Bukefalos 28 år!

Hö häckar

B

blondi3958

Någon som har någon bra ritning eller bild på sin hö häck?
Jag funderar på att ge hästarna fri tillgång till hö ute i hagen, men vi har även en liten rund shettis som inte skall ha fri tillhång.
Och dom måste gå i samma hage.

Jag funderar på att bygga en hö häck som är hög så dom stora kommer åt höet men inte shettisen.
Utan shettisen kommer att få "spillet" av dom stora hästarna.

Någon som har en sådan konstruktion?

:bow:
 
vi har en bra höhäck fast då till fåren :D fungerar säkert bra de me.

om man har en vägg eller likannde i hagen så är det ju jättelätt då är det bara att bygga som ett V ut från väggen med ribbor så att höet ligger kvar. jag kan försöka rita de nvi har + måtten om du är intresserad.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
717
Anläggning Jag börjar känna mig ganska uppgiven. Vi har inte lyckats hitta ett enda stall som passar våra önskemål. Stallet vi står nu i är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
13 946
Senast: lizzie
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 246
Senast: Twirro
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 258
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp