Hjälp önskas...

Hur e det med dina småttingar idag då`?????

Nu när du bara har 2 kvar!! :cry:
 
Dom mår bara bra...blir väll som semester för dom nu utan valparna.

Trazzel var ledsen igår :crazy: men nu mår hon toppen, husse busar ju så mkt med henne nu :love:
 
Tur dom har en så snäll husse när matte bara sitter vid datorn.... :rofl:
 
:o Vad menar du? :angel:
Nädu, vi kom precis tillbaka efter en lååång promenad så d så ;) Min "bulldogterrier" ( :rofl:) träffade sin favvokompis...så Trazzel vart litte avundsjuk tror jag!
 
Annars finns det ju PM om ni ska ha en privat diskussion som inte tillför andra nåt... ;)
 
Det är en valp, tyvärr inte min !

Jag har en Mellanschnauzer pojke, men nästa hund blir nog en Bullmastiff eller GD..
 
Jo vi har provat det med ;)

Men ibland blir det lite "övergångsprat" :cool:

Hoppas vi är ursäktade :p
 
Valpen är underbar!! :love:

schnauzrar är bra fina dom med!! Men tyvärr går inte mina 2 ihop med dom :confused: tråkigt...
 
Nej dom skulle förmodligen inte gå ihop med min herre heller.
Han är lite speciell och tycker inte om så många andra hundar .. :smirk:

Men mot människor är han alltid jätte trevlig, man kan väl säga att han är en människohund ;)
 
Alltid trevligt med en människohund ;)

Men, (inte för att folk ska bli arga på ng sett nu jag undrar bara) är det vanligt att schnauzrar inte går ihop med andra hundar? Eller att andra hundar inte går ihop med schnauzrar kan man oxå skriva? :confused:

Har nämligen sett andra hundar reagera när de stött på en schnauzer...beror det på blicken? Att man inte riktigt ser ögonen?
 
Ja i många fall gör det de.

Schnauzern har också svansen mycket högt buret ( alltid ) men för många raser så betyder det "kaxig" och vill "bestämma"
Öronen är också väldigt "högt" satta det kan också tas för kaxig och bråkig.

Vet en Golden retriver som absolut inte kunde läsa min hund, men min hund var äldre och det blev inget bråk.
Däremot gick denna golden på en Puli flera gånger.

Så nog har det med kroppsspråket alltid.

Men min schnauzers ögon syns, har klippt honom efter mer amerikansk stil och mer som en riesenschnauzer.

Anledningen till att han ogillar hanhundar är för att han tycker han själv är bäst snyggast och vackrast.
Tikar är han rädd för :smirk: :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa en ny hund efter flera år utan. Jag är en väldigt aktiv person som är ute och tränar mycket. Planerna är...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 555
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Då jag blev tvungen att köra hem foderhästen i helgen och därför behöver sätta fokus på något annat får ni stå ut med ännu en rastråd:D...
Svar
11
· Visningar
1 441
Senast: Grana
·
Hundhälsa Dagarna har kommit, min 9 åriga cocker spaniel (han ser lite ut som en cavalier med med lite taxben!) blandraspojk (Shitzu 20% Cocker...
Svar
19
· Visningar
1 718
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 303
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp