Höstföräldrar 2020 - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Första dagen med jobb avklarad. Var borta ungefär 6 timmar. Det hade gått utmärkt för pappa och dotter, jag fick bilder lite då och då och det kändes bra.
Jag var dock helt slut när jag kom hem och tack och lov kunde bägge ungarna tänka sig sova samtidigt som jag.
Dags imorgon igen :).
Bra jobbat! Nu är första dagen gjord och det kommer gå snabbt till det är sommar och helledigt igen! (För visst är väl det planen?)
 
Herregud, Elsa är helt VILD!
Idag i duschen var flämtade hon uppspelt och ryckte i ALLT, duschslangen, schampoflaskor, duschdraperiet... Och hon försökte äta mitt hår!? Mannen drog ut ett hårstrå som var halvvägs ner i halsen. Jag försöker hålla det uppsatt eftersom jag fäller som en golden retriever men det är inte tillräckligt långt så lite ramlar av här och där, och särskilt om man rycker i det. Jätteläskigt, att äta hår är väl farligt?! Vet faktiskt inte om jag längtar efter tills hon kan krypa som jag skrev häromdagen. :laugh:
 
Förlåt om jag skrattar @Monkie , skönt vara att det finns fler vilda bebisar.

M har en ny hobby - dra mamma i bröstvårtan. Både vid ätande och annars. Och det gör nåt jävulskt ont :crazy: .
Haha ja och herregud hur gör man om man har fler än en...@julgrisen

Nån här tipsade om bebispodden, den brukar vi lyssna på och den har satt sig på huvudet. Nu lyssnar vi på krypa krypa krypa ta dig fram :laugh: :love:
 
Haha ja och herregud hur gör man om man har fler än en...@julgrisen

Nån här tipsade om bebispodden, den brukar vi lyssna på och den har satt sig på huvudet. Nu lyssnar vi på krypa krypa krypa ta dig fram :laugh: :love:
Haha eller hur, jag går runt och sjunger på introt hela tiden 😅.
 
Herregud, Elsa är helt VILD!
Idag i duschen var flämtade hon uppspelt och ryckte i ALLT, duschslangen, schampoflaskor, duschdraperiet... Och hon försökte äta mitt hår!? Mannen drog ut ett hårstrå som var halvvägs ner i halsen. Jag försöker hålla det uppsatt eftersom jag fäller som en golden retriever men det är inte tillräckligt långt så lite ramlar av här och där, och särskilt om man rycker i det. Jätteläskigt, att äta hår är väl farligt?! Vet faktiskt inte om jag längtar efter tills hon kan krypa som jag skrev häromdagen. :laugh:
Gud 😅😅! Hoppas mina kommer vara lite lugnare än det där 🙈. Men är det farligt med håret?? Harry har börjat suga på mitt hår som nån sorts tröst när han är ledsen, försöker ta bort det så fort det går men ibland märker jag det inte med en gång 😱.
 
Gud 😅😅! Hoppas mina kommer vara lite lugnare än det där 🙈. Men är det farligt med håret?? Harry har börjat suga på mitt hår som nån sorts tröst när han är ledsen, försöker ta bort det så fort det går men ibland märker jag det inte med en gång 😱.
Alltså jag vet inte riktigt, men jag tänkte att det kan åka ner i magen och trassla in sig i tarmarna på något vis!
 
Alltså jag behöver lite feedback på om jag överreagerar eller inte? (Jo, jag gör nog det lite).

Vi ska ju ha dop 13/6. Våra familjer med syskon, syskonbarn och min mormor och min faster. Detta är bokat sen länge och vi ska ha lunch utomhus har vi tänkt. Vi har ju väntat med att döpa Elsa så här länge pga pandemin men kände till slut att väntat vi till efter sommaren går hon ju typ. Alla inbjudna har tackat ja för längesen.

Nån månad efter bjuder sambons bror in till dop. Helgen efter vårt. Sambons syster bor 30 mil bort men svarar att hon kommer då också.

För några dar sen smsar hon och säger att de måste gå på en begravning på fredagen (dopet är på söndagen) och att de nog ändå inte orkar åka ner två helger på raken.

Jag förstår att de inte orkar åka ner två helger på raken, men det kanske de kunde sagt direkt?

Jag känner mig rätt irriterad på sambons bror som lägger sitt dop helgen efter när de dels har en syster som åker så långt och när dessutom halva deras familj jobbar inom vården och har svårt att få semester beviljad iom pandemin.

Deras barn är ju dessutom inte så gammal så de hade lätt kunnat vänta nån månad.

Jag känner mig jätteledsen och arg på mig själv för att jag inte bara kan släppa det.
 
Alltså jag behöver lite feedback på om jag överreagerar eller inte? (Jo, jag gör nog det lite).

Vi ska ju ha dop 13/6. Våra familjer med syskon, syskonbarn och min mormor och min faster. Detta är bokat sen länge och vi ska ha lunch utomhus har vi tänkt. Vi har ju väntat med att döpa Elsa så här länge pga pandemin men kände till slut att väntat vi till efter sommaren går hon ju typ. Alla inbjudna har tackat ja för längesen.

Nån månad efter bjuder sambons bror in till dop. Helgen efter vårt. Sambons syster bor 30 mil bort men svarar att hon kommer då också.

För några dar sen smsar hon och säger att de måste gå på en begravning på fredagen (dopet är på söndagen) och att de nog ändå inte orkar åka ner två helger på raken.

Jag förstår att de inte orkar åka ner två helger på raken, men det kanske de kunde sagt direkt?

Jag känner mig rätt irriterad på sambons bror som lägger sitt dop helgen efter när de dels har en syster som åker så långt och när dessutom halva deras familj jobbar inom vården och har svårt att få semester beviljad iom pandemin.

Deras barn är ju dessutom inte så gammal så de hade lätt kunnat vänta nån månad.

Jag känner mig jätteledsen och arg på mig själv för att jag inte bara kan släppa det.
Fast det är ju förståeligt att du reagerar när ni har väntat, plus att det är så svårt att få ihop något nu på grund av pandemin, och så kommer något emellan och stör.
 
Det har visat sig att det inte går att fästa en cykelsits på min svindyra cykel. Igår var jag så ledsen så jag grät. Nu har vi beställt en till mannens elcykel istället så vi kommer ändå komma ut på cykelturer, men jag blev så himla besviken.
 
Alltså jag behöver lite feedback på om jag överreagerar eller inte? (Jo, jag gör nog det lite).

Vi ska ju ha dop 13/6. Våra familjer med syskon, syskonbarn och min mormor och min faster. Detta är bokat sen länge och vi ska ha lunch utomhus har vi tänkt. Vi har ju väntat med att döpa Elsa så här länge pga pandemin men kände till slut att väntat vi till efter sommaren går hon ju typ. Alla inbjudna har tackat ja för längesen.

Nån månad efter bjuder sambons bror in till dop. Helgen efter vårt. Sambons syster bor 30 mil bort men svarar att hon kommer då också.

För några dar sen smsar hon och säger att de måste gå på en begravning på fredagen (dopet är på söndagen) och att de nog ändå inte orkar åka ner två helger på raken.

Jag förstår att de inte orkar åka ner två helger på raken, men det kanske de kunde sagt direkt?

Jag känner mig rätt irriterad på sambons bror som lägger sitt dop helgen efter när de dels har en syster som åker så långt och när dessutom halva deras familj jobbar inom vården och har svårt att få semester beviljad iom pandemin.

Deras barn är ju dessutom inte så gammal så de hade lätt kunnat vänta nån månad.

Jag känner mig jätteledsen och arg på mig själv för att jag inte bara kan släppa det.
Tycker inte du överreagerar. Man reagerar så när det gäller barnen. Man blir besviken när andra inte värderar ens barn lika högt. Man får bli besviken.
 
Det har visat sig att det inte går att fästa en cykelsits på min svindyra cykel. Igår var jag så ledsen så jag grät. Nu har vi beställt en till mannens elcykel istället så vi kommer ändå komma ut på cykelturer, men jag blev så himla besviken.
Är det en sån med en stång? Trodde de gick att fästa på alla cyklar. Förstår att du blev besviken. Det är ju ett skönt sätt att komma ut på med barnen 😔
 
Tycker inte du överreagerar. Man reagerar så när det gäller barnen. Man blir besviken när andra inte värderar ens barn lika högt. Man får bli besviken.
Jo, så är det kanske, men tror att jag nog hade blivit lika besviken oavsett om det var min 30-årsfest eller liknande. Det tar ju tre timmar att köra för systern och förstår att det är långt att åka med hennes barn flera helger på raken. Jag tycker liksom att brorsan tar över och ”tvingar” henne att välja när vi bjöd in först och det gör mig irriterad. 😔
 
Är det en sån med en stång? Trodde de gick att fästa på alla cyklar. Förstår att du blev besviken. Det är ju ett skönt sätt att komma ut på med barnen 😔
Ja, men det är karbonram så då gick det inte pga säkerheten. Hade monterat den och klippte bort lapparna när jag såg det. Har redan hunnit sälja min cyklocross som hade fungerat. Fick ingen tröst alls av min man som tyckte att elcykeln ändå var bättre för ändamålet. Visst, det är en damcykel och den har korg så på ett sätt har han ju rätt men jag blev ändå så ledsen. Plus att han i cykelbutiken blev helt sur när jag lämnade tillbaka. :cry::cry::cry::cry::cry:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
783
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
9 804
Senast: Anna-Bella
·
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
83 84 85
Svar
1 699
· Visningar
88 376
Senast: Fille
·
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
7 500
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp