Hiss & diss del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visa bifogad fil 57515
HISS

Jag var 32 år när jag insåg att märken som body shop, rituals osv är till för folk som vill lukta gott eller mysa med hemmaspa, inte för de som har torr hud på riktigt.

Den här krämen har på riktigt typ revolutionerat min hud. Håller mina eksem helt i schack.

Extra plus också för att den verkligen inte luktar något alls. Jag tycker ofta att doftfria krämer kan lukta lite speciellt (och inte speciellt gott då) men den här är verkligen helt neutral :)
Både Locobase och Locobase Repair är jättebra! De två är de enda mina läkarvänner använder, och de borde alltid ha torra händer pga all spritning men krämen är himla bra :D
 
Både Locobase och Locobase Repair är jättebra! De två är de enda mina läkarvänner använder, och de borde alltid ha torra händer pga all spritning men krämen är himla bra :D
Ja! Det var så jag "kom på" det. Jag använder locobase repair till händerna men körde med den till ett eksem jag får i ljumsken när jag hade slut på annat och alltså på riktigt, revolutionerande.

Provade varianten jag pratade om här då jag chansade på den vid ny beställning. Var lite orolig att den inte skulle vara tillräckligt fet (trots namnet) men jodå. Funkar super och har ett lite rimligare pris än repair när det kommer till att använda den på större ytor. Kör fortfarande repair till händerna vid behov nattetid och Cetaphil hand protect på dagen då den smälter in fint utan kladd :)
 
Jag har bara "liknande" handkrämer. feta, doftfria från apoteket. Jag brukar köpa i stora flaskor med pump och har utplacerade i flera rum hemma. Jag kör lite "samma" med ansiktet. Dyra "finare hudprodukter" på kvällen och en snäll, fuktgivande "apoteketkräm" på morgonen. Jag har sluppit eksem i ansiktet i flera år nu! Jag har dock inte löst eksemen i hårbotten riktigt, men det är svårt att smörja där med fet kräm. :laugh:

Mina eksem i hårbotten försvann med en kur kortison. Innan det var kliandet och rivandet ett helvete! Kunde klösa lös stora kockor.
 
1600698257992.png


HISS!
Den har förvisso funnits ett tag, men jag har inte smakat innan för jag avskyr kokos. Jag envisas med att köpa kokos-relaterade produkter ibland i hopp om att någon gång börja gilla möget :p Så i alla fall, denna är god! Förvånande god kokossmak.
 
Fungerar tyvärr inte, har provat i omgångar. Jag har hittat olika shampon som fungerar och en rutin runt hårtvätt som håller det på en rimlig nivå. Men det händer att jag kliar mig blodig om jag måste köra fel schampo/fel rutin.

Jag har också excem i hårbotten. Det som funkar är att använda neutral schampo, alltså märket neutral.
Och nu har jag även blivit hjälpt av en aloe veraspray!
Så jag tipsar om dej också! Hiss med andra ord 😉

ccs-aloe-vera-spray-0.jpg
 
Fungerar tyvärr inte, har provat i omgångar. Jag har hittat olika shampon som fungerar och en rutin runt hårtvätt som håller det på en rimlig nivå. Men det händer att jag kliar mig blodig om jag måste köra fel schampo/fel rutin.
Lite of topic.
Nu vet jag ju inte varför dungar eksem, men min hårbotten har varit ett helvete pga den höga kalkhalten i vårt vatten. Det enda som har hjälpt är faktiskt att skölja med äppelcidervinäger, tänker att det kan vara värt att prova? Sved som själva fan när jag började men gick över snabbt.
 
Lite of topic.
Nu vet jag ju inte varför dungar eksem, men min hårbotten har varit ett helvete pga den höga kalkhalten i vårt vatten. Det enda som har hjälpt är faktiskt att skölja med äppelcidervinäger, tänker att det kan vara värt att prova? Sved som själva fan när jag började men gick över snabbt.
Vi har låg kalkhalt i vattnet här. Yes, jag har provat det utan att det gjorde så mycket skillnad. :)
 
Lite saker jag provat i veckan nudå, blev lite onyttig vecka när man besöker pojkvännen :d
09821EFB-DAA7-4193-8166-7A8470C864E3.jpeg

Försöker sluta dricka koffein men såg den när jag handlade, körde in den i frysen en liten stund och det var uppfriskande. HISS!

Även provat nya Ballerina Salted Caramel, också hiss! Hade man bara kunnat köpa fyllningen så hade jag gjort det omedelbums!!!

I helgen provade jag Marabous Cookie Dough, trots att jag hört lite sisådär om den, att det knappt skulle vara några kakbitar i, men tänkte väl ÄH jag provar ändå......... det är ju fan sant att det knappt är några kakbitar i? DISS! Köp inte, så onödigt, kan man lika gärna köpa den vanliga??


Provade även nya chips från Estrella med smak av kantarell, chili, vitlök. Kunde inte riktigt urskilja smakerna separat, de var inte starka tyckte jag iallafall. Men helt ok, så de får en hiss med!:d
 
Även jag har testat Marabou Cookie Dough och ger den en DISS. Dåligt med kakbitar, och de som väl var där hade en smak av halvunket smör. :down:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
39 268
Senast: clusia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 728
Senast: Niyama
·
  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
203 724
Senast: Enya
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 496

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp