Höstföräldrar 2020 - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, på tal om preventivmedel...en privat fråga. Har alla haft sex sen barnen kom? Min lust är verkligen som bortblåst, de få gånger vi funderat på det har ju nån av ungarna börjat vakna :meh: .
Hade ingen lust när sonen var lika liten heller.
Vi funderar på att lämna honom till farmor för nån natt sen, så har vi bara en unge hemma och kanske kan få det lugnare.
Jag har inte heller så mycket lust sen de kom, kommer liksom inte ens på tanken. Och hade jag gjort det skulle det ändå vara svårt att få till, de vaknar ju så fort jag tänker tanken på att dricka kaffe typ 😅.
 
Alltså, på tal om preventivmedel...en privat fråga. Har alla haft sex sen barnen kom? Min lust är verkligen som bortblåst, de få gånger vi funderat på det har ju nån av ungarna börjat vakna :meh: .
Hade ingen lust när sonen var lika liten heller.
Vi funderar på att lämna honom till farmor för nån natt sen, så har vi bara en unge hemma och kanske kan få det lugnare.
Går väldigt dåligt på den fronten. Delvis för att hon numera bara somnar i famnen på kvällarna och är hopplös att lägga ner henne och så kör vi med kondom som tyvärr är rätt avtändande för mig. Maken är i kö för sterilisering och jag vill inte börja jaga rätt på ett preventivmedel som fungerar för mig (blir så otroligt torr av de jag testat som man kan använda under amning)
 
Jag har inte heller så mycket lust sen de kom, kommer liksom inte ens på tanken. Och hade jag gjort det skulle det ändå vara svårt att få till, de vaknar ju så fort jag tänker tanken på att dricka kaffe typ 😅.
Haha gör dina också så. Igår smög jag upp och öppnade en chipspåse, ingen bra idé.
 
Vi har bara haft sex typ två gånger sen Elsa föddes. Tid och ork finns inte, men de gånger som blivit har varit bra. Vi kör kondom just nu. Funderar kring att sätta in spiral men vi får se.
 
I helgen somnade bebis i bilen, och dagen efter i vagnen utan att jag behövde gå!? Jag hade en hel timme för mig själv!!! I och för sig var jag så förundrad att jag mest stod och glodde på henne, men ändå!

Och en liten skärva har kikat fram i underkäken. Troligtvis därför nätterna varit så oroliga sista veckan.
 
I helgen somnade bebis i bilen, och dagen efter i vagnen utan att jag behövde gå!? Jag hade en hel timme för mig själv!!! I och för sig var jag så förundrad att jag mest stod och glodde på henne, men ändå!

Och en liten skärva har kikat fram i underkäken. Troligtvis därför nätterna varit så oroliga sista veckan.
Men vad skönt!!
 
I helgen somnade bebis i bilen, och dagen efter i vagnen utan att jag behövde gå!? Jag hade en hel timme för mig själv!!! I och för sig var jag så förundrad att jag mest stod och glodde på henne, men ändå!

Och en liten skärva har kikat fram i underkäken. Troligtvis därför nätterna varit så oroliga sista veckan.
Så härligt!


Här fortsätter hon böka på nätterna, men tycker ju ännu en tand är på g här så det är säkert därför.
Idag vaknade hon pigg och glad för en timme sen... verkar inte bli nån morgontrött sort som brorsan tyvärr. Fast halv åtta, finns ju värre. Men tidigt för denna familj :p.
Som tur är roar hon sig själv i spjälsängen, med att smaka på diverse grejer, så jag behöver inte gå upp förrän nu.
 
I helgen somnade bebis i bilen, och dagen efter i vagnen utan att jag behövde gå!? Jag hade en hel timme för mig själv!!! I och för sig var jag så förundrad att jag mest stod och glodde på henne, men ändå!

Och en liten skärva har kikat fram i underkäken. Troligtvis därför nätterna varit så oroliga sista veckan.
Men åh vad skönt! Dina ben förtjänar verkligen lite vila 😅.

Här tycker jag att tänderna växer ohyggligt långsamt 😅, är på samma nivå nu som när jag såg dem i onsdags men det är väl kanske rimligt att det tar tid. Önskar bara att det ska vara över för det här gnället är inte roligt alltså 😭. Idag sov de i allafall en timme på morgonen så det gjorde himla gott!
 
Otrevlig upptäckt här idag. Fick springa bredvid ponnyn när han travade med osäker ryttare (efter att han busat upp i galopp), kände direkt hur det inte hölls tätt.
Tycker ju ändå jag övat att knipa, men uppenbarligen inte tillräckligt :down: .
 
Otrevlig upptäckt här idag. Fick springa bredvid ponnyn när han travade med osäker ryttare (efter att han busat upp i galopp), kände direkt hur det inte hölls tätt.
Tycker ju ändå jag övat att knipa, men uppenbarligen inte tillräckligt :down: .
Usch vad jobbigt. :heart Jag har problem att hålla riktigt tätt när jag böjer mig framåt. Räcker med att jag böjer mig framåt för att samla ihop håret i en tofs eller liknande. Har nog lite problem även i andra sammanhang men det är då jag märker det tydligast. T.ex. springa har jag aldrig testat än på grund av de kvarvarande problemen med bäckensmärta men kan tänka mig att det skulle ge problem här också. Har laddat ner appen Tät för att få dagliga påminnelser om att knipträna och tycker väl att det blivit lite bättre, men absolut inte helt bra. Vet att jag tog upp detta med BM på efterkontrollen men då tyckte hon att jag skulle avvakta några månader. Nu är det ju 8 månader sedan förlossningen så borde kanske ta tag i det igen. Vet inte riktigt vart man borde vända sig i första hand dock? Barnmorskan igen?
 
Usch vad jobbigt. :heart Jag har problem att hålla riktigt tätt när jag böjer mig framåt. Räcker med att jag böjer mig framåt för att samla ihop håret i en tofs eller liknande. Har nog lite problem även i andra sammanhang men det är då jag märker det tydligast. T.ex. springa har jag aldrig testat än på grund av de kvarvarande problemen med bäckensmärta men kan tänka mig att det skulle ge problem här också. Har laddat ner appen Tät för att få dagliga påminnelser om att knipträna och tycker väl att det blivit lite bättre, men absolut inte helt bra. Vet att jag tog upp detta med BM på efterkontrollen men då tyckte hon att jag skulle avvakta några månader. Nu är det ju 8 månader sedan förlossningen så borde kanske ta tag i det igen. Vet inte riktigt vart man borde vända sig i första hand dock? Barnmorskan igen?
Min bm tyckte jag hade dåligt knip på efterkontrollen, men bokade inte in nån mer kontroll utan sa bara jag skulle ladda ner Tät (som jag redan hade).
Ska försöka träna mer efter appen och se om det blir bättre. Annars BM tror jag.
 
Jag kan läcka lite om jag nyser väldigt kraftigt, men det är ytterst sällan så känner inte att jag behöver söka för det, snarare knipa mer. Bm tyckte dock att jag hade bra knip på efterkontrollen.
 
Jag har lite problem med amningen. Elsa nyper mig som faen. Om jag har T-shirt på mig får jag blåmärken över hela armarna. Försöker hålla för armen med andra handen men det gör henne irriterad. Nån annan som upplevt det?
 
Jag har lite problem med amningen. Elsa nyper mig som faen. Om jag har T-shirt på mig får jag blåmärken över hela armarna. Försöker hålla för armen med andra handen men det gör henne irriterad. Nån annan som upplevt det?
Inte vid amning men när hon skall sova (sövs i famnen) så grabbar hon tag i ”gäddhänget”/armhåla typ. Och det tar såååå sjukt.
 
Jag har lite problem med amningen. Elsa nyper mig som faen. Om jag har T-shirt på mig får jag blåmärken över hela armarna. Försöker hålla för armen med andra handen men det gör henne irriterad. Nån annan som upplevt det?

Samma problem här, jag är också full i blåmärken. Just nu verkar den tunna huden kring armhålan vara snäppet bättre att nypa i än armarna dock. Jag försöker avleda med något annat att nypa i, typ ett gosedjur eller en filt, fungerar ibland åtminstone. Jag håller på att försöka fasa ut amningen helt så då försvinner väl problemet i samma veva för vår del så jag har inte försökt hitta så mycket andra lösningar heller. Men ont som tusan gör det verkligen!
 
Tintin nyps ibland men han brukar faktiskt lyssna när man säger "ajaj!" så han gör det bara en gång 😄 Hans storebror däremot ville hemskt gärna klämma på mina bröst när han skulle sova efter vi slutat amma, så jag satte en napp i handen på honom istället så hade han den att klämma på. Tog inte lång tid tills han sov med tre nappar, en i munnen och en i varje hand 😅 Men då fick jag i alla fall sova ifred.
 
Usch vad jobbigt. :heart Jag har problem att hålla riktigt tätt när jag böjer mig framåt. Räcker med att jag böjer mig framåt för att samla ihop håret i en tofs eller liknande. Har nog lite problem även i andra sammanhang men det är då jag märker det tydligast. T.ex. springa har jag aldrig testat än på grund av de kvarvarande problemen med bäckensmärta men kan tänka mig att det skulle ge problem här också. Har laddat ner appen Tät för att få dagliga påminnelser om att knipträna och tycker väl att det blivit lite bättre, men absolut inte helt bra. Vet att jag tog upp detta med BM på efterkontrollen men då tyckte hon att jag skulle avvakta några månader. Nu är det ju 8 månader sedan förlossningen så borde kanske ta tag i det igen. Vet inte riktigt vart man borde vända sig i första hand dock? Barnmorskan igen?
Kvinnokliniken vänder man sig till här ❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
748
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
8 616
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
77 78 79
Svar
1 564
· Visningar
82 759
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
6 746

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp