Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2020 - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
I detta fallet hade mamman dagarna innan barnen kom börjat återgå till jobbet och vi fick då coronatesta barnen direkt dom kom till oss och som tur var så va det ju negativt. Och mamman hade kunnat ha kvar barnen, det var inte det som var problemet heller. Men självklart så håller jag med om att barnen ska få komma även om dom i sjuka i regel, med ett visst undantag för att det nu då är Corona och deras mamma precis varit sjuk.... dom hade ju teoretiskt sett kunnat haft med sig smittan hit, nu lyckligtvis hade dom ju inte det. Men ja, i dessa tider kanske man får tänka lite längre än att hålla exakta veckodagen som normalt sett bytet sker.
Alltså, jag håller med att man i Coronatider bör vara extra försiktig- tyckte bara det Eli skrev var ett väldigt generellt uttalande om sjukdom. Barn skulle bara vara välkomna vid milda förkylningar. Det låter för mig helt galet. Och då är jag som sagt ändå typ livrädd för att bli sjuk:)
 
Fast man är ingen sämre förälder eller har sämre föräldrainstinkt för att man flyttar lite på umgängen/boende om någon är sjuk.

Jag hade också blivit sur. Vi har ingen som kan hjälpa till med vår bebis om vi båda blir sjuka. I pandemin så får man ju tänka till lite extra och kanske ändra någon dag hit eller dit för allas skull.
Så klart är man inte en sämre förälder, det har jag väl aldrig skrivit? Jag har bara svårt att förstå hur man generellt kan tycka att ens barn inte är välkomna vid sjukdom (annat än vid mild förkylning..).
Jag har för övrigt ingen som hjälper mig med mina barn heller. Hittills har jag aldrig blivit så sjuk att jag inte kan ta hand om dem (peppar, peppar..)
 
Alltså, jag håller med att man i Coronatider bör vara extra försiktig- tyckte bara det Eli skrev var ett väldigt generellt uttalande om sjukdom. Barn skulle bara vara välkomna vid milda förkylningar. Det låter för mig helt galet. Och då är jag som sagt ändå typ livrädd för att bli sjuk:)
Men varför märka ord? Och man får väl tycka som man vill? Nej jag tycker inte att man flyttar sjuka barn mellan hem, speciellt inte till ett där det finns en bebis. Jag tycker tvärtom att det är rätt viktigt att lära barnen att man ska vara försiktig med att smitta andra. Och ja, jag hade blivit JÄTTEsur om min sambos barn kom hem till oss sjuka utan att någon tänkt tanken att lufta om det är så himla smart.
 
Så klart är man inte en sämre förälder, det har jag väl aldrig skrivit? Jag har bara svårt att förstå hur man generellt kan tycka att ens barn inte är välkomna vid sjukdom (annat än vid mild förkylning..).
Jag har för övrigt ingen som hjälper mig med mina barn heller. Hittills har jag aldrig blivit så sjuk att jag inte kan ta hand om dem (peppar, peppar..)
Jag tyckte känslan var trist och att det var lite onödigt skrivet, vi försöker ju peppa och stötta varandra i den här tråden.

I coronatider är förkylningar och sjukdom extra läskigt för de flesta och det är väl rimligt att ha respekt för det. Det handlar väl inte om att barnen inte är välkomna utan att man är rädd för smitta och att man kanske skulle kunna anpassa/ändra umgänget.
 
Så klart är man inte en sämre förälder, det har jag väl aldrig skrivit? Jag har bara svårt att förstå hur man generellt kan tycka att ens barn inte är välkomna vid sjukdom (annat än vid mild förkylning..).
Jag har för övrigt ingen som hjälper mig med mina barn heller. Hittills har jag aldrig blivit så sjuk att jag inte kan ta hand om dem (peppar, peppar..)
Och som skilsmässobarn kan jag säga att man känner sig inte så välkommen när man skjutsas iväg till den andre föräldern oavsett tillstånd heller. Bara för att bytesdagarna ska hållas. Barn mår bättre av flexibilitet i så fall.
 
Och som skilsmässobarn kan jag säga att man känner sig inte så välkommen när man skjutsas iväg till den andre föräldern oavsett tillstånd heller. Bara för att bytesdagarna ska hållas. Barn mår bättre av flexibilitet i så fall.
Det skrev jag väl också! Att man pga tillstånd på barn kanske inte skjutsar runt barn hur som helst? Men att om mina barn ville komma skulle de alltid vara välkomna. På samma sätt skulle de alltid få stanna om de ville. Vill jag tro iaf :)
 
Men varför märka ord? Och man får väl tycka som man vill? Nej jag tycker inte att man flyttar sjuka barn mellan hem, speciellt inte till ett där det finns en bebis. Jag tycker tvärtom att det är rätt viktigt att lära barnen att man ska vara försiktig med att smitta andra. Och ja, jag hade blivit JÄTTEsur om min sambos barn kom hem till oss sjuka utan att någon tänkt tanken att lufta om det är så himla smart.
Du får tycka vad du vill. Jag undrar mest om du tror du skulle tycka lika om du fick delad vårdnad om din bebis imorgon eller om några år. Att ditt eget barn inte skulle vara välkommet hem om hen fått något allvarligare än en lätt förkylning. Självklart får du tycka och känna så, tror mest jag skrev att jag hade svårt att sätta mig in i att det skulle gå att känna så i relation till sitt barn. Men jag kanske var otydlig. Säger inte att jag har rätt i mina känslor och du har fel i dina vill jag tillägga.
 
Du får tycka vad du vill. Jag undrar mest om du tror du skulle tycka lika om du fick delad vårdnad om din bebis imorgon eller om några år. Att ditt eget barn inte skulle vara välkommet hem om hen fått något allvarligare än en lätt förkylning. Självklart får du tycka och känna så, tror mest jag skrev att jag hade svårt att sätta mig in i att det skulle gå att känna så i relation till sitt barn. Men jag kanske var otydlig. Säger inte att jag har rätt i mina känslor och du har fel i dina vill jag tillägga.
I allra högsta grad skulle jag tycka att jag och min man måste ha en dialog om våra barn vid sjukdom om vi skulle skiljas. Tycker det är fullt rimligt att han i så fall skulle kontakta mig, tala om att barnen är sjuka och vi kommer överens om hur vi gör. Kanske byter vi som planerat eller så väntar vi några dagar, men vi måste ju komma överens om det. Handlar om kommunikation mellan föräldrarna, inte om att barnen inte är välkomna.
 
I allra högsta grad skulle jag tycka att jag och min man måste ha en dialog om våra barn vid sjukdom om vi skulle skiljas. Tycker det är fullt rimligt att han i så fall skulle kontakta mig, tala om att barnen är sjuka och vi kommer överens om hur vi gör. Kanske byter vi som planerat eller så väntar vi några dagar, men vi måste ju komma överens om det. Handlar om kommunikation mellan föräldrarna, inte om att barnen inte är välkomna.
Absolut, det är väl självklart! Men här var väl båda (biologiska) föräldrarna överens också. Jag tänker mig bara att barnet också bör ha viss talan (när det är tillräckligt stort för det..) Jag inser att jag inte skulle kunna säga nej till mitt barn om han ringde och ville komma trots att han var sjuk :)
 
Absolut, det är väl självklart! Men här var väl båda (biologiska) föräldrarna överens också. Jag tänker mig bara att barnet också bör ha viss talan (när det är tillräckligt stort för det..) Jag inser att jag inte skulle kunna säga nej till mitt barn om han ringde och ville komma trots att han var sjuk :)
Jag uppfattade inte sambon haft någon vidare kommunikation med ts om att hans sjuka barn skulle komma, och det var det jag reagerade på. Jag hade också blivit skitsur på min sambo om hans barn kom och smittade ner min bebis utan att först ha diskuterat lämpligheten i det med mig.
 
Jag uppfattade inte sambon haft någon vidare kommunikation med ts om att hans sjuka barn skulle komma, och det var det jag reagerade på. Jag hade också blivit skitsur på min sambo om hans barn kom och smittade ner min bebis utan att först ha diskuterat lämpligheten i det med mig.
Det har framgått att du skulle bli sur. Jag hoppas att jag inte skulle ha blivit det. För mig känns det (i teorin åtminstone..) självklart att alla familjemedlemmar är välkomna i hemmet närsomhelst. Även om jag håller med att man vid just Corona kanske ska vara extra försiktig. Jag skulle tvärt om antagligen blivit skitsur om min potentiella sambo sa att mina barn inte var välkomna i vårt hem bara för de var sjuka.
Nu ska jag sluta kapa tråden - vi ser helt klart olika på saken :)
 
Elsa försöker fortfarande krypa, hon är så arg. Hon kommer bakåt, runt, upp på knä och hon kan resa sig upp. Men framåt kommer hon inte :laugh: . Vi har skaffat sänghästar och babylarm för nu vågar jag inte lämna henne själv i sängen, hon rullar hit och dit och rycker upp mina barriärer av kuddar.
 
Elsa försöker fortfarande krypa, hon är så arg. Hon kommer bakåt, runt, upp på knä och hon kan resa sig upp. Men framåt kommer hon inte :laugh: . Vi har skaffat sänghästar och babylarm för nu vågar jag inte lämna henne själv i sängen, hon rullar hit och dit och rycker upp mina barriärer av kuddar.
Behöver också nån kamera så jag kan ha koll. Igår kväll hittade sambon henne klättrande över sin sovande storebror :p. Jag som trodde jag lagt honom som en barriär liksom.
 
Behöver också nån kamera så jag kan ha koll. Igår kväll hittade sambon henne klättrande över sin sovande storebror :p. Jag som trodde jag lagt honom som en barriär liksom.
Ja det är så skönt!!! Inte för att hon sover så länge utan att vakna men att kunna slappna av den kvarten är guld!!!
 
Sambon är ju föräldraledig nu och har väl lyckats med vissa framsteg att få henne att sova själv men vissa dagar går det inte, typ idag. ”Åh, det är så jobbigt” ”Jag får inget gjort”.

Eh, vad har jag sagt till dej varje dag i snart 9 månader? 🙈
Min man bara "jag fattar inte hur svårt det kan vara. Om du kan plocka fram kan du väl plocka undan" 👀
 
Sambon är ju föräldraledig nu och har väl lyckats med vissa framsteg att få henne att sova själv men vissa dagar går det inte, typ idag. ”Åh, det är så jobbigt” ”Jag får inget gjort”.

Eh, vad har jag sagt till dej varje dag i snart 9 månader? 🙈
Det är lite skönt att lämna över så dom får känna på :grin:

Min man är extremt morgontrött, alltid varit och jag har liksom gett upp om att få någon vidare hjälp på morgnarna. Han tar en morgon i veckan och jag tar resten. Istället får han lägga stora barnet varje kväll vilket tar en väldans tid. Tintin sover då så jag får vara ifred. Men imorse hade storbarnet vaknat mycket tidigare än vanligt, han är sjuk och hade lite jobbigt att andas, så han var tvungen att kliva upp med honom och oj oj vad trött han var sen. Somnade på soffan medan jag gjorde frukost :grin:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 023
Senast: sthu
·
Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
814
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 245
Senast: Anna-Bella
·
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
88 89 90
Svar
1 797
· Visningar
94 066

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp