Bukefalos 28 år!

Hemmakläder

Här brukar det bli fyra byten om dan 🙄 Jeans och jobbets pikétröja, när jag kommer hem är det dags för hundpromenaden, då åker hundbyxorna på, snyggbehån byts mot sportbehå. Sen är det dags för stallet, då blir det rid/stallkläder, och slutligen kraschar jag i soffan, då är det mjukisarna på 😊
 
Här brukar det bli fyra byten om dan 🙄 Jeans och jobbets pikétröja, när jag kommer hem är det dags för hundpromenaden, då åker hundbyxorna på, snyggbehån byts mot sportbehå. Sen är det dags för stallet, då blir det rid/stallkläder, och slutligen kraschar jag i soffan, då är det mjukisarna på 😊

Alltså, jag skulle inte orka. Skulle lätt promenera hundarna med stallkläderna på. :D
 
Det kan jag i och för sig köpa. :) Tipsar om rediga överdragsbyxor i så fall. Kom hem, byt EN gång, gå ut med jyckarna, åk till stallet och gör skitgörat - dra av brallorna och rid. :heart
Stallet är hemma, så det är inget jätteprojekt att släppa in hundarna och byta byxor 😁
 
Kom hem från jobbet för fyra timmar sen, och har fortfarande jobbkläderna på mig. Är jättefascinerad över alla som byter om och som tänker att man drar in smuts i hemmet. Har levt i över 50 år och aldrig någonsin tänkt i de banorna. BH-ar har jag bara bekväma och för mig är balkongmodellen bekvämast eftersom den avlastar axlarna.
 
Fair enough! Var och en har sitt sätt, jag vore nog fortfarande alldeles för lat för fyra byten om dagen. Men så rider jag ofta i mockustyrsel, mjukisar eller till och med shorts också om jag inte gitter byta om. :angel:
Jag är trött på det ibland, men fixar inte att rida i vanliga byxor. Självklart skulle jag kunna gå med dogsen i ridbyxor, men det är som sagt opraktiskt, tycker jag.
Älskar sommaren när allt är så mycket enklare!
 
Byter alltid kläder när jag kommer hem. Hemma går jag alltid utan bh och med mjukisbyxor och ngn skön tröja.

Dels är det bekvämt men också vana. Haft hundar förut och då bytte jag alltid för att inte få så mkt hundhår på kläderna.
 
Vad tråkigt att många av er måste klä er i obekväma kläder på jobbet!

Jag har vardagsfina kläder på jobbet, som ändå är bekväma nog att ha hemma. Skulle nog inte klä på mig något som jag tyckte vore obekvämt bara för att det var fint. Åtminstone inte 8h/dag, 5 dagar i veckan.
Vad bra!

Många verkar ju gå obekvämt klädda på jobbet i tråden dock, om första impulsen när man kommer hem är att kasta av sig kläderna och byta om "till något skönt".
Jag byter kläder direkt när jag kommer hem, byter till ”bekvämare” kläder men egentligen är kläderna på jobbet lika bekväma. Det bara känns skönt att byta.
Jag går tex mkt i klänning på jobbet och det är jätteskönt. Hemma byter jag dock till ngt annat ändå. Typ till en annan klänning, en ”hemmamysklänning”.

Sen tycker jag att kläder är olika sköna vid olika aktiviteter. Hemma ligger jag mkt i soffan och då känns mjukisbyxor skönare. På jobbet då jag sitter mkt på kontotsstol känns det annorlunda.

Jag tar även av mig bh hemma, inte för att bh är obekvämt utan för att det är najs att vara utan när jag ligger i soffan.
 
Är det bara jag som ofta svullnar? Det som satt skönt på morgonen skaver och klämmer på kvällen.
 
Är det bara jag som ofta svullnar? Det som satt skönt på morgonen skaver och klämmer på kvällen.
Nej det är inte bara du! Jag känner mig dubbelt så stor efter en vaken natt på jobbet (för att inte tala om svettig) så är väldigt glad att jag faktiskt kan duscha och sen gå och lägga mig.
 
Jag har inga mjukisbyxor. Jag kör klänning och byxor/strumpbyxor alltid. Bh utan bygel äger jag inte. Jag kan byta en klänning mot en annan, men det är typ allt. Och har inte kavaj på mig hemma.
Min partner äger inte heller mjukisbrallor.
 
Nej det är inte bara du! Jag känner mig dubbelt så stor efter en vaken natt på jobbet (för att inte tala om svettig) så är väldigt glad att jag faktiskt kan duscha och sen gå och lägga mig.

Det är en sån obehaglig känsla. Jag hatar att svullna och jag är också en svettig typ (fasar för klimakteriet - kan det bli värre?). Jag jobbar dag så jag går inte och lägger mig men det är skönt att byta om och gå ut till djuren. Frisk luft hjälper.
 
Då jag var barn så var mamma noga med att vi skulle byta om då vi kom hem från skolan. Mest för att vi hade ko-ladugård och kossalukt sätter sig i kläderna med en gång. Än om jag inte skulle vara med och mjölka så kanske jag ville ta en titt på nyaste kalven eller, då det var mjölkdax, ha tag på mamma eller pappa. Det sitter i - hemmakläder o bortakläder! Jag har en häst inhyrd i grannbyn och då jag ska dit brukar jag ta på mig judphurskor, dom har stålhätta och det kan ju vara bra. För övrigt ofta en indigoblå gammal Glaumur-tröja. Glaumur är en islandshästklubb som jag inte varit med i på många år men tröjan är tydligen outslitlig.
 
Folk går på toa utan att tvätta händerna, kladdar på sina kläder/hostar/snorar/osv, sitter på tunnelbana, jag sitter på samma säte? Tunnelbanesäten är inte precis sterila om någon nu trodde det.
Nej få saker är väl sterila. Det är inte meningen heller. Om man inte är extremt infektionskänslig så är det sällan någon risk med ickesterila miljöer. Men jag blir ollad i nacken på daglig basis så min lägstanivå är kanske något under den som har svårt för tanken på andra människors eventuellt ofräscha bakterieflora.

(Det kanske är sådana som jag som gör att folk har handsprit i handväskan?)
 
Jag har inga mjukisbyxor. Jag kör klänning och byxor/strumpbyxor alltid. Bh utan bygel äger jag inte. Jag kan byta en klänning mot en annan, men det är typ allt. Och har inte kavaj på mig hemma.
Min partner äger inte heller mjukisbrallor.
Har du KLÄNNING till vardags? Haha herregud vilka idéer man kan få om folk man aldrig har träffat. Jag hade en helt annan bild av dig i mitt huvud :laugh:
 
Byter till stallkläder efter jobbet och åker dit direkt. Kommer hem rätt sent så byter inte om mer efter det.
 

Liknande trådar

Tjatter Apropå alla klädtrådar nu :D : Hade lite för mycket tid på tåget hem i eftermiddags och reflekterade; Vad har egentligen...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
12 994
Senast: TygerTyger
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 821
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp