Hemmakläder

Jag gör precis som med alla andra kläder förutom underkläder, jag använder dem tills jag spillt på dem eller sunkat ner dem i största allmänhet. Varvar jag mellan olika kläder blir de ju inte smutsiga lika snabbt som när man har samma på sig jämnt.

Jag brukar byta allt som är närmast kroppen varje dag så för mig skulle det kännas lite sunkigt att gå i samma hemmakläder dag efter dag.
 
Men blir det inte ofantliga tvättmängder + slitage på kläderna om ett par byxor måste tvättas efter ett par timmar i soffan?

Jag byter ju inte till hemmakläder utan har på mig jobbkläderna tills jag lägger mig så därför blir det inte ofantliga tvättmängder. Byxor har jag sällan men de kan jag ha samma ett par dagar. Har oftast kjol och strumpbyxor och har kjolen flera dagar men byter strumpbyxor.
 
Jag som inte använder hemmakläder har tänkt lite på att om man gör det måste man få dubbelt så mycket tvätt? Eller använder man samma kläder dag efter dag?
Med tanke på att mina hemmakläder används sådär max 3 timmar om dagen vardagar och inte är med ut i kollektivtrafik, jobb eller sånt som man kan bli speciellt svettig/smutsig av så håller dom sig fräschare än tex mina jobbkläder.
 
Kan du säga vilka som är dina favoriter? Jag skulle behöva köpa någon ny och letar febrilt. (Vägrar modeller som man drar över huvudet, jag fastnar bara :laugh:)

Bra fråga 😅 Vad för modell vill du ha? Har för mig de vadderade är från Cubus och de tunnaste från Twilfit (som också har en enkel mellanmodell som passar mig bra). Tror ett gäng ganska tunna o fina är från Kappahl eller Lindex (jag är sämst på butiker...). Får man länka?
 
Haha! Så kanske det kan vara.

Försöker bara förstå fenomenet hemmakläder som är helt nytt för mig.
Man kommer hem, hänger av sig jackan, sparkar av sig skorna, går in i sovrummet och river av sig jobbkläderna. Suckar lyckligt när man hoppar i mjukisbyxor, t-shirt, hoodie och fårskinnstofflor. Sen sitter alltihop på fram till att man går och lägger sig. DET är hemmakläder :love:
 
Senast ändrad:
Jag som inte använder hemmakläder har tänkt lite på att om man gör det måste man få dubbelt så mycket tvätt? Eller använder man samma kläder dag efter dag?
Man använder ju alla kläder mindre tid per dag, dvs jobbkläderna håller sig fräschare och kan användas fler dagar och hemmakläderna används så lite att de håller sig fräscha rätt länge.
Jag hade behövt tvätta mina ”vanliga” kläder mkt oftare om jag också använde dem hemma.
 
Jag som inte använder hemmakläder har tänkt lite på att om man gör det måste man få dubbelt så mycket tvätt? Eller använder man samma kläder dag efter dag?
Japp, det blir samma kläder varje dag hos mig så mer tvätt blir det inte. Är dessuton sjukskriven så det blir markant mindre tvätt här eftersom jag har en del del dagar utan "uteuniformen"
 
Man använder ju alla kläder mindre tid per dag, dvs jobbkläderna håller sig fräschare och kan användas fler dagar och hemmakläderna används så lite att de håller sig fräscha rätt länge.
Jag hade behövt tvätta mina ”vanliga” kläder mkt oftare om jag också använde dem hemma.

Alla gör självklart det som känns bäst för en själv, för mig är det otänkbart att ha samma tröja två dagar efter varandra utan att tvätta den emellan. Det är därför som fenomenet hemmakläder ger mig en vision av enorma tvätthögar.
 
Alla gör självklart det som känns bäst för en själv, för mig är det otänkbart att ha samma tröja två dagar efter varandra utan att tvätta den emellan. Det är därför som fenomenet hemmakläder ger mig en vision av enorma tvätthögar.
Jag tvättar jobbtröjorna efter varje användning, men absolut inte hemmakläderna. Bara t-shirten som jag har närmast kroppen. Jag lovar, det blir inga berg!
 
Alla gör självklart det som känns bäst för en själv, för mig är det otänkbart att ha samma tröja två dagar efter varandra utan att tvätta den emellan. Det är därför som fenomenet hemmakläder ger mig en vision av enorma tvätthögar.
Men pratar du t-shirt eller kofta,hoodie eller liknade?
Och om du har samma tshirt på dig 16 timmar i sträck på en dag så är den ju sannolikt betydligt smutsigare än en hemm tshirt som använts 3 timmar x 3 dagar..
 
Men pratar du t-shirt eller kofta,hoodie eller liknade?
Och om du har samma tshirt på dig 16 timmar i sträck på en dag så är den ju sannolikt betydligt smutsigare än en hemm tshirt som använts 3 timmar x 3 dagar..

Jag tänker inte antal timmar på kroppen utan antal användningstillfällen.
 
Alla gör självklart det som känns bäst för en själv, för mig är det otänkbart att ha samma tröja två dagar efter varandra utan att tvätta den emellan. Det är därför som fenomenet hemmakläder ger mig en vision av enorma tvätthögar.
Okej. För mig känns det helt otänkbart att slita på kläder och förbruka miljöresurser för att tvätta kläder som inte behöver tvättas.
 

Liknande trådar

Tjatter Apropå alla klädtrådar nu :D : Hade lite för mycket tid på tåget hem i eftermiddags och reflekterade; Vad har egentligen...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
12 854
Senast: TygerTyger
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 748
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Köpa hus
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp