Hemmakläder

Jag använder bara bygellös bh. Det är jättebekväma varianter, men jag tar ändå av mig bh direkt när jag kommer hem.

De flesta av mina bygellösa är förövrigt helt vanliga push-ups, ser ut och fungerar som vilken bygel-bh som helst men utan den obekväma metallen.
 
Använder ni samma kläder hemma som på jobbet eller i skolan?

På jobbet använder jag oftast kostymbyxor, ett par snygga jeans eller strumbyxor och kjol och till det en blus eller topp.

När jag kommer hem är det första jag gör att byta om – av med BHn och jobbkläderna och på med sportbh, mysbyxor eller ett par lösare jeans och en lös topp. Det är så himla skönt att byta om men jag tänker också att jobbkläderna hålls fräschare om jag inte har dem på mig när jag steker korv eller städar eller spelar innebandy med barnen ute på gatan.

Pratade om detta med några kompisar häromdagen och de har alltid samma kläder hemma som på jobbet. De har ungefär samma klädstil som jag.

Hur gör ni och varför?
 
IMG_20190206_165258.jpg

Detta hände när jag inte byte byxor när jag åkte till stallet.
 
Men var är nudisterna?

Jag härstammar visserligen från naturister men jag är också väldigt frusen av mig så det är inte riktigt min grej (iaf inte den här tiden på året)... plus att om jag försökte jobba så tror jag mina borrare skulle bli lite väl glada... eller skräckslagna, beroende på deras preferenser.
 
Använder ni samma kläder hemma som på jobbet eller i skolan?

På jobbet använder jag oftast kostymbyxor, ett par snygga jeans eller strumbyxor och kjol och till det en blus eller topp.

När jag kommer hem är det första jag gör att byta om – av med BHn och jobbkläderna och på med sportbh, mysbyxor eller ett par lösare jeans och en lös topp. Det är så himla skönt att byta om men jag tänker också att jobbkläderna hålls fräschare om jag inte har dem på mig när jag steker korv eller städar eller spelar innebandy med barnen ute på gatan.

Pratade om detta med några kompisar häromdagen och de har alltid samma kläder hemma som på jobbet. De har ungefär samma klädstil som jag.

Hur gör ni och varför?

Bytar altid om när jag ska längre bort än altanen/brevlådan o byter om när jag kommer hem.
Väntar jag gäster har jag bytt om till lite bättre kläder än hemma kläder,
 
Jag använder bara bygellös bh. Det är jättebekväma varianter, men jag tar ändå av mig bh direkt när jag kommer hem.

De flesta av mina bygellösa är förövrigt helt vanliga push-ups, ser ut och fungerar som vilken bygel-bh som helst men utan den obekväma metallen.

Bytte också till bygellösa förra året, så jävla skönt rent ut sagt! Har flera olika varianter som är superfina, allt från helt tunna trekants till helt stoppade pushup ingen skulle se skillnad mot bygelbh på. Har haft div utprovade märkesbhar innan men får skav av allt. Främst där bygeln slutar men alla bygellösa jag köpt har dessutom varit skonsammare i alla sömmar och kantband sett till märkena på min kropp. Oftast har jag dock mjuk sportbh hela dagarna, sliter en del på mitt jobb som är ganska fysiskt. Är jag bara hemma har jag en helt tunn topp men byter inte till den bara för att när jag kommer hem.
 
Bytte också till bygellösa förra året, så jävla skönt rent ut sagt! Har flera olika varianter som är superfina, allt från helt tunna trekants till helt stoppade pushup ingen skulle se skillnad mot bygelbh på. Har haft div utprovade märkesbhar innan men får skav av allt. Främst där bygeln slutar men alla bygellösa jag köpt har dessutom varit skonsammare i alla sömmar och kantband sett till märkena på min kropp. Oftast har jag dock mjuk sportbh hela dagarna, sliter en del på mitt jobb som är ganska fysiskt. Är jag bara hemma har jag en helt tunn topp men byter inte till den bara för att när jag kommer hem.
Kan du säga vilka som är dina favoriter? Jag skulle behöva köpa någon ny och letar febrilt. (Vägrar modeller som man drar över huvudet, jag fastnar bara :laugh:)
 
Har arbetskläder och det är sååå skönt!
Till jobbet har jag oftast träningskläder, då jag som oftast gymmar efter jobbet direkt. Sen arbetskläder på jobbet. När jag kommit hem åker nästan alltid onepiecen på, älskar slappt och ledigt när jag är hemma. Samma om jag varit ute och haft jeans eller liknande på mig, åker av snabbt hemma!
 
Självklart byter jag om, finns inget bättre och skönare än mjukisbyxor och hoodietröja. Använder dessutom samma hemmakläder i typ en vecka så traskaf runt i lite småsmutsiga kläder i min ensamhet. Kan dock dra på mig jacka och termos över och gå till affären. Går också till fysioterapeuten i mjukisar ibland.

Men ska jag till Maxi eller fika byter jag såklart om från hemmauniformen till jeans och nu på vintern någon stickad tröja.

När jag flyttade från min lilla by med 3000 invånare till en större stad med ca 120 000 invånare så tänkte jag att jag aldrig skulle kubba gå ut utan smink och ordentligt fina kläder men det släppte jag snabbt :p
 
Jag som inte använder hemmakläder har tänkt lite på att om man gör det måste man få dubbelt så mycket tvätt? Eller använder man samma kläder dag efter dag?
Jag gör precis som med alla andra kläder förutom underkläder, jag använder dem tills jag spillt på dem eller sunkat ner dem i största allmänhet. Varvar jag mellan olika kläder blir de ju inte smutsiga lika snabbt som när man har samma på sig jämnt.
 
Jag gör precis som med alla andra kläder förutom underkläder, jag använder dem tills jag spillt på dem eller sunkat ner dem i största allmänhet. Varvar jag mellan olika kläder blir de ju inte smutsiga lika snabbt som när man har samma på sig jämnt.
Typ långkalsonger som jag har hemma tvättas definitivt inte dagligen :D det som jag lägger i tvätten dagligen är t-shirts och så luktar jag alltid på mina koftor/tröjor. Luktar dom inte svett så fungerar dom en dag till. Byxor åker i tvätten när dom inte längre ser rena ut.
 

Liknande trådar

Tjatter Apropå alla klädtrådar nu :D : Hade lite för mycket tid på tåget hem i eftermiddags och reflekterade; Vad har egentligen...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
12 854
Senast: TygerTyger
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 748
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp