Hjälp med formulär

snurpe

Trådstartare
Jag håller på att jobba med ett formulär och får det inte att fungera riktigt.
****LÄNK BORTTAGEN AV MODERATOR****

Detta behöver jag hjälp med:

1. Jag har ju två alternativ på rutor där man kan fylla i sina poäng i formuläret (ett på föl och ett på unghäst). Ska ha ett alternativ sedan. Vilket är lämpligast; finns det några flera alternativ? Men som det är nu iaf skickas alla svar till mig. Jag får svar på alla rutor så att säga, även de där det inte är något ifyllt. Detta är nästan inte hållbart eftersom det då kommer bli oerhört många fält skickade till mig... kan jag skriva någonstans i koden att jag bara vill ha svar på de rutor personen fyllt i? Förstår ni vad jag menar?

2. Som det är nu kommer svaren skickade till min mail. Jag förstår att detta är lite begränsande då det fungerar som bäst om personen i fråga har en stationär mail eller vad man ska säga på datorn. Finns det något bättre alternativ som även jag kan förstå? (bygger sidan i Frontpage om det har betydelse).

Jag kanske återkommer med ännu fler frågor...

/snurpe
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hjälp med formulär

Jag skulle nog rek att det inte skickas till din e-mail adress utan sparas i en databas. På så sätt kan du få en visningsida som skriver upp snyggt och alla beräkningar så slipper du räkna så mycket själv :)
 
Sv: Hjälp med formulär

Hur gör jag det då? Tror du en amatör som jag fixar det? ;)

/snurpe
 
Sv: Hjälp med formulär

Tja där du har hemsidan, klarar den av ASP eller PHP eller kanske inget om det :)
 
Sv: Hjälp med formulär

Tänk på att du måste gå lugnt fram med mig nu ;)

Menar du vart jag har den liggande? Servern jag har nu är enbart tillfällig. Jag har köpt mig ett nytt hotell och domän på B-one som kommer att börja fungera i nästa vecka...

Jag vet inte ens vad ASP eller PHP är (:o :crazy: )

/snurpe
 
Sv: Hjälp med formulär

ok men B-one har PHP script.

Det man gör är att köra en formulär på ex html och sedan anropa en PHP som är ansluten till en MySQL server som sparar all info.

PHP är ett webprogrammeringsspråk för att göra sidor dynamiska
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 877
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 509
Senast: Linda_A
·
IT & mobiler När jag inkluderar en mottagare i Cc-fältet i ett mail brukar jag på engelska säga "I have cc:ed him on this email" för att informera...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 182
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 349
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp