Höstföräldrar 2020 - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du låter inte alls gnällig (snarare fullt berättigat gnäll!), däremot så låter det som att sambons arbetsplats behöver reglera arbetsbördan så att det överensstämmer med procenten men även att sambon behöver lära sig prioritera bort arbetet när han är ledig.

Vad säger sambon om det hela? Ditt välmående och er familj måste väl vara viktigare än arbetet? Låter som en jättetuff situation för dig ❤️
Sambon är väldigt lojal mot sitt jobb och de har en annan kultur kring föräldraledighet än mitt jobb. Tror han mer tänker att ha snart ska hem på heltid och att det inte är så långt dit. Tyvärr händer ju en del akut på jobbet som gör det svårt att vara ledig fyra dagar i sträck. Jag har bett honom prata med chefen om att få mer administrationstid eller iaf få jobba lite hemifrån istället och även bett honom att bli bättre på att säga nej och sluta ta på sig uppdrag.

Jag tror sambon skulle klara bättre av att vara hemma med båda än vad jag gör, så han tycker väl att jag överdriver lite, men man har ju lite olika kapacitet utifrån sömn och hur dagen varit 😔
 
Råkade visst skriva i gamla tråden 😅

I alla fall. Första gången i spjälsäng, håll tummarna :D
IMG_20210307_203439__01.jpg
 
Kan meddela att första natten i spjälsäng gick sjukt bra, eller ja, det blev ju inte så mycket natt men han sov där hela kvällen och vi hann kolla på serie och ta ett glas vin utan kids! 💃En gång vaknade han och jag fick söva om men det gick fort. Sen vaknade han vid 00 och var hungrig så då tog jag över honom till mig och så fick han vara kvar. Jag kunde inte sova utan honom bredvid mig ändå 😅 Tänk om det kunde fortsätta så här nu! 🙏
 
Kan meddela att första natten i spjälsäng gick sjukt bra, eller ja, det blev ju inte så mycket natt men han sov där hela kvällen och vi hann kolla på serie och ta ett glas vin utan kids! 💃En gång vaknade han och jag fick söva om men det gick fort. Sen vaknade han vid 00 och var hungrig så då tog jag över honom till mig och så fick han vara kvar. Jag kunde inte sova utan honom bredvid mig ändå 😅 Tänk om det kunde fortsätta så här nu! 🙏
Så najs 😍. Vad har ni för övervakning?
 
Kan meddela att första natten i spjälsäng gick sjukt bra, eller ja, det blev ju inte så mycket natt men han sov där hela kvällen och vi hann kolla på serie och ta ett glas vin utan kids! 💃En gång vaknade han och jag fick söva om men det gick fort. Sen vaknade han vid 00 och var hungrig så då tog jag över honom till mig och så fick han vara kvar. Jag kunde inte sova utan honom bredvid mig ändå 😅 Tänk om det kunde fortsätta så här nu! 🙏
Jag vill också ha dottern nära på natten :D.
 
  • Hjärta
Reactions: Eli
Jag tycker att allt blir svårare, inte lättare. Det är extremt svårt att få Elsa att sova på dagarna nu, och jag missar oftast det perfekta sovfönstret där hon är perfekt sovatrött. Antingen är hon lite för pigg och slumrar lite men vaknar av att jag andas för högt, eller så blir hon övertrött. Nu vägrar hon vagnen igen och det är liggamma eller sjal som gäller. Bara det att jag känner mig sliten av att promenera flera timmar om dagen. Vi hinner aldrig få in någon rutin innan hennes behov ändras så varje dag känns som en överraskning. Vet att det blir bättre men känns svårt att aldrig känna sig trygg med varför hon är ledsen. Nu får jag antingen bära henne eller ligga bredvid henne för att hon ska sova. Till råga på allt sa mannen att jag går hemma och har semester, på skämt visserligen, men det träffade en öm punkt.

BVC uppmuntrade att ligga på olika underlag, så jag la henne direkt på golvet på mage. Det sa pang, hon vände direkt till rygg med huvudet före rätt i golvet😱😱. Hon blev jätteledsen och jag med. Mannen tröstade mig och sa att man knappast kan skada sig i liggande läge, men jag vet inte. Det blir ju ändå som ett litet fall, eller vad tror ni? Idag blev det såhär 20210309_133109.jpg

Sorry för opeppt inlägg 🤗.
 
Jag tycker att allt blir svårare, inte lättare. Det är extremt svårt att få Elsa att sova på dagarna nu, och jag missar oftast det perfekta sovfönstret där hon är perfekt sovatrött. Antingen är hon lite för pigg och slumrar lite men vaknar av att jag andas för högt, eller så blir hon övertrött. Nu vägrar hon vagnen igen och det är liggamma eller sjal som gäller. Bara det att jag känner mig sliten av att promenera flera timmar om dagen. Vi hinner aldrig få in någon rutin innan hennes behov ändras så varje dag känns som en överraskning. Vet att det blir bättre men känns svårt att aldrig känna sig trygg med varför hon är ledsen. Nu får jag antingen bära henne eller ligga bredvid henne för att hon ska sova. Till råga på allt sa mannen att jag går hemma och har semester, på skämt visserligen, men det träffade en öm punkt.

BVC uppmuntrade att ligga på olika underlag, så jag la henne direkt på golvet på mage. Det sa pang, hon vände direkt till rygg med huvudet före rätt i golvet😱😱. Hon blev jätteledsen och jag med. Mannen tröstade mig och sa att man knappast kan skada sig i liggande läge, men jag vet inte. Det blir ju ändå som ett litet fall, eller vad tror ni? Idag blev det såhär Visa bifogad fil 65903

Sorry för opeppt inlägg 🤗.

Tror inte du behöver vara orolig ❤️ De tål så mycket mer än man tror. Och hade hon slagit sig rejält hade ni märkt det.
 
Hoppas det!❤️ Jag är så himla rädd om henne och så blev det såhär 😪

Jag brukar försöka tänka att bebisar är skapta för att överleva både lite fumliga föräldrar (alla är ju nybörjare i början liksom!) och lite dunsar och stötar här och där. Nu när Lilleman börjat krypa och ta sig runt överallt så slår han i lite här och var i sin iver att undersöka och har just nu blåmärken på båda knäna eftersom han inte alltid kryper med den mest enkla tekniken. Jag tänker att det hör till. Sen så skall man ju förstås försöka förebygga fall från höjder, se till att ha grindar för trappen etc. men det går ju inte att linda in hela barnet i bubbelplast heller.

Med det sagt så hoppas jag självklart att det gick bra med din lilla ❤️
 
Jag tycker att allt blir svårare, inte lättare. Det är extremt svårt att få Elsa att sova på dagarna nu, och jag missar oftast det perfekta sovfönstret där hon är perfekt sovatrött. Antingen är hon lite för pigg och slumrar lite men vaknar av att jag andas för högt, eller så blir hon övertrött. Nu vägrar hon vagnen igen och det är liggamma eller sjal som gäller. Bara det att jag känner mig sliten av att promenera flera timmar om dagen. Vi hinner aldrig få in någon rutin innan hennes behov ändras så varje dag känns som en överraskning. Vet att det blir bättre men känns svårt att aldrig känna sig trygg med varför hon är ledsen. Nu får jag antingen bära henne eller ligga bredvid henne för att hon ska sova. Till råga på allt sa mannen att jag går hemma och har semester, på skämt visserligen, men det träffade en öm punkt.

BVC uppmuntrade att ligga på olika underlag, så jag la henne direkt på golvet på mage. Det sa pang, hon vände direkt till rygg med huvudet före rätt i golvet😱😱. Hon blev jätteledsen och jag med. Mannen tröstade mig och sa att man knappast kan skada sig i liggande läge, men jag vet inte. Det blir ju ändå som ett litet fall, eller vad tror ni? Idag blev det såhär Visa bifogad fil 65903

Sorry för opeppt inlägg 🤗.
Vi har också fått en som har svårt sova dagtid just nu. Har förstått att det är nåt sk språng i utvecklingen, så förhoppningsvis går det över.

Här har hon också svängt runt till rygg och på så vis slagit i huvudet, men hon har nog mest blivit rädd upplever jag.
 
Jag tycker att allt blir svårare, inte lättare. Det är extremt svårt att få Elsa att sova på dagarna nu, och jag missar oftast det perfekta sovfönstret där hon är perfekt sovatrött. Antingen är hon lite för pigg och slumrar lite men vaknar av att jag andas för högt, eller så blir hon övertrött. Nu vägrar hon vagnen igen och det är liggamma eller sjal som gäller. Bara det att jag känner mig sliten av att promenera flera timmar om dagen. Vi hinner aldrig få in någon rutin innan hennes behov ändras så varje dag känns som en överraskning. Vet att det blir bättre men känns svårt att aldrig känna sig trygg med varför hon är ledsen. Nu får jag antingen bära henne eller ligga bredvid henne för att hon ska sova. Till råga på allt sa mannen att jag går hemma och har semester, på skämt visserligen, men det träffade en öm punkt.

BVC uppmuntrade att ligga på olika underlag, så jag la henne direkt på golvet på mage. Det sa pang, hon vände direkt till rygg med huvudet före rätt i golvet😱😱. Hon blev jätteledsen och jag med. Mannen tröstade mig och sa att man knappast kan skada sig i liggande läge, men jag vet inte. Det blir ju ändå som ett litet fall, eller vad tror ni? Idag blev det såhär Visa bifogad fil 65903

Sorry för opeppt inlägg 🤗.
Jag tänker nog lite som @Martenix , de tål nog mer än vad man tror! Hon lät inte vara det enda barnet som vänt sig rakt ner i golvet, även om jag förstår att det var jobbigt för er båda! Min lilla H tog sig halvt in under vår tevebänk när jag tittade bort häromdagen och sedan snurrade han över på mage och reste huvudet rakt in i kanten 🙈, han blev jätteledsen och jag kände mig som världens sämsta förälder, men det är ju sånt som händer!
 
Här ska min sambo snart börja jobba och det verkar sammanfalla med att H är osedvanligt gnällig. Han vill bara sitta eller stå och han kan ju inget av det så han måste vara i famnen hela tiden. Lägger vi honom på rygg storgråter han och vänder genast över på mage, är nöjd i två sekunder och börjar sedan gråta igen för att han vill tillbaka på rygg och så börjar det om. Det innebär ju att S får spendera mycket tid på golvet och det gör mig så ledsen även om han själv verkar rätt nöjd. Det funkar ju någorlunda nu när vi ändå är två hemma, men känns jobbigt att behöva vara ensam med dem om detta fortsätter, eller ännu värre om S blir likadan 😅.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
748
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
8 457
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
76 77 78
Svar
1 559
· Visningar
82 247
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
6 691
Senast: Filura
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp