Höstföräldrar 2020 - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Verkligen. Trots hundpromenad kommer jag inte ens upp i 10000 på en dag just nu.
Kanske bör skaffa en stegräknare igen för att peppa mig själv.
Åh, jag tänker dagligen att det varit kul med hundsällskap!

Vi har gjort oss av med våra reptiler för att jag inte känner att jag hade tid, så tror inte jag hinner med en hund tyvärr.
 
Jag tycker att allt blir svårare, inte lättare. Det är extremt svårt att få Elsa att sova på dagarna nu, och jag missar oftast det perfekta sovfönstret där hon är perfekt sovatrött. Antingen är hon lite för pigg och slumrar lite men vaknar av att jag andas för högt, eller så blir hon övertrött. Nu vägrar hon vagnen igen och det är liggamma eller sjal som gäller. Bara det att jag känner mig sliten av att promenera flera timmar om dagen. Vi hinner aldrig få in någon rutin innan hennes behov ändras så varje dag känns som en överraskning. Vet att det blir bättre men känns svårt att aldrig känna sig trygg med varför hon är ledsen. Nu får jag antingen bära henne eller ligga bredvid henne för att hon ska sova. Till råga på allt sa mannen att jag går hemma och har semester, på skämt visserligen, men det träffade en öm punkt.

BVC uppmuntrade att ligga på olika underlag, så jag la henne direkt på golvet på mage. Det sa pang, hon vände direkt till rygg med huvudet före rätt i golvet😱😱. Hon blev jätteledsen och jag med. Mannen tröstade mig och sa att man knappast kan skada sig i liggande läge, men jag vet inte. Det blir ju ändå som ett litet fall, eller vad tror ni? Idag blev det såhär Visa bifogad fil 65903

Sorry för opeppt inlägg 🤗.
Inte för att det är till någon tröst men jag håller med om att det typ blir värre med sömnen. Innan har det funkat okej med sele och sjal men nu är det som att hon känner sig trängd i den.

Jag vet att du ska vara hemma länge med er tös och att du verkar trivas med det men när du får såna kommentarer så känner jag bara typ ”men var du hemma en dag själv så ska du se att det är jobbigare än jobbet”.

Hoppas din man kan ta henne nån heldag när hon börjat äta lite mer så han får känna på vilket heltidsjobb det är att ta hand om bebis. ❤️
 
Här har lillan vänt på sig idag - från rygg till mage 😄 låg och pratade massor och vände sen tillbaka 🙌🏼 Hon kom ju nyss?!

Första veckan när jag är själv med båda barnen hemma nu. Sambon började jobba heltid igår

Och nu på kvällen innan läggning, skrattade systrarna tillsammans 😍 så härligt! Storasyster busade med lillasyster.

Lillan har gett nåt kort litet skratt ljud tidigare, men nu var det verkligen skratt 🥰 mitt mammahjärta alltså, åh vad jag älskar mina flickor ❤️ Haft lite tufft med omställning efter flytt men detta ger så mycket.
 
Inte för att det är till någon tröst men jag håller med om att det typ blir värre med sömnen. Innan har det funkat okej med sele och sjal men nu är det som att hon känner sig trängd i den.

Jag vet att du ska vara hemma länge med er tös och att du verkar trivas med det men när du får såna kommentarer så känner jag bara typ ”men var du hemma en dag själv så ska du se att det är jobbigare än jobbet”.

Hoppas din man kan ta henne nån heldag när hon börjat äta lite mer så han får känna på vilket heltidsjobb det är att ta hand om bebis. ❤️
Hur får ni er flicka att sova på dagen nu? Det är tufft när man känner att hela dagen är beroende av att bebisens sömn funkar.

Ja han verkar vara lite off min gubbe. När jag borstar tänderna står de och väntar utanför och undrar hur många tänder jag har 😅. Det känns som att han behöver mer tid och lite hjälp med anknytningen så jag försöker hjälpa honom utan att pressa på för mycket.
 
Och nu på kvällen innan läggning, skrattade systrarna tillsammans 😍 så härligt! Storasyster busade med lillasyster.

Lillan har gett nåt kort litet skratt ljud tidigare, men nu var det verkligen skratt 🥰 mitt mammahjärta alltså, åh vad jag älskar mina flickor ❤️ Haft lite tufft med omställning efter flytt men detta ger så mycket.
Den som får flest skratt här hemma är storebror. Oj så ljuvligt hon kan skratta åt honom och hans bus :D.
 
Hur får ni er flicka att sova på dagen nu? Det är tufft när man känner att hela dagen är beroende av att bebisens sömn funkar.

Ja han verkar vara lite off min gubbe. När jag borstar tänderna står de och väntar utanför och undrar hur många tänder jag har 😅. Det känns som att han behöver mer tid och lite hjälp med anknytningen så jag försöker hjälpa honom utan att pressa på för mycket.
Ja du. Igår tog sambon större delen av dagen eftersom jag har haft ont i ryggen av allt bärande (får det oberoende av sjal eller sele). Tror han lyckades söva henne i sängen nångång och i famnen resterande gånger. Idag är jag hemma själv så jag får nog köra på selen ändå...
 
Ja du. Igår tog sambon större delen av dagen eftersom jag har haft ont i ryggen av allt bärande (får det oberoende av sjal eller sele). Tror han lyckades söva henne i sängen nångång och i famnen resterande gånger. Idag är jag hemma själv så jag får nog köra på selen ändå...
Åh, hoppas det går okej idag ❤️. Vaknar hon lätt också? JJag klarar inte selen längre, behöver spänna åt midjebältet så hårt för att tyngden inte ska hamna på axlarna. Jag har iofs en till sele som jag kommer kunna börja testa om några cm fast funderar på att sälja till förmån för en till sjal 😂😅.

Har du vävd sjal? För mig blev front double hammock revolutionerande, avlastar väldigt skönt när jag bär länge. Lite trixigt att få till, jag fick god hjälp av denna: https://www.instagram.com/tv/CL7HXmrAnwQ/?igshid=1223wsvgshxgw
 
Åh, hoppas det går okej idag ❤️. Vaknar hon lätt också? JJag klarar inte selen längre, behöver spänna åt midjebältet så hårt för att tyngden inte ska hamna på axlarna. Jag har iofs en till sele som jag kommer kunna börja testa om några cm fast funderar på att sälja till förmån för en till sjal 😂😅.

Har du vävd sjal? För mig blev front double hammock revolutionerande, avlastar väldigt skönt när jag bär länge. Lite trixigt att få till, jag fick god hjälp av denna: https://www.instagram.com/tv/CL7HXmrAnwQ/?igshid=1223wsvgshxgw
Jag är rätt less överlag på att bära runt på bebis så jag lever på hoppet att vi snart lyckas söva henne på annat sätt alternativt i vagn eller bil så är inte så pepp på att skaffa fler bärdon (även om det kanske vore bra egentligen). Om inte annat börjar jag ju jobba om typ 6 veckor och då minskar ju bärandet rejält.

Så jobbigt när sömnen inte fungerar. Idag har jag haft jättejobbig huvudvärk och jag önskar bara att det funkade att liggamma till sömns så som vi gör på kvällen och att vi kunde vila tillsammans en stund ❤️ Det blir liksom ingen återhämtning på dagen alls när det är så här 😔
 
Jag är rätt less överlag på att bära runt på bebis så jag lever på hoppet att vi snart lyckas söva henne på annat sätt alternativt i vagn eller bil så är inte så pepp på att skaffa fler bärdon (även om det kanske vore bra egentligen). Om inte annat börjar jag ju jobba om typ 6 veckor och då minskar ju bärandet rejält.

Så jobbigt när sömnen inte fungerar. Idag har jag haft jättejobbig huvudvärk och jag önskar bara att det funkade att liggamma till sömns så som vi gör på kvällen och att vi kunde vila tillsammans en stund ❤️ Det blir liksom ingen återhämtning på dagen alls när det är så här 😔
Förstår, tror man måste tycka att det är lite kul med, annars blir det bara krångligt med fyra meter tyg ❤️.
 
Elsa sover i vår säng och jag sitter i soffan. Jättekonstigt!!!

Men...Jag oroar mig för att hon ska vakna och plötsligt börja kunna krypa, ramla ur och skada sig. Haha, hjälp alltså😱😱kan någon säga till mig att lägga av att oroa mig över att hon ska slå sig. 😂
 
Elsa sover i vår säng och jag sitter i soffan. Jättekonstigt!!!

Men...Jag oroar mig för att hon ska vakna och plötsligt börja kunna krypa, ramla ur och skada sig. Haha, hjälp alltså😱😱kan någon säga till mig att lägga av att oroa mig över att hon ska slå sig. 😂
Kuddar i mängder runtom.
Vi kommer dessutom köpa fallskydd till sonen, som är väldigt rörlig i sömnen och har ramlat ur två gånger fast jag legat bredvid....det har gått bra båda gångerna.
 
Kuddar i mängder runtom.
Vi kommer dessutom köpa fallskydd till sonen, som är väldigt rörlig i sömnen och har ramlat ur två gånger fast jag legat bredvid....det har gått bra båda gångerna.
Vi har sån hög säng också! Ska köpa sänghästar!
 
Jag har så ont i handlederna! Hade karpaltunnel under graviditeten men tror inte att det är det som spökar, känner inga domningar och stickningar. Nån mer som har kvar besvär i handleder?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
748
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
8 458
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
76 77 78
Svar
1 559
· Visningar
82 251
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
6 697
Senast: Filura
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp