Bukefalos 28 år!

Hemmakläder

Brukar inte byta om. Men en vän blev nyligen lite chockad och utbrast:
"Men det är ju så smutsigt i kollektivtrafiken. Så du tar med dig dej smutsen in i soffan"
Men JA! Satt hela tråden och tänkte på det. Byter alltid kläder direkt jag kommer hem, vill inte sitta på buss/tåg och sen sätta mig i min soffa.
 
Jag byter alltid om. Smittorisk (åt båda håll), "katthår" (allergi på jobbet) och som redan nämnts; känslan av att vara hemma. Dessutom vill jag inte lukta matlagning eller blöjbyte på jobbet.

BHn åker av så fort som möjligt. Jag har tunga bröst och är känslig för allt som sitter åt, så hemma får kroppen andas. Detta gäller även tighta byxben eller byxor med muddar i benslut, smycken, håret o s v.

Jag kan använda tre olika mjukisbyxor på en dag, så det handlar inte om obekväma kläder på jobbet. Jag skiljer på kläder för jobb, stall och hemma helt enkelt. Mina arbetskläder skiljer sig från dag till dag, beroende på behov.

Jag kan gå och handla i mataffären i mjukisbyxor. Bara för att de är mjuka är de inte ovårdade.
 
Och jag skänker en medlidandets tanke till de som måste ha strumpbyxor på jobbet.
Strumpbyxor är ju det skönaste som finns :love:
Jag älskar strumpbyxor med hög midja som går hela vägen upp till tuttarna :laugh:
Har jätteofta klänning på jobbet just för att det är så skönt. Inget som trycker eller sitter åt om magen eller ngn annan stans. Älska kläder som ser uppklädda ut men som känns som en myspyjamas :D
 
Nej få saker är väl sterila. Det är inte meningen heller. Om man inte är extremt infektionskänslig så är det sällan någon risk med ickesterila miljöer. Men jag blir ollad i nacken på daglig basis så min lägstanivå är kanske något under den som har svårt för tanken på andra människors eventuellt ofräscha bakterieflora.

(Det kanske är sådana som jag som gör att folk har handsprit i handväskan?)
Funderat länge på vad jag ska svara men jag fattar faktiskt inte vad ollad i nacken har med saken att göra överhuvudtaget. Så jag släpper diskussionen nu.
 
Här brukar det bli fyra byten om dan 🙄 Jeans och jobbets pikétröja, när jag kommer hem är det dags för hundpromenaden, då åker hundbyxorna på, snyggbehån byts mot sportbehå. Sen är det dags för stallet, då blir det rid/stallkläder, och slutligen kraschar jag i soffan, då är det mjukisarna på 😊

Jag byter också om flera ggr om dagen :p
 
Jag har inga mjukisbyxor. Jag kör klänning och byxor/strumpbyxor alltid. Bh utan bygel äger jag inte. Jag kan byta en klänning mot en annan, men det är typ allt. Och har inte kavaj på mig hemma.
Min partner äger inte heller mjukisbrallor.

Älskar också att ha klänning, det är nästan oförskämt bekvämt. Men har de senaste åren haft svårt att hitta såna jag gillar så det har blivit kjol o tröja istället.
 
Jag menade det inte som att det var fel/eller ett problem, jag var bara genuint nyfiken över varför man inte väljer det bekvämaste alternativet på underkläder. Och så är jag personligen för lat för att byta :p

Vissa kläder som jag gillar sitter inte snyggt med alla underkläder. För att få helhetsbilden som jag vill ha den kan jag sätta på mig underkläder som inte är mest bekväma. Men inte obekväma. Att stå och gå och sitta på kontor är ju en helt annan kroppsställning än ligga i soffan. Där vill jag vara mer bekväm, men har ändå bygelbh- för det är mina bekvämaste.

Men? Jag fattar ingenting. Men är det inte lite tungt att ha sådana känslor för andra människor? Jag tycker att det låter ganska jobbigt för dig?

Jag är själv väldigt medveten om hur mycket vi drar in i hemmet utifrån. Jag är begränsat intresserad av andras bajs i min soffa. Och har levt med extremt infektionskänslig så fått utbildningen från sjukvården.
 
Använder ni samma kläder hemma som på jobbet eller i skolan?

På jobbet använder jag oftast kostymbyxor, ett par snygga jeans eller strumbyxor och kjol och till det en blus eller topp.

När jag kommer hem är det första jag gör att byta om – av med BHn och jobbkläderna och på med sportbh, mysbyxor eller ett par lösare jeans och en lös topp. Det är så himla skönt att byta om men jag tänker också att jobbkläderna hålls fräschare om jag inte har dem på mig när jag steker korv eller städar eller spelar innebandy med barnen ute på gatan.

Pratade om detta med några kompisar häromdagen och de har alltid samma kläder hemma som på jobbet. De har ungefär samma klädstil som jag.

Hur gör ni och varför?

Vi har rätt avslappnad klädstil på jobbet, bekväma jeans och stickad tröja typ, mysfaktor relativt hög. Så jag gör ingen stor klädrockard när jag kommer hem, tar av mig den tjockare tröjan kanske.

Jag har kläder för tillfällen där jag ska representera, eller mer formella situationer, och dem brukar jag ta av direkt hemma. Delvis för bekvämlighet, men mycket för att jag är rädd att råka spilla nåt på mig själv eller göra något annat korkat så att det måste krånglas med handtvätt och upphängning i onödan.
 
Tror de allra flesta byter om när gäster kommer, jag gör i alla fall det.

Har dock ett par bra vänner jag känt länge som antingen har med sig mjukisbyxor när de kommer och hänger hos mig eller redan har på sig dem. Skönt när man kan känna sig riktigt hemma hos någon annan. :D
Jo jag menade ju inte när man är bjuden på middag direkt ;) det finns ju vänner som man bara slouchar hem till. Jag byter ju inte om om jag har en bra kompis hem på fika någon kväll. Men då vet jag att andra gör det.
 
Här brukar det bli fyra byten om dan 🙄 Jeans och jobbets pikétröja, när jag kommer hem är det dags för hundpromenaden, då åker hundbyxorna på, snyggbehån byts mot sportbehå. Sen är det dags för stallet, då blir det rid/stallkläder, och slutligen kraschar jag i soffan, då är det mjukisarna på 😊


Sådär höll jag på när jag jobbade i stall. Jösses så mycket byten det blev, och en massa extratvätt. Hemmakläder, stadskläder, jobbkläder.

Men jag är lite neurotisk när det kommer till tvätt också, vill inte ha på mig samma tröja två dar i rad och sådär...
 
Jag har lite större bröst men behöver väldigt lite stöd för dem, de sitter där de ”ska” ändå. Men jag känner mig oklädd i bh utan bygel, det är inget jag vill ha på mig när jag ska se proper ut. Borde kanske vidga mina vyer lite och testa nån gång dock :D.
Jag tycker de utan bygel verkar se väldigt trevliga ut. Jag undrar om folk faktiskt ser vad man har under så länge de inte guppar och inte är en monoboob som det kan bli med sportbh.
 
Jag tycker de utan bygel verkar se väldigt trevliga ut. Jag undrar om folk faktiskt ser vad man har under så länge de inte guppar och inte är en monoboob som det kan bli med sportbh.

Jag är pro-monoboob. Älskar sporttoppar! :D

@niphredil Hunkemöller har fina BH:ar utan bygel med bygel-form och utseende. Underprotection har också fina BH:ar, har en Abigale på mig nu... men de är ganska tunna, passar kanske en mindre byst mer.
 
Jag är pro-monoboob. Älskar sporttoppar! :D

@niphredil Hunkemöller har fina BH:ar utan bygel med bygel-form och utseende. Underprotection har också fina BH:ar, har en Abigale på mig nu... men de är ganska tunna, passar kanske en mindre byst mer.
Jag har inga som helst åsikter om monoboobs på mig själv. På andra tror jag inte att jag ser. Jag kan gå i en av mina mer utslitna sportBH om jag vet att jag ska springa mycket, även på stan. (dvs om jag för ett par år sedan skulle till parkourparken med barnet och sedan vidare till stan.). Det ser jag som enda haken med vanliga BH, axelbanden kasar ned över axlarna om man springer runt mycket, rushar o klättrar och så.

Men jag hörde för ett par år sedan att det finns folk som ser sådant och kommenterar det.

Men jag tycker mig definitivt ha sett bygellösa BH som är byggda precis som de med bygel, bara att det inte sitter något metallföremål i sömmen och delen runt bröstkorgen är bredare.
 

Liknande trådar

Tjatter Apropå alla klädtrådar nu :D : Hade lite för mycket tid på tåget hem i eftermiddags och reflekterade; Vad har egentligen...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
12 994
Senast: TygerTyger
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 821
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp