Höstföräldrar 2017 del 2

Håller tummarna att det går smidigt!:up: Är inte alls avundsjuk på er som har flera små barn, tycker jag har händerna fulla med ett :angel:

Jag tror hemligheten är att man helt enkelt blir mer och mer varm i kläderna med tiden. Jag tyckte precis som du med första barnet, nu räknas det knappt när man bara har lilla att ta hand om :p (@turbofling måste tycka bara ett barn är semester :D )
 
@Jordgubblime Tipsar också om fb-gruppen bärsjalar :up: Vill dock varna för att man kan bli lätt beroende och få idén att köpa fler sjalar än vad man tänkt sig från början :angel:

Jag vet inte vilken typ av sjal du har, men personligen tycker jag det är enklast med kryss där bebisen sitter i krysset med ett ben ut på vardera sida både i trikån och numera i den vävda sjalen (alltid 3-lager tyg runt bebis i trikån). Dessutom upplever jag det (som är total nybörjare i sjalvärlden) att det är lättare att ”sjala” när bebisen blir lite stabilare i nacken så jag slipper hålla stenkoll på var huvudet befinner sig under tiden hon sätts i sjalen.

Det finns många bra instruktionsvideor på youtube också som underlättar en del när man testar sig fram :)
 
Har jag bara ett barn hemma känns det hur enkelt som helst men annars har man stor hjälp av syskon, dom leker, underhåller och hjälper varandra fast bråkar också förstås.
Framförallt den äldsta har jag stor hjälp av, hon hjälper mig mkt med Ida och allt annat runt omkring.

Fast just nu känns det tufft med fyra barn, i våran by är just nu den värsta magsjukeepedemin som Miras förskolelärare kan komma ihåg (hon har jobbat 20år). Känns sådär spännande att gå igenom sex personer. Jag hoppas Ida alipper det, då måste vi nog åka till sjukhuset med henne.
 
Jag är så trött. Förstår det inte, bebis sover ju nu konstant i princip 7-9h i sträck under natten vilket jag förstått är väldigt lyx (jag klagar inte annars hade jag väll varit en blöt liten fläck :o). Men alltså jag är ändå helt slut, måste vara att man inte sover så djupt kanske...

Är också impad över folk med flera barn, blir alldeles matt på tanken av att behöva springa efter och underhålla en ex 3åring på dagarna :eek: Nu kan man iaf slöa i soffan med bebis när man är trött :angel:
 
BVC idag, lite knepigt att packa in bebis och vagn och allt i bilen i regn. Allt var genomblött när vi kom hem :wtf:
Men vi kom iväg och var där i tid, trots att mitt planerade tidsschema inte riktigt gick att följa :p
Det är nog tur att vi har öppet upp i nock i nästan hela huset, för i den här takten slår bebis nog snart i taket :angel:
53 cm och 3834 g för exakt två veckor sedan när vi åkte hem från BB. Idag 56,5 cm och 4790 g, inte undra på att jag blir trött i armarna efter att ha hållit honom en stund:D
 
Vi har tid på tisdag, det ska bli spännande att se hur stor Ida är. Igår träffade vi en bebis som jag trodde var lika gammal som Ida, den var 5 månader, alltså mer än 3mån äldre.
 
BVC idag, lite knepigt att packa in bebis och vagn och allt i bilen i regn. Allt var genomblött när vi kom hem :wtf:
Men vi kom iväg och var där i tid, trots att mitt planerade tidsschema inte riktigt gick att följa :p
Det är nog tur att vi har öppet upp i nock i nästan hela huset, för i den här takten slår bebis nog snart i taket :angel:
53 cm och 3834 g för exakt två veckor sedan när vi åkte hem från BB. Idag 56,5 cm och 4790 g, inte undra på att jag blir trött i armarna efter att ha hållit honom en stund:D

Det är ju verkligen helt hysteriskt vad de kan växa såhär i början! Tänk om man själv skulle öka sin kroppsvikt med 25 % på ett par veckor :nailbiting:
 
4 veckor är lilla Ingrid idag :) Firade detta med ett besök på BVC, hon väger nu 3640, en liten minibebis har jag fått tror jag ;) dock går hon upp väldigt mycket och bra per vecka, liten från början helt enkelt bara :idea:
De senaste dagarnas trend är att hon inte somnar förrän efter midnatt men sover sedan 3-4 timmar i sträck i två perioder med 45 min amning emellan, jag känner mig riktigt utsövd efter dessa nätter :angel:
Hon har nog en del kvällsoro, det tar cirka 4 timmar innan hon kommer till ro för natten, det varvas med skrik, amning, blöjbyte och slumra 10 min innan det börjar om igen :crazy: på dagen kan hon sova som en stock...
jag börjar längta jättemycket tills att jag kan börja rida igen, har dock tänkt vänta tills efterkontrollen den 2/1 :)
 
4 veckor är lilla Ingrid idag :) Firade detta med ett besök på BVC, hon väger nu 3640, en liten minibebis har jag fått tror jag ;) dock går hon upp väldigt mycket och bra per vecka, liten från början helt enkelt bara :idea:

Vår son var sån. Liten från början men har hela tiden gått upp bra. Idag är han 2,5 och ligger strax under medelkurvorna tror jag :)
 
4 veckor är lilla Ingrid idag :) Firade detta med ett besök på BVC, hon väger nu 3640, en liten minibebis har jag fått tror jag ;) dock går hon upp väldigt mycket och bra per vecka, liten från början helt enkelt bara :idea:
De senaste dagarnas trend är att hon inte somnar förrän efter midnatt men sover sedan 3-4 timmar i sträck i två perioder med 45 min amning emellan, jag känner mig riktigt utsövd efter dessa nätter :angel:
Hon har nog en del kvällsoro, det tar cirka 4 timmar innan hon kommer till ro för natten, det varvas med skrik, amning, blöjbyte och slumra 10 min innan det börjar om igen :crazy: på dagen kan hon sova som en stock...
jag börjar längta jättemycket tills att jag kan börja rida igen, har dock tänkt vänta tills efterkontrollen den 2/1 :)
Ja allt över två timmar i sträck tycker jag är riktig kvalitetssömn, känner mig riktigt pigg bara jag får några tvåtimmars pass per dygn :D
En sak som hormonerna gör bra iaf :up:;)

Synd att det tar tid att komma till ro för er, hoppas ni hittar lite mer flyt där också snart :)
 
Tjoho!
Nu har hon sitt namn registrerat och klart :banana:

Vi har kommit in i den härliga perioden av omöjlig amning pga ongen bara ler och spexar och vill ha koll på händer runt omkring. Hon är så jäkla söt! :love:
 
Oj vilken gårdag.. 3-månaders vaccin i onsdags, onsdags kväll kom febern. August ville mest sova igår och var inte så matintresserad, höll dock humöret uppe när han väl var vaken. Men alltså anspänningen när ens älskade unge är sjuk :cry: Min mamma var här och höll mig sällskap stor del av dagen, jag var ständigt orolig och kunde inte slappna av.
-Mamma är det här tillräckligt kissig blöja efter 2 timmar? Visst han har sovit, men ändå?
-Mamma ska vi ge alvedon, vilken?
-Äter han tillräckligt? Ska jag försöka få i lite mjölk på en sked?

När kvällen kom var jag sååå trött och hade så ont i huvudet. Sambon skulle såklart iväg på kurs. August märkte väl min trötthet och vägrade äta när jag tyckte vi skulle lägga oss :arghh: Bara skrik och gnäll så fort jag ens knäppte upp bh:n... Ett tag kände jag för att bara lämna honom i vardagsrummet och gå och lägga mig i sängen med öronproppar :cry:

Inatt har han ätit helt okej och nu vid 6 hade han ingen feber och åt som en häst. Jag har fått sova och mår mycket bättre. Men usch mina nerver klarar inte ett sjukt barn :o Vill bara glömma av gårdagskvällen, hur jag mådde och vad jag kände.

Och jag är oerhört tacksam över att min mamma var här och var så lugn hela dagen, fast jag vet att hon är exaaakt lika nojjig som mig egentligen. Jag har ju ärvt det nånstans ifrån :angel:
 
Tjoho!
Nu har hon sitt namn registrerat och klart :banana:

Vi har kommit in i den härliga perioden av omöjlig amning pga ongen bara ler och spexar och vill ha koll på händer runt omkring. Hon är så jäkla söt! :love:

Haha, sådär höll vi också på imorse. Svårt att inte skratta åt dem då :D
 
Oj vilken gårdag.. 3-månaders vaccin i onsdags, onsdags kväll kom febern. August ville mest sova igår och var inte så matintresserad, höll dock humöret uppe när han väl var vaken. Men alltså anspänningen när ens älskade unge är sjuk :cry: Min mamma var här och höll mig sällskap stor del av dagen, jag var ständigt orolig och kunde inte slappna av.
-Mamma är det här tillräckligt kissig blöja efter 2 timmar? Visst han har sovit, men ändå?
-Mamma ska vi ge alvedon, vilken?
-Äter han tillräckligt? Ska jag försöka få i lite mjölk på en sked?

När kvällen kom var jag sååå trött och hade så ont i huvudet. Sambon skulle såklart iväg på kurs. August märkte väl min trötthet och vägrade äta när jag tyckte vi skulle lägga oss :arghh: Bara skrik och gnäll så fort jag ens knäppte upp bh:n... Ett tag kände jag för att bara lämna honom i vardagsrummet och gå och lägga mig i sängen med öronproppar :cry:

Inatt har han ätit helt okej och nu vid 6 hade han ingen feber och åt som en häst. Jag har fått sova och mår mycket bättre. Men usch mina nerver klarar inte ett sjukt barn :o Vill bara glömma av gårdagskvällen, hur jag mådde och vad jag kände.

Och jag är oerhört tacksam över att min mamma var här och var så lugn hela dagen, fast jag vet att hon är exaaakt lika nojjig som mig egentligen. Jag har ju ärvt det nånstans ifrån :angel:

Vis av erfarenhet: När det är vaccinationsdag ger jag en Alvedon efter typ 5 timmar om jag hör minsta lilla gnällpip.

Bonnie fick inte feber efter sin vaccination, men var uppenbart påverkad och allt annat än nöjd av vaccinationen vid middagstid, alltså typ 6 timmar efter sprutorna. Efter en halvtimmes velande så fick hon alvedon - och alla blev glada igen.

Jag inser nu när jag tänker på det att jag hittills i mitt liv aldrig har ångrat en värktablett :angel:
 
Enligt appen börjar språng 2 idag och om det innebär humörsvängningar så stämmer det :p Å ena sidan har det skrikits en massa idag och hon är inte alls en särskilt skrikig bebis i vanliga fall. Å andra sidan har det "skrattats" en massa när hon inte har skrikit. Inget riktigt skratt ju men hon ler järnet och låter samtidigt, good enoigh for me :D
 
Här har vi en hes och hostig bebis, och det låter inte bra. Vi är hårt luttrade med en storebror som har både förkylningsastma och krupp, och vi har anat tendenserna hos B. Det senaste dygnets hostattacker är helt klart bekymrande.

Under dagen ska vi till barnakuten för undersökning.
 
Här har vi en hes och hostig bebis, och det låter inte bra. Vi är hårt luttrade med en storebror som har både förkylningsastma och krupp, och vi har anat tendenserna hos B. Det senaste dygnets hostattacker är helt klart bekymrande.

Under dagen ska vi till barnakuten för undersökning.

Usch då :( Håller tummarna för snabbt tillfrisknande
 
Här har vi en hes och hostig bebis, och det låter inte bra. Vi är hårt luttrade med en storebror som har både förkylningsastma och krupp, och vi har anat tendenserna hos B. Det senaste dygnets hostattacker är helt klart bekymrande.

Under dagen ska vi till barnakuten för undersökning.

Åh hoppas ni slipper samma sak med lillasyster. Har inte varit avundsjuk när du berättar om era sjukhusbesök med storebror :(
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
44 042
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
113 595
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 904
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
94 095
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp