Hjärntumör - behandling och utgång

Sv: Hjärntumör - behandling och utgång

Vilket fruktansvärt besked. Även om ord inte kan trösta så vill jag lämna ett avtryck. Varma kramar till dig!
 
Sv: Hjärntumör - behandling och utgång

Ord räcker inte till såna gånger. Stor kram till dig och din familj!
 
Sv: Hjärntumör - behandling och utgång

Fick prata med en trevlig läkare idag (åkte till sjukhuset, hade stöd av en kompis). Dock var inte beskedet så trevligt.
Upp till 6 månaders överlevnad utan behandling, ca 1-1,5 år med strålning och cytostatika om allt går som det ska. Tumören är gigantisk.

Om världen var uppochner tidigare vändes den totalt ut-och-in nu. Växlar mellan gråt, tomhet och drömkänsla där man tror att allt egentligen är bra.


:( Beklagar beskedet! *styrkekram*

Men ge inte upp hoppet! Och njut av den tiden ni får.

Min morfar fick cancer för 6 år sedan, en kronisk cancer med ganska dålig överlevnad.. När han fick diagnosen så hade han 50% chans att ens överleva första anfallet av cancern. Den varianten morfar fick är det 36% chans att dom överlever i 3-4 år på sin höjd, morfar fick leva i 6 år och några månader. Han bekämpade cancern flera ggr under dom här 6 åren, 2 ggr var det så illa att han fick gå igenom cellgifter, stamcellstransplantation och strålning. Han har ätit cellgifter i stort sett konstant dom här 6 åren.

Enligt läkarna har han levt på övertid dom sista åren och jag är helt övertygad om att enda anledningen till att morfar levt såhär länge är hans envishet och vilja att överleva.
För när han väl gav upp så tog det inte ens 1 dygn innan han tog sitt sista andetag.

Det är nu 36 1/2 timme sen han tog sitt sista andetag :(
 
Sv: Hjärntumör - behandling och utgång

KL

Julhelgen förflöt över förväntan bra. Hela familjen samlad och vi försökte ha roligt som vanligt. Inte helt lätt när pappa har en personlighetsförändring pga tumören och är mer som en dement person, men vi gör så gott vi kan.
Vi har ett besök hos onkologen inbokat, så får vi se vad de säger om tid och prognos och behandling då. Pappa vet ju inte så mycket själv än och jag vet själv inte hur mycket han faktiskt förstår, men jag antar att de på onkologen vet hur de ska hantera det hela. Vi kan väl ändå inte vara den första familjen de träffar?!
 
Sv: Hjärntumör - behandling och utgång

:( Beklagar beskedet! *styrkekram*

Men ge inte upp hoppet! Och njut av den tiden ni får.

Min morfar fick cancer för 6 år sedan, en kronisk cancer med ganska dålig överlevnad.. När han fick diagnosen så hade han 50% chans att ens överleva första anfallet av cancern. Den varianten morfar fick är det 36% chans att dom överlever i 3-4 år på sin höjd, morfar fick leva i 6 år och några månader. Han bekämpade cancern flera ggr under dom här 6 åren, 2 ggr var det så illa att han fick gå igenom cellgifter, stamcellstransplantation och strålning. Han har ätit cellgifter i stort sett konstant dom här 6 åren.

Enligt läkarna har han levt på övertid dom sista åren och jag är helt övertygad om att enda anledningen till att morfar levt såhär länge är hans envishet och vilja att överleva.
För när han väl gav upp så tog det inte ens 1 dygn innan han tog sitt sista andetag.

Det är nu 36 1/2 timme sen han tog sitt sista andetag :(

Jag beklagar så förlusten av din morfar!
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 269
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Har skrivit om det i VGV-tråden någon gång och känner att jag skulle behöva några goda råd. Dottern har börjat nypas, när hon ska sova...
Svar
8
· Visningar
1 512
Senast: Johanna1988
·
Övr. Katt För att inte sno någon annans tråd så skapar jag en egen. Jag har äntligen fått en fast tjänst på mitt jobb, 75 % från och med...
Svar
7
· Visningar
919
Senast: Lager
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
21 072
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp