Hjälp önskas...

Det är faktiskt svårt att se att det är en RR bakom den där kepsen :)

I övrigt håller jag med dig, en RR ( har inte haft någon själv ) är en krävande ras som kräver sin husse/matte.

Fast dom jag träffat måste ha lyckats bra med sina RR för alla har varit fantastiska och mycket trevliga hundar!
 
Ja och av dom 25 som kan passa råkade jag nämna Ridgebacken, gjorde tydligen fel enligt dig.
Jag skrev ju även tidigare att det finns många hundraser som kan passa.
Vad trådskaparen ville var att få tips på hundraser, förmodligen för att sen själv kunna kolla upp och ta reda på mer om respektive ras, ibland kan det vara kul med lite tips...

Sen tycker jag det är upp till uppfödare och köpare att konstatera om köparen har hittat rätt hundras :smirk:


Kortet du har är inte så bra och hunden ser ut som en schäfer.
 
Varför inte en Alaskan malamute??? en suverän friluvskompiss
:D
 
Ja och av dom 25 som kan passa råkade jag nämna Ridgebacken, gjorde tydligen fel enligt dig.

Det sa jag inte men du undrade varför jag inte berättade mer om RR:en och jag gav dig en förklaring.

Jag skrev ju även tidigare att det finns många hundraser som kan passa.

Nej, det gjorde du inte, inte i det inlägget jag svarade på.

Vad trådskaparen ville var att få tips på hundraser, förmodligen för att sen själv kunna kolla upp och ta reda på mer om respektive ras, ibland kan det vara kul med lite tips...

Självklart, och var har jag sagt att du gjort fel??

Kortet du har är inte så bra och hunden ser ut som en schäfer.

Du är tydligen inte läskunnig och har inte heller så bra syn.
Inte så konstigt heller att du avlar på blandraser när du inte ens kan känna igen en schäfer.

Din hund på bilden ser för övrigt ut som en bulldog (av överbettet att döma) :rofl:
 
Ska vi snacka överbett ska du se RR:n som bor hos mig!! :rofl:

En kanontrevlig hund som Nickan lärt känna väl vilket gör att jag verkligen förstår varför hon rekommenderar rasen!!
:d
 
Ja, då tycker man ju att hon borde veta hur en ser ut i alla fall.... fast din kanske också är lik en schäfer? :smirk:
 
:rofl:


Nä ibland kan man behöva läsa allt som andra skriver och jag har skrivit att många hundraser stämmer in på hennes önskemål, sen vilket inlägg du svarar på är upp till dig :smirk:

Och hur du formulerar dig gör att man tror att du tycker man har fel ;) tänk på hur du skriver så blir allt så mkt bättre.

Och JA din sk ridgeback (förmodar jag) på bilden SER ut som en schäfer i MINA ögon :) Och om jag är läskunnig eller inte har inte med saken att göra :smirk:

Och du tycker att min hund ser ut som en bulldog? En långhårig sådan isåfall :D Du har nog tittat på fel bild!
Och överbett? näe...vill du se över bett så har jag enn RR du kan få se :idea: eller hur Bimbolina?

Ang blandrasavel kan man ju inte säga att jag direkt avlar över det normala...en kull har det blivit och inga fler blir det då även jag anser att man inte ska avla fram blandraser, men det är en annan diskussion!!
 
Vet hur en Ridgeback ska se ut ja....men din bild är rätt dålig vilket gör att man tar hunden för en schäfer :smirk:
 
Det är bara att klicka på egenskaper och då ser man sidadressen - kopierar in den och bilden blir större. Det trodde jag att alla visste :confused:
 
Det visste jag faktist inte........

Och jag brukar inte granska folks bilder så noga....... men jag såg inte att det var en RR föränns jag såg var det stog på kepsen...... men jag skulle ju kunna sätta en sån keps på min blandis kanske man tror att hon också e en.... :rofl:
 
Nä ibland kan man behöva läsa allt som andra skriver och jag har skrivit att många hundraser stämmer in på hennes önskemål, sen vilket inlägg du svarar på är upp till dig

Men om jag svarar på ett specifikt inlägg så kan du ju inte bara anta att jag svarar på alla dina inlägg du någonsin skrivit i just den tråden, eller hur?
Klart man förstår att svaret syftar på just det inlägget man svarat, eller?

tänk på hur du skriver så blir allt så mkt bättre.

Detsamma.

Och du tycker att min hund ser ut som en bulldog? En långhårig sådan isåfall Du har nog tittat på fel bild!

Ja, JAG kanske tycker att din hund ser ut som en bulldog på den bilden likväl som du tycker min ser ut som en schäfer :smirk:
 
Och det har du gjort med mitt kort på mig och min vovve?? *tvivlar* för då skulle du se att det inte är en bulldog :rofl:

Tittar man bara rakt av på ditt kort i litet format...ser man att det inte är en RR...du kunde ju ha länken nertill i din signatur så slipper fler tvivla ;) inte bara jag och Bimbolina som tvivlat...som du kan läsa lite högre upp i tråden!
 
Ska man komma ihåg vad varenda människa här har för hund?????????

Jag har en RR och en blandis (golden/labbe) boende hemma hos mig!!
Hoppas alla vet det nu så jag slipper skriva det igen!!! :rofl:
 
Skriver man här frekvent och svarar på mycket frågor om just en viss ras så brukar man komma ihåg det. Ja, jag gör det i alla fall.

Jag vet att Mian har basset, Jadzia har rottis, Tippan har labbe bara för att ta några exempel.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa en ny hund efter flera år utan. Jag är en väldigt aktiv person som är ute och tränar mycket. Planerna är...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 555
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Då jag blev tvungen att köra hem foderhästen i helgen och därför behöver sätta fokus på något annat får ni stå ut med ännu en rastråd:D...
Svar
11
· Visningar
1 441
Senast: Grana
·
Hundhälsa Dagarna har kommit, min 9 åriga cocker spaniel (han ser lite ut som en cavalier med med lite taxben!) blandraspojk (Shitzu 20% Cocker...
Svar
19
· Visningar
1 718
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 303
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp