Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2020 - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis så känner jag med ❤️ Nu är det färdigt med småttingar liksom. Vad fasen, det känns så sorgligt! Nästan så man inte vill stänga den dörrren helt, även fast jag vet att det inte blir fler.
Och vi har väl inte stängt dörren helt men sambon är ju 40 nu så han vill nog inte vänta allt för länge isf och vi har ju fått två barn så tätt så tror inte vi orkar ett tredje förrän om några år 😔 Vi började ju försöka sommaren 2016 men det dröjde till mars 2019 innan sonen kom så hade vi lyckats tidigare med första hade vi kanske haft mer tid 😔 Jaja, en del blir ju pappor i 50 års åldern också. Vi får se🤔
 
Testade sittdelen idag men hon visade tydligt att hon inte trivdes. Bytte till liggdel och hon somnade på 5 röda (tanken var inte att hon skulle sova när vi gick ut men tydligen var hon trött) men bytt runt 6 månader med de äldre. Äldsta är också enda som sovit ute i vagn.

på tal om att sova i vagn. Eftersom jag är ensam hemma med alla nu på sportlovet (🤯) så är det lättast att söva henne dagtid med att vi tar en minipromenad, oftast har hon somnat när jag stängde ytterdörren. Men sedan sover hon resten av tuppluren inne. Så kan inte klä för varmt för då svettas hon men vill ju inte att hon fryser ute heller. Vi har en massa snö som hotar att rasa från taket så vill inte att hon skall sova ute
 
Vet att frågan varit uppe tidigare men hittar det inte nu, visst har flera av er bytt till sittdelar på vagnen? Hur gamla var era bebisar då och hur stabila? Tycker H och S blivit så mycket mer intresserade av omgivningen det senaste och S är inte alls så intresserad av att ligga ner och sova när vi är ute.
Jag bytte typ vid 3,5 månad, pga vagnvägrare använder halvläget. Elsa är väldigt stabil!
 
Och vi har väl inte stängt dörren helt men sambon är ju 40 nu så han vill nog inte vänta allt för länge isf och vi har ju fått två barn så tätt så tror inte vi orkar ett tredje förrän om några år 😔 Vi började ju försöka sommaren 2016 men det dröjde till mars 2019 innan sonen kom så hade vi lyckats tidigare med första hade vi kanske haft mer tid 😔 Jaja, en del blir ju pappor i 50 års åldern också. Vi får se🤔
Vi känner lite samma. Sambon fyllde precis 39 och jag fyller 38 i sommar. Om det bara gått på en gång så hade vi hunnit med en trea, men inte nu.

Efter sonen kommit kände jag att en räckte mer än väl, nu tänker jag att två eller tre är lite skitsamma :p. Tänk så man kan ändras. Men mest sannolikt, med vår ålder, blir det inga fler.
 
Testade sittdelen idag men hon visade tydligt att hon inte trivdes. Bytte till liggdel och hon somnade på 5 röda (tanken var inte att hon skulle sova när vi gick ut men tydligen var hon trött) men bytt runt 6 månader med de äldre. Äldsta är också enda som sovit ute i vagn.

på tal om att sova i vagn. Eftersom jag är ensam hemma med alla nu på sportlovet (🤯) så är det lättast att söva henne dagtid med att vi tar en minipromenad, oftast har hon somnat när jag stängde ytterdörren. Men sedan sover hon resten av tuppluren inne. Så kan inte klä för varmt för då svettas hon men vill ju inte att hon fryser ute heller. Vi har en massa snö som hotar att rasa från taket så vill inte att hon skall sova ute
Vågar inte heller ha min bebis ute. Är rädd för skator, kajor, katter, grannens hundar, insekter... You name it 🙈. I och för sig vaknar bebis när hjulen inte rullar.... 😅
 
Vi känner lite samma. Sambon fyllde precis 39 och jag fyller 38 i sommar. Om det bara gått på en gång så hade vi hunnit med en trea, men inte nu.

Efter sonen kommit kände jag att en räckte mer än väl, nu tänker jag att två eller tre är lite skitsamma :p. Tänk så man kan ändras. Men mest sannolikt, med vår ålder, blir det inga fler.
Nej, så tråkigt att det är åldern som sätter stopp, men jag SKA verkligen tänka att ta tillvara på tiden den här gången och att det nog inte blir fler barn även om jag inte känner mig helt klar än. 😔 Så konstigt att man kan känna så när man är helt jävla slut dygnet runt 😂
 
Nej, så tråkigt att det är åldern som sätter stopp, men jag SKA verkligen tänka att ta tillvara på tiden den här gången och att det nog inte blir fler barn även om jag inte känner mig helt klar än. 😔 Så konstigt att man kan känna så när man är helt jävla slut dygnet runt 😂
Ja men verkligen. Ska också försöka njuta av tiden lite extra, även om jag vissa dagar helst bara vill sova.
Skönt det blir ljusare nu i alla fall.
 
Jag får också ångest när jag tänker på att det är sista bebisen. Sista föräldraledigheten, sista graviditeten 😭 Kan redan bli lite avis när jag ser andra som är gravida, eller när en kompis som fick sin tvåa bara två veckor efter oss talade om häromdagen att de redan planerar en trea. Vi ska inte ha fler, ingen av oss orkar, men ändå. Får hoppas på fler syskonbarn istället 🥰

Tintin blev 6 månader i fredags och nu känns han verkligen stor! Han bara sitter där på golvet och pratar högt och plockar med sina saker. Som värsta barnet liksom 😄
 
Och vi har väl inte stängt dörren helt men sambon är ju 40 nu så han vill nog inte vänta allt för länge isf och vi har ju fått två barn så tätt så tror inte vi orkar ett tredje förrän om några år 😔 Vi började ju försöka sommaren 2016 men det dröjde till mars 2019 innan sonen kom så hade vi lyckats tidigare med första hade vi kanske haft mer tid 😔 Jaja, en del blir ju pappor i 50 års åldern också. Vi får se🤔
Jag förstår hur du tänker. Min sambo blev också nyss 40 och han känner sig för gammal för fler barn. Han har dessutom två barn från tidigare förhållande och med tanke på dom så känns en till nästan uteslutet. Dom är visserligen 9 och 8 år i år men alltså fem barn varannan vecka... njae. Men men, man vet ju faktiskt aldrig vad framtiden har att bjuda på 😅😂
 
Har fördelen med en make som är fyra år yngre än mig 🤣. Åldern börjar dock komma emot för mig, fyller 37 i år. Trodde jag skulle vara nöjd med tre barn, speciellt när vi ”äntligen” också fick en dotter. Vi klämde ju in 3 barn på 3 år och 10 månader men skulle nog kunna ha ett par till. Gubbe står dock i kö för sterilisering. Tur att kön är 1-2 år 🤐. Får njuta av äntligen få syskonbarn i stället
 
Här använder vi fortfarande liggdelen till vagnen men det börjar bli trångt så det är bara en tidsfråga innan vi behöver byta. Eftersom Lilleman bara sover i vagnen dagtid så vill vi kunna använda den så länge som möjligt. Jag kan heller inte gå några promenader pga. fortsatta problem med foglossning så att kunna sitta upp i vagnen har vi inte så stor nytta av till vardags.

Testade dock sittdelen här om dagen och funderar på hur man ska göra för att de ska kunna sova i den så bekvämt som möjligt? Hur gör ni? Vad har ni för vagn?
Hade jag sittdelen i lägsta läget så blev det som en grop för barnet att ligga i vilket inte såg bekvämt ut alls, han sov inte alls länge i det läget heller (kan vara en slump också för all del). I övriga lägen så blir han sittande/halvsittande vilket inte känns så lämpligt för längre sovstunder. Har en Emmaljunga Super Viking.
 
Här använder vi fortfarande liggdelen till vagnen men det börjar bli trångt så det är bara en tidsfråga innan vi behöver byta. Eftersom Lilleman bara sover i vagnen dagtid så vill vi kunna använda den så länge som möjligt. Jag kan heller inte gå några promenader pga. fortsatta problem med foglossning så att kunna sitta upp i vagnen har vi inte så stor nytta av till vardags.

Testade dock sittdelen här om dagen och funderar på hur man ska göra för att de ska kunna sova i den så bekvämt som möjligt? Hur gör ni? Vad har ni för vagn?
Hade jag sittdelen i lägsta läget så blev det som en grop för barnet att ligga i vilket inte såg bekvämt ut alls, han sov inte alls länge i det läget heller (kan vara en slump också för all del). I övriga lägen så blir han sittande/halvsittande vilket inte känns så lämpligt för längre sovstunder. Har en Emmaljunga Super Viking.
Vi har Bugaboo Buffalo och brukar köra på mellanläget tills hon somnat och sen sänker vi till liggläget. Funkar bra men håller med om att det blir lite som en grop.
 
Vi har en Britax smile. Just nu har vi ett lammskinn i som han ligger på i sittdelen. Och en kudde. När det blir varmare byter jag lammskinnet till en dyna.

En anledning till att inte skaffa fler barn: Sjukor. Är så innerligt trött på sjukor 😑 Båda kidsen är genomförkylda. Storebror har haft väldiga astmabesvär och vägrat äta sedan i helgen. Hela dagarna har gått ut på att få i honom vad som helst. Inte ens glass vill han ha... På lillebror rinner ögonen, näsan och han har jobbig hosta. Båda är dock på bättringsvägen. Storebror har alltid varit väldigt utsatt för förkylningar. Har hela tiden fått höra att vid 3 år blir immunförsvaret bättre pga genomgångna förkylningar så då ska det lugna ner sig. Jo, lite kanske. Första 2 åren på dagis gick han knappt någon hel vecka alls under höst/vinter. Nu går han oftast 2 veckor sedan förkyld. Så han är förkyld varje månad. Så fruktansvärt trött på det 😩
 
Usch vad jobbigt för er alla @Eli , hoppas de kryar på sig snabbt! ❤️ Vi har också varit förkylda här och Lilleman är fortfarande lite snorig och hostar, är tacksam att vi sluppit sånt fram tills nu när han är lite större. Så jobbigt att se dem vara sjuka.
 
Usch vad jobbigt för er alla @Eli , hoppas de kryar på sig snabbt! ❤️ Vi har också varit förkylda här och Lilleman är fortfarande lite snorig och hostar, är tacksam att vi sluppit sånt fram tills nu när han är lite större. Så jobbigt att se dem vara sjuka.

Ja det är hemskt. Tintin har varit förkyld tre gånger nu sedan han föddes. Men han är åtminstone väldigt glad och har ätit som vanligt hela tiden. I natt vaknade han och var kokhet men var ändå så glad och låg och pratade så glatt med mig medan jag gav honom Alvedon 😅
 
Vi har en Britax smile. Just nu har vi ett lammskinn i som han ligger på i sittdelen. Och en kudde. När det blir varmare byter jag lammskinnet till en dyna.

En anledning till att inte skaffa fler barn: Sjukor. Är så innerligt trött på sjukor 😑 Båda kidsen är genomförkylda. Storebror har haft väldiga astmabesvär och vägrat äta sedan i helgen. Hela dagarna har gått ut på att få i honom vad som helst. Inte ens glass vill han ha... På lillebror rinner ögonen, näsan och han har jobbig hosta. Båda är dock på bättringsvägen. Storebror har alltid varit väldigt utsatt för förkylningar. Har hela tiden fått höra att vid 3 år blir immunförsvaret bättre pga genomgångna förkylningar så då ska det lugna ner sig. Jo, lite kanske. Första 2 åren på dagis gick han knappt någon hel vecka alls under höst/vinter. Nu går han oftast 2 veckor sedan förkyld. Så han är förkyld varje månad. Så fruktansvärt trött på det 😩
Men fy så jobbigt. Vår stora har faktiskt peppar, peppar klarat sig rätt bra från förkylning sen han började fsk. Idag är han dock sjuk men tror det är tredje gången sen han började i augusti. Tror det har att göra med att de är sjukt stränga om att vara hemma vid minsta symtom iom Corona och att det håller de andra friska. Jag hoppas att det håller i sig ❤️
Men fan vad jobbigt att ha båda hemma 😔Lillan vaknar av storebror som vill ha uppmärksamhet och storebror får se film när lillan ska sova 😔 Mamma har dåligt samvete 😔
 
Men fy så jobbigt. Vår stora har faktiskt peppar, peppar klarat sig rätt bra från förkylning sen han började fsk. Idag är han dock sjuk men tror det är tredje gången sen han började i augusti. Tror det har att göra med att de är sjukt stränga om att vara hemma vid minsta symtom iom Corona och att det håller de andra friska. Jag hoppas att det håller i sig ❤️
Men fan vad jobbigt att ha båda hemma 😔Lillan vaknar av storebror som vill ha uppmärksamhet och storebror får se film när lillan ska sova 😔 Mamma har dåligt samvete 😔

Storebror har spelat tv-spel i princip hela dagarna nu när de varit sjuka han också. Känns sådär, men vad fasiken, det finns värre saker. När jag tyckt att det blivit alldeles för mycket har jag satt på en film 🤪
 
Det där med fler barn funderar jag också på, jag blir 35 i år och min sambo 37, hade väl egentligen tänkt att två barn skulle vara lagom men nu när det kom två på en gång känner jag mig inte färdig med föräldraledighet 🙈, vill gärna få vara ledig en omgång till, och hade en superbra graviditet så det skulle jag också kunna tänka mig att göra om. Å andra sidan har vi aldrig velat ha barn tätt och nu när vi har två känns det ännu viktigare så det får vänta ett par år i allafall så får vi väl se om vi blivit för gamla eller inte sen.
 
Och på tal om fler barn så känner jag typ varje dag en stor tacksamhet över att ha överlevt två förlossningar och fått två friska barn födda i beräknad tid så känns som att det är helt osannolikt att det skulle gå lika bra en tredje gång när vi är ännu äldre ❤️ Har också en annan irritation/ ömhet i snittet efter denna gång så vet inte om det känns så lockande med ett tredje kejsarsnitt. Sen ska jag troligen göra en ny fotoperation till hösten och det känns som en förutsättning att jag får ordning på min fot om vi ska försöka skaffa en trea.
Just idag känns det dock inte som att det är aktuellt. Sjuka barn, trasig bil och stopp i avloppet
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
804
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 048
Senast: Anna-Bella
·
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
85 86 87
Svar
1 724
· Visningar
90 248
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
10 11 12
Svar
226
· Visningar
7 774
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp