Hjälp mig måla mitt bajshus

Finns en färg som heter kornblå, tror nog den skulle passa till erat hus. Måla även burspråken i denna färg,

Ytterdörren passar inte i vitt när hela underetagen är vit, utan skal vara mörkbrun typ mahogny eller ek, så den verkligen visar "HÄR GÅR VI IN".
 
Såg ett sådant hus där det blå var en ljusare koboltblå, inte ljusblått inte koboltblå utan mitt emellan. Det var verkligen jättefint ihop med det vita.

Medan vi hade sommarstuga i Sverige var den malad vit och bla. Himla snyggt!

Finns en färg som heter kornblå, tror nog den skulle passa till erat hus. Måla även burspråken i denna färg,

Ytterdörren passar inte i vitt när hela underetagen är vit, utan skal vara mörkbrun typ mahogny eller ek, så den verkligen visar "HÄR GÅR VI IN".

Nej, nej, mala huset blatt och vitt och dorren klar ROD. :D
 
Tycker inte riktigt det gråa förslaget passar med det tegelröda taket, av de målade exempelbilderna tycker jag det röda var oväntat snyggt och det gröna riktigt bra, men hade gärna haft dörren i samma färg också!

Jag tänker lite angående det röda på hur det hade kunnat se ut med en lite murrigare/mörkare röd nyans än faluröd. Vad kan det heta, engelskt röd, järnoxidröd …?

Det är ju svårt när man inte vet omgivningen etc. men jag kan verkligen älska den färgen på ”detaljer” på hus.
 
Så från bajsbrunt till typ magsjukegrönt? :D
Jag älskar våra gröna dörrar. Har samma på huset också. De är ljusare i verkligheten.
20211126_071913.jpg
 
Vi målade huset i vit och antracitgrå (var blått från början), blev väldigt bra.
Skulle passa på ditt hus också med grått på gaveln, runt fönster osv
 
Jag är väldigt förtjust i lite jordigare gröna nyanser på hus, liknande de här https://emagasin.jotun.se/manga-onskar-sig-ett-gront-hus/. Här är det ett par grannar som har faluröda hus med gröna knutar/fönsterfoder och röda tegeltak, fantastiskt fint och jag gillar inte ens falurött :o. Vita hus med en lite "ärgad koppar"-ton på det gröna är också snyggt men vet inte om det blir lite väl mycket om det är ett så stort brädparti så i såna fall kanske vitt på sidan i samma färg som resten av fasaden och sen knutar och ytterdörr i grönt 🤔 .
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 330
Senast: cherie
·
Hemmet Vi hyr sedan i augusti ett gulligt litet rött hus med vita knutar på en ort 11 mil hemifrån (Göteborg). I hyreskontraktet står det att...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 362
Senast: rubytoo
·
Gnägg Förhoppningsvis blir det nybygge av stall här hemma nu i sommar. Det vi vill ha är ett betongstall. Nu får vi ju den lyxen att kunna...
Svar
5
· Visningar
1 047
Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 423
Senast: Tjôta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp