Hiss & diss - del 8

Bukefalos 30 år!

Visa bifogad fil 190347
HISS! Eller får man inte ha en en serie i Hiss och Diss?
Jag vill i alla fall både hissa och varna för denna. Varningen innebär bara att jag vill tala om att det inte är med en endaste häst så vet ni det. Normalt sett så faller jag inte för den här sortens actionkomedi eller vart man ska stoppa den i för fack. Men jag äääälskar Octavia och där med denna serie också.
Det finns en tråd för tv-serier och filmer m.m :)

20260902_184237.webp

Bläääh.

Oreo BTS med smak av Brown sugar pancake

Lukten är bekant, men sen kan jag inte sätta fingret på smaken.
Nästan lite flytande penicillin från barndomen, fast med en sliskig ton

Kexet väldigt smaklöst, som man skulle kunna föreställa sig att en äggksrtong smakade, men sött

Visa bifogad fil 190365

Bläääh.

Oreo BTS med smak av Brown sugar pancake

Lukten är bekant, men sen kan jag inte sätta fingret på smaken.
Nästan lite flytande penicillin från barndomen, fast med en sliskig ton

Kexet väldigt smaklöst, som man skulle kunna föreställa sig att en äggksrtong smakade, men sött

Jag håller mig borta från dem, har verkligen bara sett/läst recensioner som är snarlika med din. Buuh!

1788379873537.webp

ISS. Varken med D eller H. Fick syn på den här på Ica och förhoppningarna sköt i höjden eftersom det knappt finns något bättre än enbärsdricka. Men det blev en besvikelse, för den smakar mest nån slags barr. Men ja, den är drickbar och för tankarna till skogen. Den var väl i det stora hela värd sina 15 kr, men definitivt inte mer än så - tyvärr.

Nu ska jag inte hissa, eller fråga efter sånt, för ska pausa från att äta sött på obestämd tid från idag.
Men, är det någon som provat någon pistagekräm värd namnet, eller sett dessa kakor i Sverige 😇
Tror nämligen man skulle komma långt med att bre pistagekräm på typ brago..

HISS på dem då såklart
Visa bifogad fil 190338
Ja de där är goda, tänkte inte på att de påminde om Bragokex! Enda minuset är att de är så små, men då får man ju å andra sidan äta fler :D

Stor HISS till Lidls kvargbars! OBS att jag inte vet om de finns på Lidl i Sverige, men här i UK har de funnits i ett par månader nu och både jag och maken har blivit smått besatta. De påminner lite om cheesecake fast i "bar"-format och är perfekta som lätt efterrätt/mellanmål när sötsuget gör sig påmint på kvällskvisten.

1788380778094.webp

Den med hallon och vit choklad är min favorit men även de på bilden (inte min bild) är toppen!

Stor HISS till Lidls kvargbars! OBS att jag inte vet om de finns på Lidl i Sverige, men här i UK har de funnits i ett par månader nu och både jag och maken har blivit smått besatta. De påminner lite om cheesecake fast i "bar"-format och är perfekta som lätt efterrätt/mellanmål när sötsuget gör sig påmint på kvällskvisten.

Visa bifogad fil 190380

Den med hallon och vit choklad är min favorit men även de på bilden (inte min bild) är toppen!

De har funnits här på Lidl ett tag men min närmaste har bara Cinnamon och White Chocolate men jag tycker båda är goda. Som du säger, bra som ett litet sött snacks. Men jag tror nog att konsistensen är en vattendelare, antingen gillar en den eller så tycker en den är hemsk :D Personligen gillar jag den korta och lite smuliga konsistensen.

Den här kan rädda vilken lasagne som helst (använder den istället för bechamelsås som jag inte gillar):

1788468595463.webp

Fantastiskt god. Säkert god till annat också, inte testat (men brukar äta några skedar direkt ur paketet när jag gör lasagne).

Den här kan rädda vilken lasagne som helst (använder den istället för bechamelsås som jag inte gillar):

Visa bifogad fil 190404

Fantastiskt god. Säkert god till annat också, inte testat (men brukar äta några skedar direkt ur paketet när jag gör lasagne).
Oooh, det kan jag tänka mig! Bechamel är enda anledningen till att jag är rädd för lasagne jag inte gjort själv, den är så himla otäck! 😅

Visa bifogad fil 190404

Om man som jag inte gillar blåmögelost (även om det är väldigt svag smak i just denna) så rekommenderar jag den som heter mild ostsås av samma märke. Den brukar jag ha till pastagratäng. Smakar ändå mycket ost och hundra gånger godare än bechamel. HISS

Däremot den som heter svamp och ostsås" får en Diss, inte för att den smakar illa, utan för att svampsmaken inte känns bland all ost.

Jag dissar alla ostsåser som nämnts i denna tråd, men det beror på att jag är lätt laktosintolerant och har märkt att dessa inte funkar för mig (även om vanlig ost på macka funkar) :angel:

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?