Höstföräldrar 2020 - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hinner heller inte ett skit om dagarna. Hinner jag förbereda till middagen och hänga en maskin tvätt är jag nöjd. Vi har städhjälp och matkasse och handlar nästan allt online med budbee för att få livet att gå runt.

Det som jag tycker är lite jobbigt är att jag inte får nån egentid eller kommer iväg och tränar nån gång i veckan men sålänge E sover så dåligt på dagen känns det omöjligt. Snart börjar jag ju jobba och då får jag komma iväg lite. Det verkar dock vara en del hemmajobb så förhoppningsvis kan jag typ jobba vissa dagar/halvdagar hemma. Det vore bra för oss tror jag ❤️
 
Jag och min sambo sover också i skilda sovrum på nätterna för det mesta just nu, mest sömn för alla på det viset. På helgerna försöker vi se till att vi får en sovmorgon var och det varierar lite kring vem som sover hos Lilleman. Eftersom jag fortfarande ammar på nätterna så går det ju inte riktigt att komma ifrån att jag får minst sammanhängande nattsömn men så får det vara just nu.
 
Men faen vad irriterande. Du borde ju få pepp, lite lagad mat och en blomma för att du tar alla nätterna. ❤️

Vi sover också i varsitt rum, en med lillan och en beredd att gå in till storebror om han vaknar. Lite tråkigt att inte sova ihop men just nu prioriterar vi maximalt med sömn för alla i familjen och då får det bara såhär. Det är ju för en begränsad tid framöver.

Om du får fler kommentarer tycker jag bara att din man ska svara att ni gör såhär för att du ska få nån sömn öht. 😔
Eller hur 😅. Jag blir lite ledsen över såna kommentarer, även fast det säkert inte ligger någon större fundering bakom.
 
Jag hinner heller inte ett skit om dagarna. Hinner jag förbereda till middagen och hänga en maskin tvätt är jag nöjd. Vi har städhjälp och matkasse och handlar nästan allt online med budbee för att få livet att gå runt.

Det som jag tycker är lite jobbigt är att jag inte får nån egentid eller kommer iväg och tränar nån gång i veckan men sålänge E sover så dåligt på dagen känns det omöjligt. Snart börjar jag ju jobba och då får jag komma iväg lite. Det verkar dock vara en del hemmajobb så förhoppningsvis kan jag typ jobba vissa dagar/halvdagar hemma. Det vore bra för oss tror jag ❤️
Så bra för dig!

På temat träning drömde jag inatt att jag tränade. Det var jättejobbigt men jag var väldigt fit 😂😂😂
 
Har du testat dim vävda än då? 🤗

🙈 jag har inte ens hunnit tvätta den än... ska göra det ikväll. Allt tar ju så mycket längre tid med barn, flytten tog några fler dagar än vi trodde 😅 iaf att hinna packa upp allt.

Har inget strykjärn heller, så stressat lite över att behöva skaffa det för att kunna stryka sjalen... men är väl inget måste egentligen
 
🙈 jag har inte ens hunnit tvätta den än... ska göra det ikväll. Allt tar ju så mycket längre tid med barn, flytten tog några fler dagar än vi trodde 😅 iaf att hinna packa upp allt.

Har inget strykjärn heller, så stressat lite över att behöva skaffa det för att kunna stryka sjalen... men är väl inget måste egentligen
Är den ny då? Annars behöver du inte tvätta 🙂
 
Känner igen det med att inte hinna någonting. Fast jag hinner ju egentligen det mest väsentliga. Typ städa det värsta, laga lunch och middag, gå en promenad. Men det är liksom det, inget mer och ibland blir jag frustrerad. Nånting mer skulle man ju vilja göra. Men det blir bättre, det vet jag. Vi har fått till en ganska bra rutin som får dagarna att flyta ändå, och den senaste tiden har maken kunnat sluta liite tidigare och tar då en 1-1,5-timmes promenad med lillebror innan middan. Guld värt. Då hinner jag duscha eller umgås med storebror och laga mat ifred.

Skulle ha varit på BVC för 6-månadersbesök idag men fick boka om då Tintin fortfarande är snorig och hostig. Fanns inga lediga tider förrän 25 mars och då är han ju 7 månader. Känns lite tråkigt att inte få några mått för 6 månader. Har funderat på om någon jag känner har en sån våg man väger fisk på så man får veta vad han väger nu åtminstone :D

Tintin har börjat prata högt och säger tydligt "MAMA MAMA MAMA". Visste att det skulle bli hans första ord :D
 
Gött att nån mer känner detsamma!! Jag känner lite skitsamma för det mesta, men när det är något jag verkligen vill göra kan jag känna mig lite frustrerad.

Det känns som att omgivningen nu börjar kräva lite mer också. Har fått lite kommentarer från svärisarna om att jag slängt ut mannen från sovrummet 😪, vilket är hans egna beslut eftersom han behöver vara pigg på jobbet. Och på helgerna vill han ta en öl eller vin och då är det nej till samsovning. Jag orkar verkligen inte gå upp och amma och söva om fem gånger per natt utan liggammar och känner mig bara lagom trött tack vare det. Men alltid lite känsligt när jag får kommentarer tycker jag!! Hade varit skönt med lite beröm för att jag har tagit alla nätter sedan födseln, men nä lägg lite skuld på bördan bara 🙄😅😂🙏
Men det är ju jättestort av dig att ta alla nätter! Vilken lyx att få sova i eget rum! De borde verkligen prisa dig. Vi hade nog också delat på oss om vi haft fler rum, och då haft en unge var på natten.
 
Känner igen det med att inte hinna någonting. Fast jag hinner ju egentligen det mest väsentliga. Typ städa det värsta, laga lunch och middag, gå en promenad. Men det är liksom det, inget mer och ibland blir jag frustrerad. Nånting mer skulle man ju vilja göra. Men det blir bättre, det vet jag. Vi har fått till en ganska bra rutin som får dagarna att flyta ändå, och den senaste tiden har maken kunnat sluta liite tidigare och tar då en 1-1,5-timmes promenad med lillebror innan middan. Guld värt. Då hinner jag duscha eller umgås med storebror och laga mat ifred.

Skulle ha varit på BVC för 6-månadersbesök idag men fick boka om då Tintin fortfarande är snorig och hostig. Fanns inga lediga tider förrän 25 mars och då är han ju 7 månader. Känns lite tråkigt att inte få några mått för 6 månader. Har funderat på om någon jag känner har en sån våg man väger fisk på så man får veta vad han väger nu åtminstone :D

Tintin har börjat prata högt och säger tydligt "MAMA MAMA MAMA". Visste att det skulle bli hans första ord :D
Men vad gulligt 🤩. Elsas ljud är att tjuta i falsett. Det skär i öronen 🙉
 
Skulle ha varit på BVC för 6-månadersbesök idag men fick boka om då Tintin fortfarande är snorig och hostig. Fanns inga lediga tider förrän 25 mars och då är han ju 7 månader. Känns lite tråkigt att inte få några mått för 6 månader. Har funderat på om någon jag känner har en sån våg man väger fisk på så man får veta vad han väger nu åtminstone :D
Haha, vad lustigt. Vi fick ställa in dagens BVC-besök av samma anledning och fick också tid först den 25:e. Jag testade att ställa mig på vår vanliga våg med Lilleman i famnen, har dock ingen som helst aning om hur bra vår våg stämmer... :D

Vad gulligt att Tintin börjat säga mamma 😍
 
Men det är ju jättestort av dig att ta alla nätter! Vilken lyx att få sova i eget rum! De borde verkligen prisa dig. Vi hade nog också delat på oss om vi haft fler rum, och då haft en unge var på natten.
Ja, han har ju inte blivit utkörd i förrådet precis! Haha, det hade nästan varit kul att slänga ut en luftmadrass och nån luggsliten kudde och råka öppna och visa vid nästa besök. 😂😂😂
 
Jag hinner heller inte ett skit om dagarna. Hinner jag förbereda till middagen och hänga en maskin tvätt är jag nöjd. Vi har städhjälp och matkasse och handlar nästan allt online med budbee för att få livet att gå runt.

Det som jag tycker är lite jobbigt är att jag inte får nån egentid eller kommer iväg och tränar nån gång i veckan men sålänge E sover så dåligt på dagen känns det omöjligt. Snart börjar jag ju jobba och då får jag komma iväg lite. Det verkar dock vara en del hemmajobb så förhoppningsvis kan jag typ jobba vissa dagar/halvdagar hemma. Det vore bra för oss tror jag ❤️

Träning, vad är det? Vi har ett rätt avancerat hemmagym i det som tidigare varit garage (tidigare ägare byggde om det till affärskontor och byggde ihop det med huset) allt jag behöver göra är att lyfta ändan från soffan och gå 10m men inte ens de lyckas jag klämma in så att jag skulle få 10 min på crosstrainern,
 
Haha, vad lustigt. Vi fick ställa in dagens BVC-besök av samma anledning och fick också tid först den 25:e. Jag testade att ställa mig på vår vanliga våg med Lilleman i famnen, har dock ingen som helst aning om hur bra vår våg stämmer... :D

Vad gulligt att Tintin börjat säga mamma 😍

Mäh vilket sammanträffande 😅
 
Puh. Harry har blivit helt omöjlig att mata, han ska vända sig på mage i famnen hela tiden och titta på precis allt så har ingen ro alls att äta. På natten försöker han också maniskt att vända sig, han har en sidokudde pga platt huvud så det går inte att vända men han ligger och bökar och bökar och blir mer och mer frustrerad. Tänkte ta bort kudden i natt men då kommer han ju snurra runt på mage och han kan inte snurra åt andra hållet än så det känns inte okej att han ligger på mage på natten. Hur gör man ens?
 
Nu är Elsa vagnvägrare igen. Hon blir vansinnig, snabbt, då inhalerar hon dreggel och sätter i halsen och blir jätteledsen såklart, och då blir hon som en liten kamin.

Jag fattar inte vad det är som gör att hon blir ledsen i vagnen. Har testat olika lägen, ha suffletten på olika lägen, olika kläder. Jag har kört när hon är pigg, trött, övertrött.

Fördel : jag kan motivera att jag måste köpa en ny sjal 😂
 
Nu är Elsa vagnvägrare igen. Hon blir vansinnig, snabbt, då inhalerar hon dreggel och sätter i halsen och blir jätteledsen såklart, och då blir hon som en liten kamin.

Jag fattar inte vad det är som gör att hon blir ledsen i vagnen. Har testat olika lägen, ha suffletten på olika lägen, olika kläder. Jag har kört när hon är pigg, trött, övertrött.

Fördel : jag kan motivera att jag måste köpa en ny sjal 😂
Jag röstar absolut för ny sjal. Nöjd mamma - förhoppningsvis nöjd bebis som blir buren :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
748
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
8 444
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
76 77 78
Svar
1 559
· Visningar
82 168
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
6 621

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp