Hjälp mig välja ras!

Svensk och Finsk lapphund låter som två alternativ för er..
Robusta allroundhundar som vill ha aktivitet, men inte kräver massvis utan är nöjd med lagom :)
"svensken" är lite tuffare till kynnet, lite mer turbo i den sas. Finsk lapphund har stor färgvariation och får vara någon centimeter högre.
Mycket tillgivna och trofasta är både slh och flh.
Pälsvården är inte besvärande, detta är en arbetande hund och då skall de ha en päls som står emot både väta och köld, och strukturen på pälsen skall vara sådan att inte de får all snö kvar i pälsen...

Hos SLH är manköjden hos tik 43+/- 3 cm. och hane 48cm.+/- 3 cm.
Hos FLH är det tik: 44cm. +/- 3 cm. hane: 49cm+/- 3 cm.

Kika gärna in på slk;s hemsida http://www.slk.nu
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 250
Hundavel & Ras Jag tänkte mig att skaffa en hund i framtiden, men det är verkligen inte lätt att välja. Jag växte upp med en Newfoundland som liten...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 432
Senast: AnneB
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 167
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Vi är en familj med tonårsbarn som ska utöka familjen med vår första egna hund. Vi har många vänner med hund och har under ett år varit...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 785
Senast: Narcissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp