Hööks vår och sommar!

Lite fina schabrak, det där gammelrosa är jag sugen på t.ex. :)
Annars har jag inte kollat så mycket. Ponnyn villhöver rosa fleecetäcke och båda villhöver rosa flugtäcke, men oklart om de kommer få några ;)

Ryttarutrustning och träns har jag inte kollat på, vill vänta tills katalogen kommer och den fanns inte i butik här idag iallafall.
 
Såg ett träns jag gillade väldigt mycket men som tur är(synd?) så här min xfull och den modellen fanns bara till full. Bra för plånboken! Sen gillade jag det svarta Equixpert schabraket tills jag såg att det endast gick att fästa i ringarna för förbygeln :(
Jag har bara en ring så det blir svårt, men det hade jag kunnat tänka mig att köpa till hoppsadeln :)
 
Såg ett träns jag gillade väldigt mycket men som tur är(synd?) så här min xfull och den modellen fanns bara till full. Bra för plånboken! Sen gillade jag det svarta Equixpert schabraket tills jag såg att det endast gick att fästa i ringarna för förbygeln :(
Jag har bara en ring så det blir svårt, men det hade jag kunnat tänka mig att köpa till hoppsadeln :)

Fäster man inte det genom att dra igenom sadelgjorden också, eller där fanns inga såna alls? Jag brukar aldrig fästa mina schabrak där framme, klipper bara av stropparna. Vi gör likadant på jobbet och har aldrig haft problem med att schabrak kasar eller dyl :)
 
Fäster man inte det genom att dra igenom sadelgjorden också, eller där fanns inga såna alls? Jag brukar aldrig fästa mina schabrak där framme, klipper bara av stropparna. Vi gör likadant på jobbet och har aldrig haft problem med att schabrak kasar eller dyl :)
Jo det går, funderar på att chansa att det ligger på plats ändå 😁
 
Fick katalogen på posten idag. Inget som jag kände att jag ”måste” ha. Hittade ett par snygga träns men har redan för många :angel:

Så plånboken är nöjd den här gången med!
 
Fanns en hel del som tilltalade mig, de är bra när man köpt en stor häst som inte kan ha de gamla grejerna så man får sälja av dem och köpa nya saker :D Dock försöker jag köpa mkt second hand även till hästen men ett nytt träns vill han ha :angel::angel:
 
Någon som klämt och känt på deras nya träns Aachenträns Neston Fairfield? Modellen tilltalar mig, men min har ju liten xfull/xfull. Så klart finns tränset bara upp till full som alla deras fina träns:meh:
 
Någon som klämt och känt på deras nya träns Aachenträns Neston Fairfield? Modellen tilltalar mig, men min har ju liten xfull/xfull. Så klart finns tränset bara upp till full som alla deras fina träns:meh:

Jag har inte, men har gett upp med hööks träns till min häst. Hon har också typ liten x-full, och alla de Fairfieldträns jag provat har varit så galet små i storleken. Ponnyn som vanligtvis har liten cob (stor ponny kan funka ibland) behöver full, liksom.
 
Någon som vet hur storlekarna är på Lingus-tränset? Ena ponnyn villhöver ett sånt men han har ponny i vanliga fall...
 
Nu har jag äntligen kunnat kolla i katalogen och jag gillar verkligen Nestontränset! Ponny behöver ett nytt träns och jag hade egentligen velat ha vitfodrad nosgrimma, men tyckte den ljusa fodringen på bruna Neston också var fint.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 015
Senast: starcraft
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
13 991
Senast: MiaMia
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 348
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 666
Senast: Therese1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp