Hiss & diss del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Anamma Vesuvio vegopizza
God, inte så stark smak. :up:
4/5
0143CDDB-746D-441A-A396-D8015625F60C.jpeg
 
Köpte igår Julskum med årets smak, blåbär. Trodde inte de skulle smaka så mycket blåbär men de smakade mycket! Något syntetisk smak men ändå goda. så HISS!
Från säkra källor från fabriken kan jag som en anekdot meddela att idéen till årets smak uppkom av en slump när de förra året hade råkat tillsätta fel smak i maskinen ;). De insåg att det blev rätt gott :). Jag har dock inte testat dem själv, men det låter ju som man borde 😋
 
Hiss! Bra smak och konsistens, faktiskt snäppet bättre än Dafgårds vegobullar som varit en go-to för mig ett bra tag. Jag gillar att de är lite mindre i storleken, tycker annars att färdiga köttbullar brukar vara så väldigt stora och mastiga, i alla fall de få sorter som jag anser ätliga.

07577-1.png
 
De där har jag suktat efter men eftersom Annas vägrar gå ifrån palmoljan :down: så håller jag mig till andra sorter. Inte menat att skamma utan bara ett besviket konstaterande från min sida.
Ja, det är synd! Tur då att Kung Oscars (Göteborgskex) är de godaste pepparkakorna :D
 
Hade jag inte sett recensionen här hade jag aldrig testat, men det var faktiskt inte alls dumt. Köpte en påse blåbär och för säkerhets skull en vanlig julskum när jag var inte på Ö&B idag. :up:

Jag tyckte också om blåbärsvarianten. De har missat rätt ordentligt med en del årssmaker men den här var god.
 
Jag är ingen fantast av julmust men...
20201023_173334.jpg

Denna var faktiskt riktigt god!
Nygårda i begränsad upplaga, det fanns tre olika sorters fat som de hade lagrats i. Cognac, ek och något alkoholartat till. Jag valde ekfat då jag inte är förtjust i alkohol och den var god.
Så om man gillar söta drycker i vanliga fall och vill ha julmust så kan jag rekommendera denna. Förlorar ingen smak utan smakar julmust.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
19 20 21
Svar
410
· Visningar
30 538
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 023
Senast: Niyama
·
  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
202 973
Senast: Enya
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 327

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp