Bukefalos 28 år!

Hemmakläder

Jag har lite större bröst men behöver väldigt lite stöd för dem, de sitter där de ”ska” ändå. Men jag känner mig oklädd i bh utan bygel, det är inget jag vill ha på mig när jag ska se proper ut. Borde kanske vidga mina vyer lite och testa nån gång dock :D.
Gör’t! Jag har slängt alla med bygel, de är hemska. Numera har jag inte ens några med knäppen i ryggen, de skaver bara:D

För att svara tråden, min hemmastass är mjukisbyxor/pyjamasbyxor, t-shirt, hoodie och raggsockor. Helst inga underkläder alls:o:D
 
Jag byter om det första jag gör när jag kommer hem. Luktar blöt hund och är rätt smutsig så vill inte räkna runt med de kläderna hemma. Har hemmakläder som jag aldrig går ut med.

Tycker det känns lite ohygieniskt att gå runt hemma i kläder man åkt tex tunnelbana med
Det där är en lite svår känsla för mig. Jag får någon sorts vibbar av hur "hemmets härd" liksom ska isoleras från en förmodat smutsig/oren yttervärld. Jag blir lite nyfiken på hur känslan känns.
 
Det där är en lite svår känsla för mig. Jag får någon sorts vibbar av hur "hemmets härd" liksom ska isoleras från en förmodat smutsig/oren yttervärld. Jag blir lite nyfiken på hur känslan känns.
Jag orkar inte städa mer än nödvändigt och om jag dagligen går runt hemma ellet sitter i soffan i mina leriga, djurhåriga kläder så måste jag städa oftare. Som att man/jag inte går runt i ytterskor inomhus.
 
Jag har specifika jobbkläder. Alla på jobbet ser likadana ut klädmässigt. När jag tar mig till/från jobb så har jag samma kläder som ute på hundpromenader eller så. Vintertid så är det friluftsbyxor och t-shirt + dunjacka som gäller. Sommartid så är det shorts + t-shirt/linne. På sommaren så har jag de vanliga kläderna även hemma i soffan osv. På vintern byter jag om till stooor myströja så fort jag är klar med allt "vara ute"-aktigt (dvs, så fort jag fått ut hundarna efter jobbet).
 
Jag byter långt ifrån alltid om. Ibland till mjukisbyxor men det vanligaste är nog att jag behåller jobbkläder på tills vidare.

Generellt har jag samma kläder på fritid som jobb med vissa variationer (såklart inte slappaste kläderna på jobbet etc).
 
Använder ni samma kläder hemma som på jobbet eller i skolan?
Jag duschar alltid direkt efter jobbet och går och lägger mig så nej :D Undantaget möten och utbildningar, då har jag på mig det som är rent när jag åker dit och sen behåller jag dom kläderna på resten av dagen om jag inte ska till stall, ut i skogen eller så (eller för all del, om jag har smutsat ner mig vilket händer förvånansvärt ofta :D)
 
Men hur hamnar främmande människors bajsbakterier på dina kläder?
Folk går på toa utan att tvätta händerna, kladdar på sina kläder/hostar/snorar/osv, sitter på tunnelbana, jag sitter på samma säte? Tunnelbanesäten är inte precis sterila om någon nu trodde det.
 
Alltså en kompis till mig har råkat sätta sig i en spya på tvärbanan och vore det inte för att den var rätt nygjord så att säga så hade hon inte märkt.

Jag vill inte lägga mig på min säng eller sitta i min soffa i kläder som jag haft på mig på buss, tunnelbana eller tvärbana. Folk kräks och kissar och gör allt möjligt där (en gång satte jag mig i en sats på tuben i Berlin :up:) och det känns fett ofräscht helt enkelt. Så jag förstår dig @clusia !
 
Ofräscha? Blir de smutsiga tvättas dem, toppar/t-shirts använder jag sällan flera dagar oavsett, men att kläderna skulle bli mer ofräscha hemma har aldrig slagit mig? Bortsett från när jag haft djur som hårar.

Ja jag kan inte förklara bättre än det du citerat tyvärr.
 
Ofräscha? Blir de smutsiga tvättas dem, toppar/t-shirts använder jag sällan flera dagar oavsett, men att kläderna skulle bli mer ofräscha hemma har aldrig slagit mig? Bortsett från när jag haft djur som hårar.
Det kanske beror lite på vad en jobbar med?
Mina arbetskläder är väldigt läskiga och tvättas oftast i 60 eftersom jag jobbar mycket med barn och deras personliga hygien (eller bristen på hygien kanske :D) och min arbetsplats är allt annat än ren.
Så jag är definitivt fräschare hemma numera men när jag jobbade på rena kontor så var jag betydligt stökigare och smutsigare hemma :)
 
Jag har myskläder på mig hemma och har höst, vinter och vår oftast någon slags överdrag som regnbyxor eller täckjol på mig till och från jobbet. Jag skulle nog annars få byta jeans och tjocktröja varje dag eftersom de skulle bli så smutsiga, jag har ju tex oftast hunden med mig på väg till/från jobbet.
 

Liknande trådar

Tjatter Apropå alla klädtrådar nu :D : Hade lite för mycket tid på tåget hem i eftermiddags och reflekterade; Vad har egentligen...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
13 129
Senast: TygerTyger
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 851
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp