jag kunnat vara inne så hade jag, precis som jag skrev, ändrat min röst i slutet jag med.
Det är tur att cirkus vaknade till liv mitt i natten och fick en ahaupplevelse och tom vågade gå ner till wifin och den ondsinta enarmade vakten för att ändra sin röst (det låter som taget ur en skräckfilm hela hans uppenbarelse!)
Perfekt att vi fick ut ficktjuven!

Så efter detta håller jag definitivt Niyama åt det goda hållet!
Det som gjorde mig osäker att följa Niyama igår var det där om 50/50 att få ut ficktjuven, fick inte riktigt ihop varför det var 50/50...?
Med facit i hand tror jag det var en omskrivning för att det var 100% , vi skulle bara ha lagt ett plustecken mellan 50/50 istället så hade det varit glasklart ( 50+50);)
Man får ju inte skriva ut i ren skrift att man vet något om någon, vilket jag är rätt säker på att Niyama gjorde igår.

I övrigt så har även BSF i min lista klivit över åt det godare hållet efter gårdagens röstning. Hon är den första att ändra sin röst på Lobelia till Artline istället. dessutom tycker jag att hennes inlägg efter lynchen och nu på morgonen ger ett intryck av en som letar ordentligt efter ulvar.

Även Cirkus ligger mer åt det godare hållet just nu iaf, då hon kom in och avgjorde med sin röständring ( eller ja Mirtai gjorde det väl egentligen, men ser Cirkus som mer avgörande för annars hade kunnat bli lottning, så det talar för en god roll hos Cirkus)

Behöver läsa igenom allt ordentligt igen för att ha mer kommentarer kring övriga, om jag överlever så kommer jag idag kunna vara med i leken ordentligt för första gången sedan första dagen

Jaha, fio, Lilltess och Niyama känns ju som ganska säkra kort.

Fio eftersom hon avslöjade vad som kan vara en blooper från Lobelia

Lilltess för att vi vet hennes roll :p

Niyama eftersom hon drev på om Artline. Även om hon kan vara hur skicklig som helst tror jag inte hon skulle driva så hårt mot en misstänkt ond om hon själv vore ond

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 666
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 115
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 887
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 617
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka