Höstföräldrar 2020 - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fattar inte riktigt vad som händer om jag sjukskriver mig från föräldraledigheten. Får man 80% av den föräldrapenningen man skulle tagit ut? Eller 80% av SGI:n? Jag har så himla ont i händerna att jag skulle behöva avlastning för att vila dem ett tag.
 
Fattar inte riktigt vad som händer om jag sjukskriver mig från föräldraledigheten. Får man 80% av den föräldrapenningen man skulle tagit ut? Eller 80% av SGI:n? Jag har så himla ont i händerna att jag skulle behöva avlastning för att vila dem ett tag.
Är rätt säker på att det räknas på (80%?) hur många föräldradagar man planerat att ta. I allafall var det så när jag opererade foten när sonen var runt halvåret. Eftersom det var en planerad operation kunde jag ju lägga in 7 dagar i veckan 🙄
 
Är rätt säker på att det räknas på (80%?) hur många föräldradagar man planerat att ta. I allafall var det så när jag opererade foten när sonen var runt halvåret. Eftersom det var en planerad operation kunde jag ju lägga in 7 dagar i veckan 🙄
Oj i nuläget hade det varit väldigt lågt men jag har också möjlighet att göra så.
 
8 månaders kontroll idag. Ny BVC-sköterska igen. Ung, men hade egna tvillingar så kändes mer som hon förstod att vi har det tufft med sömnen. Jag och sambon har dock gett upp om att få några bra råd angående sömnen 🙄

Tog upp att Elsan fortfarande kräks ner sina kläder typ 2-3 gånger om dagen. Det var okej tyckte sköterskan men att det borde blivit bättre till nästa kontroll.

67 cm och 8220 gram. Följer sina kurvor fint. -1Sd på längden och mitt på kurvan på vikt så det var bra.

Sköterskan tyckte att hon var väldigt nyfiken och gav fin kontakt med varierande ljud ❤️
 
Ni som har satt in hormonspiral, hur mår ni? Jag börjar fundera på om mitt plötsligt dåliga mående kan bero på den. Började förra månaden, eller jag lade märke till det då i alla fall. Otroligt känslomässigt instabil som börjar precis efter ägglossning. Så arg, ledsen och känslig. Bråkar med alla. Igår röt jag i till ett gäng pojkar som härjade precis där vi skulle gå att dom skulle "skärpa sig och sluta vara så kaxiga!" 🙈

Några dagar innan mens får jag också väldigt ont och blir jättetrött i ryggen.

För lite dagbok nu för att se om det alltid är mellan ägglossning och mens jag mår dåligt.
 
Ni som har satt in hormonspiral, hur mår ni? Jag börjar fundera på om mitt plötsligt dåliga mående kan bero på den. Började förra månaden, eller jag lade märke till det då i alla fall. Otroligt känslomässigt instabil som börjar precis efter ägglossning. Så arg, ledsen och känslig. Bråkar med alla. Igår röt jag i till ett gäng pojkar som härjade precis där vi skulle gå att dom skulle "skärpa sig och sluta vara så kaxiga!" 🙈

Några dagar innan mens får jag också väldigt ont och blir jättetrött i ryggen.

För lite dagbok nu för att se om det alltid är mellan ägglossning och mens jag mår dåligt.
Funderar på om det är den som gör mig så hungrig, annars märker jag inte av den. Har inte fått tillbaka mensen än, men haft ett par småblödningar sen den sattes in i december.
 
Ni som har satt in hormonspiral, hur mår ni? Jag börjar fundera på om mitt plötsligt dåliga mående kan bero på den. Började förra månaden, eller jag lade märke till det då i alla fall. Otroligt känslomässigt instabil som börjar precis efter ägglossning. Så arg, ledsen och känslig. Bråkar med alla. Igår röt jag i till ett gäng pojkar som härjade precis där vi skulle gå att dom skulle "skärpa sig och sluta vara så kaxiga!" 🙈

Några dagar innan mens får jag också väldigt ont och blir jättetrött i ryggen.

För lite dagbok nu för att se om det alltid är mellan ägglossning och mens jag mår dåligt.
Jag är precis som @hemlig hungrig hela tiden och när du säger det så är jag också rätt labil. Har inte kopplat ihop det med spiralen utan med småbarnslivet men kanske ska börja föra lite dagbok jag med!
 
Åh, när jag hör detta blir jag inte alls sugen på att sätta in hormonspiral 😔 Just nu kör vi kondom de få gånger det blir men det är ju ingen höjdare. Kanske ska sätta in kopparspiral igen men blödde som en gris sist så är egentligen inte så sugen på det...
 
Alltså detta med tänder, vilken mardröm 😱😱. Båda två har gnällt nästan hela dagarna hela veckan, upptäckte en tand på väg i bådas munnar i onsdags och idag såg jag en till i Sixtens. De sover alldeles för lite på dagarna, den första vaknar oftast när jag precis lyckats söva tvåan. De vill absolut inte somna om men så fort jag tar upp dem börjar de gnugga sig i ögonen och tröttgnälla 🙈. Ingenting är bra, på golvet ligger de bara och gråter, är de i famnen försöker de klättra upp på min axel, de vill inte äta och inte åka vagn 😭😭. Idag grät jag av frustration vid 12-snåret, min sambo jobbade hemma och fick ta med barnen ut på promenad istället. Känner mig helt slut alltså. Så ligger de där i ens famn på kvällen när man vaggat och vaggat och sjungit och sjungit och de har tillslut somnat och då vill jag bara gråta av lycka för att de är så otroligt fina ❤️❤️❤️.
 
Alltså detta med tänder, vilken mardröm 😱😱. Båda två har gnällt nästan hela dagarna hela veckan, upptäckte en tand på väg i bådas munnar i onsdags och idag såg jag en till i Sixtens. De sover alldeles för lite på dagarna, den första vaknar oftast när jag precis lyckats söva tvåan. De vill absolut inte somna om men så fort jag tar upp dem börjar de gnugga sig i ögonen och tröttgnälla 🙈. Ingenting är bra, på golvet ligger de bara och gråter, är de i famnen försöker de klättra upp på min axel, de vill inte äta och inte åka vagn 😭😭. Idag grät jag av frustration vid 12-snåret, min sambo jobbade hemma och fick ta med barnen ut på promenad istället. Känner mig helt slut alltså. Så ligger de där i ens famn på kvällen när man vaggat och vaggat och sjungit och sjungit och de har tillslut somnat och då vill jag bara gråta av lycka för att de är så otroligt fina ❤️❤️❤️.
Men fy tusan 💔 Tintin har fortfarande inte börjat få några tänder och jag längtar inte.
 
Alltså detta med tänder, vilken mardröm 😱😱. Båda två har gnällt nästan hela dagarna hela veckan, upptäckte en tand på väg i bådas munnar i onsdags och idag såg jag en till i Sixtens. De sover alldeles för lite på dagarna, den första vaknar oftast när jag precis lyckats söva tvåan. De vill absolut inte somna om men så fort jag tar upp dem börjar de gnugga sig i ögonen och tröttgnälla 🙈. Ingenting är bra, på golvet ligger de bara och gråter, är de i famnen försöker de klättra upp på min axel, de vill inte äta och inte åka vagn 😭😭. Idag grät jag av frustration vid 12-snåret, min sambo jobbade hemma och fick ta med barnen ut på promenad istället. Känner mig helt slut alltså. Så ligger de där i ens famn på kvällen när man vaggat och vaggat och sjungit och sjungit och de har tillslut somnat och då vill jag bara gråta av lycka för att de är så otroligt fina ❤️❤️❤️.
Åh, det låter så tufft. Det låter lite som två Elsor och det kan inte vara enkelt 😔

Jobbar din sambo heltid? Finns det möjlighet till att han går ner lite i tid ett tag? Kan ni få annan avlastning? När vi hade det som jobbigast (nu har vi ju inte tvillingar men pseudotvillingar) så kom mamma en eftermiddag i veckan och pappa en eftermiddag i veckan så jag fick lite hjälp med en av dem.
 
Åh, det låter så tufft. Det låter lite som två Elsor och det kan inte vara enkelt 😔

Jobbar din sambo heltid? Finns det möjlighet till att han går ner lite i tid ett tag? Kan ni få annan avlastning? När vi hade det som jobbigast (nu har vi ju inte tvillingar men pseudotvillingar) så kom mamma en eftermiddag i veckan och pappa en eftermiddag i veckan så jag fick lite hjälp med en av dem.
Ja, han jobbar heltid! Det vore himla skönt om han gick ner lite i tid faktiskt, har inte ens tänkt på att man kan göra det 😅. Som det är nu kommer han hem så sent att det är försent för dem att sova, annars hade det varit så skönt om han kunde ta ut dem lite så jag får andas nån gång. Våra föräldrar har tyvärr inte kunnat vara så behjälpliga som de hade velat utifrån pandemin men nu har de fått sina första vaccinsprutor så förhoppningsvis kommer vi kunna få mer hjälp om några veckor! Tyvärr bor de typ två timmar bort så är inte jätteenkelt, och vi bor så litet så kan inte ha dem över natt.
 
Alltså, på tal om preventivmedel...en privat fråga. Har alla haft sex sen barnen kom? Min lust är verkligen som bortblåst, de få gånger vi funderat på det har ju nån av ungarna börjat vakna :meh: .
Hade ingen lust när sonen var lika liten heller.
Vi funderar på att lämna honom till farmor för nån natt sen, så har vi bara en unge hemma och kanske kan få det lugnare.
 
Alltså, på tal om preventivmedel...en privat fråga. Har alla haft sex sen barnen kom? Min lust är verkligen som bortblåst, de få gånger vi funderat på det har ju nån av ungarna börjat vakna :meh: .
Hade ingen lust när sonen var lika liten heller.
Vi funderar på att lämna honom till farmor för nån natt sen, så har vi bara en unge hemma och kanske kan få det lugnare.
Alltså min lust har skjutit i höjden. Har mer lust nu än innan båda kidsen :angel: Men det här med att få till det alltså... sjukt svårt.

När jag ammade storebror hade jag ingen lust alls dock.
 
Alltså, på tal om preventivmedel...en privat fråga. Har alla haft sex sen barnen kom? Min lust är verkligen som bortblåst, de få gånger vi funderat på det har ju nån av ungarna börjat vakna :meh: .
Hade ingen lust när sonen var lika liten heller.
Vi funderar på att lämna honom till farmor för nån natt sen, så har vi bara en unge hemma och kanske kan få det lugnare.
Jag vill verkligen inte ligga 🙈. Och om jag hade velat hade det inte funnits någon tid. Min bebis är som ett plåster dag och natt. Jag är sängbunden mellan 19 och 0530 ungefär. Om jag lyckas smyga upp tio minuter är det knappast sex jag tänker på.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
794
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
9 921
Senast: Anna-Bella
·
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
84 85 86
Svar
1 708
· Visningar
88 724
Senast: eyz
·
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
10 11 12
Svar
226
· Visningar
7 557
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Hiss och diss del 5
  • Melatonin

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp