Hiss & diss del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Detta är en glass som kan bli farlig; HISS! :d 3 vänner limited edition; kanelbulle/kanelsnurre. Jag har beklagat mig över ben och jerrys kanelbulle glass som hade kakdeg bitar i den då den här försvunnit ur hyllorna. Men så fick jag syn på denna och det måste jag ju bara prova på!
20200528_184947.jpg

Den var annorlunda än ben och jerrys då den inte har kakdeg bitar i den, utan istället swirls av (flytande?) kanelbulle. Resten är vanilj tror jag. Och fasen vad gott :nailbiting:
Och farligt då det kan kännas lite nyttigare med swirlsen än kakdeg bitar :angel:
 
1590782309177.jpeg

HISS!
Jag har alltid gillat märket, och den här är också god. Lite förvånad över smaken, det hade varit bättre om den fått heta ”gingerbread”, men den hade god pepparkakssmak. Nu så här i sommartid :p
 
Clean drink Rscued är en energidryck och när jag provade den förra gången, SHIT vad god den var! Tog genast den som dök upp idag i jobbets convini kylskåp :D HISS!
Visa bifogad fil 51565
Tyvärr har jag inte sett den någon annanstans ännu, utan bara i jobbets kylskåp som man kan köpa från och då bara enstaka per gång :cautious: vi kanske är försöksråttorna :p
Jag köpte en annan smak och tyckte att den var SJUKT äcklig :laugh:
 
Diss! Märklig bismak, browniebitarna kändes sockriga och mjöliga och glassen överlag smakade inte särskilt mycket. Jag hade väntat mig något bättre faktiskt då jag gillar flera andra Oatly-produkter, inklusive chokladmjölken.

Är man vegan och inte van vid "vanlig" glass är den kanske ett helt okej alternativ, men för mig som allätare var den ingen hit och jag kommer definitivt inte att köpa den igen. Tur att den var på rea :angel:

ck720fc4688w1p8gish96kwoe-61746-chocolatefudge-uk-top-ice-cup-500ml-v010.full.jpg
 
Coops fröknäcke med rosmarin och havssalt får en stor HISS av mej. Alltid varit tveksam till fröknäcke men det här var riktigt gott. Hade dock velat ha större bitar.

Provade även ett annat fröknäcke från ett annat märke som jag inte kommer ihåg, men det finns på Coop. Tror det är norskt. som skulle vara med havssalt. Inget fel på smaken som så, men det där havssaltet fick man leta efter. Inte så mycket som ett saltkorn. DISS på den
 
Vet inte om den här varit uppe innan men HISS!!! :love: :d
Jag har sneglat på den ett tag och varit nyfiken pga älskar grekisk yoghurt, älskar citron, älskar maräng. Men är skeptisk till nya saker jag inte smakat så har inte vågat.
Idag tog jag iallafall mod till mig och köpte en och HIMMEL OCH PANNKAKA vad gott!!
IMG_20200530_183339951.jpg
 
Då Vit Choklad och Hallon var slut nu med köpte jag denna i ren desperation.
triumf_halvliter_rockymountain-1024x1024.png


HISS - Inte så sötsliskig som jag var rädd att den skulle vara. Kolan har tydlig sälta även om den kunde varit ännu lite saltare i min smak, och marängen är riktigt krispig. Jag gillar lite udda konsistenser i glass som bryter av så det gick hem. Kommer köpa igen.
 
Då Vit Choklad och Hallon var slut nu med köpte jag denna i ren desperation.
Visa bifogad fil 51774

HISS - Inte så sötsliskig som jag var rädd att den skulle vara. Kolan har tydlig sälta även om den kunde varit ännu lite saltare i min smak, och marängen är riktigt krispig. Jag gillar lite udda konsistenser i glass som bryter av så det gick hem. Kommer köpa igen.
Jag brukar köpa himmelsk röra. Jäklar var god den är.

Dessa korvar får en stor HISS. Grymt goda. Kommer aldrig mer kunna äta vanlig grillkorv.

15910180776423974258814756794202.jpg
 
DISS på alla Arlas turkisk/grekisk yoghurt. De är bara så rinniga, totalt värdelösa (jag har testat alla). Tack och lov har de Norrlandsmejerier på Maxi i Falun men behöver jag här i byhåla får det bli ickesvenskt nästa gång. Det svider men jag betalar inte för skit även om det är svenskt.

Arla hade inte direkt någon hög status tidigare i min bok och den höjdes ju inte kan jag säga :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
19 20 21
Svar
407
· Visningar
30 385
Senast: Piaff
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 014
Senast: Niyama
·
  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
202 961
Senast: Enya
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 326

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp