Hiss eller diss? Hästprylar, vad tycks?

Vill hissa min fårskinnsadel som jag köpte i början av sommaren. Rider nästan uteslutande i den på ena hästen och den är sååå skön. Sitter stadigt även när jag galopperar i skogen och jag har fått mycket bättre balans och position i dressyrjobbet. Absolut älskar den och den var värd vartenda krona!
20230616_164610.jpg
 
Inte en hästpryl men mitt rödljusbälte från Amazon är flitigt använt! Min ena häst har haft en spricka i knät och vet väl inte hur eller om det hjälper läkningen. Men han läker ganska fort enligt veterinären! Min andra häst har jag det över länden innan ridning och upplever att han är mjukare i kroppen. Å andra sidan är han överlag i väldigt fin form nu. Gillar det mycket och kostade en bråkdel i jämförelse med LTS.
20231012_192854.jpg
 
En stålborste av den här typen.
Jag fick min av min man, den är så bra på hovar med halvtorr till torr lera.
Hovborstar och den traditionella modellen på stålborste med tjockare hårdare piggar kan slänga sig i väggen.
Blöt lera går också med den för den delen, men då fastnar det i borsten som man får gbugga av mot någon kant när det torkat lite

Borsta inte för nära kronranden bara så ni inte råkar sticka piggarna mot/genom skinnet på benet. 😇
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20231013_050731_Chrome.jpg
    Screenshot_20231013_050731_Chrome.jpg
    96,1 KB · Visningar: 43
Ursäkta men jag bara måste.
Fick upp annonsen på benlindeupplindaren idag igen och den är så fantastisk.
Notera att man försöker se ut som om man är nära hästarna genom att stå utanför hagen....som har ett trasigt led. Notera kroppsspråket hos killen som gör jobbet. Och slutligen notera hur lindan lindas upp :rofl:.
https://fb.watch/nPsyPksUti/
Visa bifogad fil 130423
alltså herregud. Den proffsiga bakgrunden 🤌👌👌👌
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 450
Senast: manda
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 100
Senast: Migo
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 253
Senast: QueenLilith
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 530
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp