Du kan skicka hit den så kan jag prova.Min champagne har fått någon bottensats, går det att dricka ändå?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du kan skicka hit den så kan jag prova.Min champagne har fått någon bottensats, går det att dricka ändå?
Har bara två flaskor, men jag kan skicka fläder så du kan göra egenDu kan skicka hit den så kan jag prova.
Men ta en diskhandduk då?miniatyrflugor i flädersaften som går igenom sildukensilar nu i tätare filter, flugfritt men tar himla tid
Jag älskar att gå ut i naturen och plocka lite av varje för att ta hem och safta,sylta, torka etc
Har tidigare gjort förutom de sedvanliga bären och frukterna:
Rosensaft och gele, gul hallonsaft, slånbärssaft,nässelsoppa, syrensaft, gele, kanderade syrenblommor och syrensocker mm. just nu har jag ett par burkar grankottesirap på tillverkning i fönstret och tänker att det måste finnas fler bukare där ute som också gillar att plocka i naturen och göra hemgjorda saker.
Vilka är era bästa tips på växter att plocka/ tillverka av? eller har ni några tips på vad man inte bör testa?
Vi brukar få en hel del vita smultron modell större som har bra smak. Har aldrig förädlat dem, några tips?
Jag använder kaffefilter mär jag silar (ett sådant där som går att använda flera gånger), köpt för förra år sedan för typ 10 riksdaler. Lätt min bästa investeringminiatyrflugor i flädersaften som går igenom sildukensilar nu i tätare filter, flugfritt men tar himla tid
Troligtvis är det bara pollen från blommorna som skiktat sig från resten av drickan. Jag brukar låta bli att hälla upp det sista för det ser så tråkigt ut, men det är ju en smaksakMin champagne har fått någon bottensats, går det att dricka ändå?
Kriskål ca två dl väl sköljda o i hopknödda blir ca 2 dl, solrosfrön ca0,5-1 dl, olivolja, salt, vitlök o lite vatten mixas i matberedare o blir gör gött på mackan eller hårt bröd, frö knäcke.
Mixer staven o gillade behandlingen när ja gjorde detta så matberedare, blender eller likande är nog bra.
Mvh
Pudlan
Har tyvärr inget att komma med.
Men måste bara fråga, är det gott med nässelsoppa? Hur smakar det? Måste det vara "nya" små nässlor, eller går det bra med större också? Har aldrig provat, men föreställer mig typ som spenat, och det är ju väldigt gott!men vet inte om det är värt att ta tag i det där om det smakar illa
![]()
En enkel raberberkräm är gott tycker jag. Har tyvärr inga mått så du får titta i en receptbok alternativt höfta lite.Idag tänkte jag testa att göra rabarbersaft med fläder, bara jag lyckas hitta fläder som inte blommat ut.
Någon som har fler smaskiga recept med rabarber?![]()