Hårstrå i häl

Jag grävde en stund, och det kom ut ett hårstrå misstänkt likt min sambos hårman. Frågan är Hur det kom in i foten :confused: :nailbiting:
hårstrån har ju små små hullingar så jag kan tänka mig att det kan bli så om man trampar på ett hårstrå.
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Händer mig minst ett par gånger i månaden! Både hund och katthår. Aldrig hänt sambon dock, funderar på hur det kan vara så olika?
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Åh.. Min käre morfar hade en rejäl redig träflisa i fingret en gång för några år sedan. Den hade suttit i säkert en vecka. Var rött och svullet runt om och jag fick hedersuppdraget att klämma ut den rackarn. Blev en härlig smätteffekt när den ploppade ut 😁
 
Om man får spinna vidare så har min man ett skäggstrå i käklinjen som snurrar ihop sig inne i sin hårsäck och sen bildas en liten svart pormask där också. Det kliar i fingrarna varje gång jag ser den.

Han vägrar låta mig klämma ut den. En gång på fyra år har jag lyckats tjata mig till det.
När jag klämt ut vårt barn om 12 dagar ska jag dock få göra det 😍😂
 
Kan medddela att pinscherpäls kan ställa sig rakt in i foten underifrån. Lyckas alltid dra med mig minst ett strå hem från pinscher-vänner.

Det gör löjligt ont.
Men är också löjligt kul att ”operera” ut 👹
Japp, så gär terrierhåren också! Ställer sig rakt upp så attt det ser ut som världens larvigaste lilla prick, men inflammerat blir det fort och ont gör det! :D

Huuu för att få ut eländet dock! :arghh:😱
 
Om man får spinna vidare så har min man ett skäggstrå i käklinjen som snurrar ihop sig inne i sin hårsäck och sen bildas en liten svart pormask där också. Det kliar i fingrarna varje gång jag ser den.

Han vägrar låta mig klämma ut den. En gång på fyra år har jag lyckats tjata mig till det.
När jag klämt ut vårt barn om 12 dagar ska jag dock få göra det 😍😂

Åh. Erkänn att det var han som ville ha barn men inte du, men du kompromissade om du fick klämma ut den efteråt? :angel:.


Skämt åsido. Grattis! Spännande att vara så nära BF 😍
 
Nej, herregud. Vad tror du om mig egentligen?
Jag tänkte bara att chansen är större att jag får ett sånt hårstrå i foten om jag har en terrier än om jag inte har det.
Min erfarenhet säger mig att ju kortare hår desto större Risk (inte chans! :D ). Å andra sidan är ju tagel jättelånga och detlyckas jag med ändå. 🤔
 

Liknande trådar

Relationer Om ni ser att någon har ett hårstrå (eller en fiber eller nåt) på sin mat, vad gör ni då? Om någon har en krage som är knögglig - vad...
Svar
9
· Visningar
821
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Konstig rubrik, ja. Men vi har ju kört avfuktare ett par månader nu. Den har klickat igång en stor del av tiden. Men nu? Det är tydligen...
2
Svar
28
· Visningar
1 314
Senast: Acto
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 458
Senast: Squie
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 534
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp