Höstföräldrar 2020 - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har lite problem med amningen. Elsa nyper mig som faen. Om jag har T-shirt på mig får jag blåmärken över hela armarna. Försöker hålla för armen med andra handen men det gör henne irriterad. Nån annan som upplevt det?
Min Elsa nyper i bröstet. Eller släpper och nyper i bröstvårtan 😱. Försöker hålla handen eller använder amningshalsband men hjälper Inte hundra.
 
Alltså, hur sanerar ni era barn efter grötmåltider? 😅 Är gröt precis överallt. Vi har haklappar från Ikea som känns rätt dåliga, det ringer liksom in i halsringningen och så tar de hela haklappen och stoppar in i munnen. Jag tvättar av händer och mun över handfatet och försöker tvätta alla veck med våta tvättlappar men hittar ändå gröt överallt på dem resten av dagen 😅.
 
Alltså, hur sanerar ni era barn efter grötmåltider? 😅 Är gröt precis överallt. Vi har haklappar från Ikea som känns rätt dåliga, det ringer liksom in i halsringningen och så tar de hela haklappen och stoppar in i munnen. Jag tvättar av händer och mun över handfatet och försöker tvätta alla veck med våta tvättlappar men hittar ändå gröt överallt på dem resten av dagen 😅.
Hon får inte äta själv än. När hon får det blir det i blöja och sen in i duschen, troligen.
 
Alltså, hur sanerar ni era barn efter grötmåltider? 😅 Är gröt precis överallt. Vi har haklappar från Ikea som känns rätt dåliga, det ringer liksom in i halsringningen och så tar de hela haklappen och stoppar in i munnen. Jag tvättar av händer och mun över handfatet och försöker tvätta alla veck med våta tvättlappar men hittar ändå gröt överallt på dem resten av dagen 😅.
Genom att bara ge henne smörgås 🤣🤫(sorry kunde inte låta bli)

men tycker hon luktar konstant illa hur vi än tvättar. Fick ju ett barn som vägrar bli matad så hon äter alla mål själv
 
Alltså, hur sanerar ni era barn efter grötmåltider? 😅 Är gröt precis överallt. Vi har haklappar från Ikea som känns rätt dåliga, det ringer liksom in i halsringningen och så tar de hela haklappen och stoppar in i munnen. Jag tvättar av händer och mun över handfatet och försöker tvätta alla veck med våta tvättlappar men hittar ändå gröt överallt på dem resten av dagen 😅.
Eller leverpastej, min värsta sanering 😱 Lukten går aldrig bort :wtf:

Ska erkänna att gröten Tintin får på morgonen serveras i klämmis 🙈 Det blir lätt stressigt när storebror ska till förskolan så köpte klämmispåsar man fyller på själv och så får han det och macka att äta själv på morgonen så hinner jag fixa allt. Hade gärna gett välling i flaska eller pipmugg men det dricker han tyvärr inte.
 
Eller leverpastej, min värsta sanering 😱 Lukten går aldrig bort :wtf:

Ska erkänna att gröten Tintin får på morgonen serveras i klämmis 🙈 Det blir lätt stressigt när storebror ska till förskolan så köpte klämmispåsar man fyller på själv och så får han det och macka att äta själv på morgonen så hinner jag fixa allt. Hade gärna gett välling i flaska eller pipmugg men det dricker han tyvärr inte.
Åh gud, leverpastej vill jag inte ens tänka på att sanera 😂. De åt en barnmatsburk med torsk häromdagen, det var en vidrig lukt tycker jag. Harry vräkte dessutom i sig, sa NAMNAMNAM och kräktes sen torsk över hela sig själv 😅. Efter den händelsen äter de i bara blöja.
 
Elsa äter i blöja och sen har vi köpt förklädeshaklappar från Buddy and hope. P så sätt täcks typ allt utom benen. Undviker att köpa mat som luktar för illa 🤣
 
Åh, bra tips, ska kolla på dem!
Jag gör grötpinnar! Ger ingen kladdig mat dagtid utan bara plockmat🙈.

På kvällen får hon ibland kladdig mat och vanlig gröt. Sist fick vi göra såhär 20210506_072917.jpg
 
Är enda skillnaden på burkmat för sex och åtta månader bitarna? Eller något med saltet också? Jag har gett från åtta månader men fick lite ångest igår när jag kom på att det kanske inte är bra!
 
Här har vi precis haft 8-månadersbesöket med BVC. 74 cm lång och lite över 10 kg nu. Lilleman har börjat träna på att stå själv utan att hålla i sig i något, klarar väl en sekund ungefär och han ser mest chockad ut över att det ens går 😂
Vi har hembesök vid 8 månader. Är det bara vi som har det? Sent är det också. Inte förrän 17e maj och då är han ju nästan 9 månader..

Dom är ju så roliga när dom förvånar sig själv 😂 Tycker den här tiden runt 8 månader är så mysig. Dom börjar bli riktiga personer liksom.
 
Här har vi precis haft 8-månadersbesöket med BVC. 74 cm lång och lite över 10 kg nu. Lilleman har börjat träna på att stå själv utan att hålla i sig i något, klarar väl en sekund ungefär och han ser mest chockad ut över att det ens går 😂
Wow! Han verkar så stabil!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
746
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
8 254
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
76 77 78
Svar
1 543
· Visningar
80 868
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
5 795

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp