Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2020 - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Elsa sover i vår säng och jag sitter i soffan. Jättekonstigt!!!

Men...Jag oroar mig för att hon ska vakna och plötsligt börja kunna krypa, ramla ur och skada sig. Haha, hjälp alltså😱😱kan någon säga till mig att lägga av att oroa mig över att hon ska slå sig. 😂
Hur gick det? Kunde du slappna av innan hon vaknade? 😅
 
Jag har så ont i handlederna! Hade karpaltunnel under graviditeten men tror inte att det är det som spökar, känner inga domningar och stickningar. Nån mer som har kvar besvär i handleder?
Har inte karpaltunnelsyndrom men problem med ”doningar” /känselbortfall i höger hands lillfinger. Kan inte heller klia mig på handlederna för då ”pirrar” nått fruktansvärt då. Kommit efter graviditet, samma problem förra gången så tror det är relaterat
 
Jag har så ont i handlederna! Hade karpaltunnel under graviditeten men tror inte att det är det som spökar, känner inga domningar och stickningar. Nån mer som har kvar besvär i handleder?
Inte handlederna men typ alla andra leder. Fingrarna, armbågarna och fotlederna. TROR att jag hade ont förra gången jag ammade med. Har googlat och det finns ingen forskning som stödjer ledvärk under amning men många upplever det tydligen.
 
Alltså jag orkar inte, nu har H och S börjat prata med varandra och det är det gulligaste jag hört 😭😭❤️❤️. Ibland när en varit och bytt blöja och kommer tillbaka blir den andra jätteglad och skriker glatt i falsett.
Men herregud vad gulligt 😍😍.

Är de lika varandra utseendemässigt?
 
Har inte karpaltunnelsyndrom men problem med ”doningar” /känselbortfall i höger hands lillfinger. Kan inte heller klia mig på handlederna för då ”pirrar” nått fruktansvärt då. Kommit efter graviditet, samma problem förra gången så tror det är relaterat
Försvann det sen? För mig hugger det till om något därinne hamnar lite fel.
 
Inte handlederna men typ alla andra leder. Fingrarna, armbågarna och fotlederna. TROR att jag hade ont förra gången jag ammade med. Har googlat och det finns ingen forskning som stödjer ledvärk under amning men många upplever det tydligen.
Jaha, oj! Ska googla lite på det! Fasen vad jobbigt att ha ont påbså många ställen ❤️
 
Men herregud vad gulligt 😍😍.

Är de lika varandra utseendemässigt?
Det är lite från dag till dag tycker jag, är oftast inga problem att se vem som är vem när man har båda framför sig men kommer min sambo in med en av dem bara kan det ta lite tid att få ordning på det... 😅.
 
Det är lite från dag till dag tycker jag, är oftast inga problem att se vem som är vem när man har båda framför sig men kommer min sambo in med en av dem bara kan det ta lite tid att få ordning på det... 😅.
Så gulligt 😍
Har du sett Outdougther? Där kan man snacka om fullt upp, femlingar plus en storasyster 🤪
 
Oj det verkar stämma in bra! Positivt att det kan gå över!
Jag sökte vård på VC, fick direkt (utan besök) remiss till arbetsterapeut som direkt ställde diagnosen och provade ut ortos åt mig och gav övningar.
Hade så fruktansvärt ont att jag knappt kunde bära sonen då, så jag tänkte att det här går aldrig utan operation men jodå.
 
Igår åkte vi hem till min mamma en stund för lite miljöombyte. Har inte varit hemifrån förutom promenader och lämna på förskolan på jag vet inte hur länge. Tintin hade både sovit och ätit precis innan vi åkte, ändå så tog det mindre än en halvtimme innan han bröt ihop fullständigt och bara skrek och skrek 🤯 Han skrek nog i en timme innan han tvärdäckade. Har bara hänt en gång tidigare att han gjort så. Tror att det blir för mycket intryck som han inte fixar att processa. Vi är ju bara hemma så det är klart det blir mycket när vi är på ett annat ställe. Man blir ju lite nervös att det alltid ska bli så här när vi åker bort nu 😬
 
Igår åkte vi hem till min mamma en stund för lite miljöombyte. Har inte varit hemifrån förutom promenader och lämna på förskolan på jag vet inte hur länge. Tintin hade både sovit och ätit precis innan vi åkte, ändå så tog det mindre än en halvtimme innan han bröt ihop fullständigt och bara skrek och skrek 🤯 Han skrek nog i en timme innan han tvärdäckade. Har bara hänt en gång tidigare att han gjort så. Tror att det blir för mycket intryck som han inte fixar att processa. Vi är ju bara hemma så det är klart det blir mycket när vi är på ett annat ställe. Man blir ju lite nervös att det alltid ska bli så här när vi åker bort nu 😬
Men åh lilla sötnosen. Elsa beter sig likande de få tillfällen vi träffar någon. Om nån skrattar så gråter hon högt fast jag har henne i famnen. Hon uppskattar inte socialt umgänge med andra än oss i alla närmaste familjen.
 
Jag behöver tips på mössor! Även fast mössorna är i rätt storlek åker de runt eller upp eller ner, även de som har haksnören. Jag tror att jag behöver nån sån liknande nyföddhetshjälmaktig som sitter tight, men vet inte riktigt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
809
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 101
Senast: Anna-Bella
·
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
85 86 87
Svar
1 736
· Visningar
91 036
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
10 11 12
Svar
226
· Visningar
7 981
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp