Höstföräldrar 2020 - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det näst bästa förutom mina barn har flyttat hem hos oss - en robotdammsugare. Förstår inte hur jag klarat mig hela livet utan en sådan. Och det är lite läskigt hur full den blir varje gång, trots att det ser helt rent ut här hemma nu! Jag har fnyst lite åt sånt innan, tänkt att det är ju bara att dammsuga, men herrejäklar vad skönt det är att inte bekymra sig om att det ser bösigt ut.
 
Ja, men det är karbonram så då gick det inte pga säkerheten. Hade monterat den och klippte bort lapparna när jag såg det. Har redan hunnit sälja min cyklocross som hade fungerat. Fick ingen tröst alls av min man som tyckte att elcykeln ändå var bättre för ändamålet. Visst, det är en damcykel och den har korg så på ett sätt har han ju rätt men jag blev ändå så ledsen. Plus att han i cykelbutiken blev helt sur när jag lämnade tillbaka. :cry::cry::cry::cry::cry:
Nej, men gud så trist att du hunnit sälja cykeln 🚴‍♀️!
 
Det näst bästa förutom mina barn har flyttat hem hos oss - en robotdammsugare. Förstår inte hur jag klarat mig hela livet utan en sådan. Och det är lite läskigt hur full den blir varje gång, trots att det ser helt rent ut här hemma nu! Jag har fnyst lite åt sånt innan, tänkt att det är ju bara att dammsuga, men herrejäklar vad skönt det är att inte bekymra sig om att det ser bösigt ut.
Jag tänker att vi har för mycket grejer på golvet för att kunna ha en sån. Måste man plocka undan allt?
 
Jo, så är det kanske, men tror att jag nog hade blivit lika besviken oavsett om det var min 30-årsfest eller liknande. Det tar ju tre timmar att köra för systern och förstår att det är långt att åka med hennes barn flera helger på raken. Jag tycker liksom att brorsan tar över och ”tvingar” henne att välja när vi bjöd in först och det gör mig irriterad. 😔
Ja usch, jag förstår :down:
 
Alltså jag behöver lite feedback på om jag överreagerar eller inte? (Jo, jag gör nog det lite).

Vi ska ju ha dop 13/6. Våra familjer med syskon, syskonbarn och min mormor och min faster. Detta är bokat sen länge och vi ska ha lunch utomhus har vi tänkt. Vi har ju väntat med att döpa Elsa så här länge pga pandemin men kände till slut att väntat vi till efter sommaren går hon ju typ. Alla inbjudna har tackat ja för längesen.

Nån månad efter bjuder sambons bror in till dop. Helgen efter vårt. Sambons syster bor 30 mil bort men svarar att hon kommer då också.

För några dar sen smsar hon och säger att de måste gå på en begravning på fredagen (dopet är på söndagen) och att de nog ändå inte orkar åka ner två helger på raken.

Jag förstår att de inte orkar åka ner två helger på raken, men det kanske de kunde sagt direkt?

Jag känner mig rätt irriterad på sambons bror som lägger sitt dop helgen efter när de dels har en syster som åker så långt och när dessutom halva deras familj jobbar inom vården och har svårt att få semester beviljad iom pandemin.

Deras barn är ju dessutom inte så gammal så de hade lätt kunnat vänta nån månad.

Jag känner mig jätteledsen och arg på mig själv för att jag inte bara kan släppa det.

Det där hade jag också blivit ledsen och irriterad över, oavsett om det är överdrivet eller inte 😅, det känns så onödigt att lägga det andra dopet så nära när ni bestämt sen innan.
 
Alltså gud, detta är verkligen den jobbigaste åldern barnen haft hittills, men också den roligaste 😍. Känner att deras personligheter börjar komma fram mer och mer och det går att busa och skoja med dem.
Vi har varit hos mina föräldrar sen förra lördagen och innan dess var vi hos min sambos föräldrar så nu har vi snart varit borta hemifrån i två veckor. Det var lite oplanerat att det skulle bli så länge men dels hittade vi ett hus i mina föräldrarnas stad som vi vill gå på visning på imorgon och dels fick jag migrän förra veckan när vi hade tänkt åka hem och det kändes helt övermäktigt att sätta sig i bilen i två timmar med H som hatar bilåkande just nu. Så skönt att mina föräldrar kunde hjälpa till så jag fick vila lite.
Harry har verkligen kommit igång med att ta sig framåt nu, han är riktigt snabb även om han inte kryper ännu. Sixten har börjat bli frustrerad över att inte komma nånstans så jag hoppas han snart lär sig för det är så sjukt jobbigt när han bara är missnöjd hela tiden.
 
@julgrisen Skönt med avlastning. Vet inte hur vi hade klarat oss om vi inte fått lite hjälp av mina föräldrar. Inte så att vi får jättemycket hjälp men att de tar storebror några timmar då och då så att vi bara har Elsa är guld. Min mamma ska gå i pension till midsommar. Herregud vad jag längtar efter det ❤️🙄
 
@julgrisen Skönt med avlastning. Vet inte hur vi hade klarat oss om vi inte fått lite hjälp av mina föräldrar. Inte så att vi får jättemycket hjälp men att de tar storebror några timmar då och då så att vi bara har Elsa är guld. Min mamma ska gå i pension till midsommar. Herregud vad jag längtar efter det ❤️🙄
Ja, mina föräldrar är pensionärer båda två sen förra året och nu har de äntligen fått sin första vaccinationsspruta, så himla skönt! Vi hoppas ju kunna flytta närmare dem för att kunna få lite mer avlastning, det hade verkligen gjort stor skillnad i vardagen! Även sen när de börjat förskola och kanske kan bli hämtade av mormor och morfar nån dag i veckan om vi har tur.
 
Hänger inte helt med på allt ni skriver, var ett tag sen jag var in här insåg jag 😅

Lilly har haft en sjukt jobbig period. Såå gnällig och vill helst bara bli buren av mig, pappa duger knappast. Där fick man igen liksom för att man sa att hon va lätt som liten bebis.. 🤣 men samtidigt världens goaste lilla tjej och njuter ändå av allt mys emellanåt ❤️ Inga tänder har spruckit fram än trots att hon snart blir 8 månader.

Vi blev också allihopa dunderförkylda i helgen, troligtvis eftersom bonusarnas mamma skickade hit dom stora barnen snorförkylda fast hon själv precis tillfrisknat från Corona. Blev rätt trött på sambon, allvarligt, skickar man iväg förkylda barn när man precis haft bekräftad corona, dessutom till en familj med småbarn 😩 som tur är är det inte Corona vi fått men tillräckligt jobbigt att behöva ställa in veckans alla planer med hembesök av BVC, babysim osv.

Har ni bytt från babyskydd till bilstol än? Insåg ju nu att det snart är dags. Lilly upplever det trångt för axlarna nu i babyskyddet.
 
Hänger inte helt med på allt ni skriver, var ett tag sen jag var in här insåg jag 😅

Lilly har haft en sjukt jobbig period. Såå gnällig och vill helst bara bli buren av mig, pappa duger knappast. Där fick man igen liksom för att man sa att hon va lätt som liten bebis.. 🤣 men samtidigt världens goaste lilla tjej och njuter ändå av allt mys emellanåt ❤️ Inga tänder har spruckit fram än trots att hon snart blir 8 månader.

Vi blev också allihopa dunderförkylda i helgen, troligtvis eftersom bonusarnas mamma skickade hit dom stora barnen snorförkylda fast hon själv precis tillfrisknat från Corona. Blev rätt trött på sambon, allvarligt, skickar man iväg förkylda barn när man precis haft bekräftad corona, dessutom till en familj med småbarn 😩 som tur är är det inte Corona vi fått men tillräckligt jobbigt att behöva ställa in veckans alla planer med hembesök av BVC, babysim osv.

Har ni bytt från babyskydd till bilstol än? Insåg ju nu att det snart är dags. Lilly upplever det trångt för axlarna nu i babyskyddet.
Mäh jag hade blivit jättesur om någon skickade sjuka barn hem till mig O_o

Vi bytte bilstol till Tintin när han var 5 månader 😅 Han kunde sitta då och vägde 10 kg så det gick inte att hålla på och bära i babyskyddet.
 
Mäh jag hade blivit jättesur om någon skickade sjuka barn hem till mig O_o

Vi bytte bilstol till Tintin när han var 5 månader 😅 Han kunde sitta då och vägde 10 kg så det gick inte att hålla på och bära i babyskyddet.
Håller med om att man kanske kan tycka att barnen kunde varit kvar hos mamman om hon nu haft konstaterad Corona.

Men att bli ”jättesur om någon skickade sjuka barn hem till mig” låter för mig JÄTTEkonstigt. Det är ju pappans barn och inga okända främlingar från stan som kommit hem. Det är ju inte så att man kan avsäga sig sina barn bara för att de är sjuka...
 
Här har vi precis haft tredagarsfebern, tog nästan en vecka innan Lilleman började bli riktigt sig själv igen ❤️ Men nu är det full fart igen, en riktig liten busunge full med hyss.

Har också slutat amma helt nu och plötsligt blev våra jobbiga nätter så mycket bättre, väldigt skönt. Hoppas verkligen att det håller i sig 😅
 
Håller med om att man kanske kan tycka att barnen kunde varit kvar hos mamman om hon nu haft konstaterad Corona.

Men att bli ”jättesur om någon skickade sjuka barn hem till mig” låter för mig JÄTTEkonstigt. Det är ju pappans barn och inga okända främlingar från stan som kommit hem. Det är ju inte så att man kan avsäga sig sina barn bara för att de är sjuka...
Restriktionerna är väl ändå att man isolerar sig om man har corona eller misstänker att man har? För att man inte ska föra smittan vidare. Det tycker jag även gäller familj om det är möjligt, vilket det är om man är skilda och barnen bor växelvis. De jag känner som har varit sjuka och är skilda har hållit barnen kvar hos den som är sjuk eller där de blev sjuka tills alla är friska. Kanske inte en mild förkylning men corona och magsjuka.

Står fast vid att jag skulle bli jättesur, speciellt om man har bebis hemma som jag tycker ska skyddas.
 
Restriktionerna är väl ändå att man isolerar sig om man har corona eller misstänker att man har? För att man inte ska föra smittan vidare. Det tycker jag även gäller familj om det är möjligt, vilket det är om man är skilda och barnen bor växelvis. De jag känner som har varit sjuka och är skilda har hållit barnen kvar hos den som är sjuk eller där de blev sjuka tills alla är friska. Kanske inte en mild förkylning men corona och magsjuka.

Står fast vid att jag skulle bli jättesur, speciellt om man har bebis hemma som jag tycker ska skyddas.
Mamman kanske inte kunde ha kvar barnen? Eller så kunde hon det. Vad vet jag. Barnen hade ju uppenbart inte Corona hur som helst...
Tyckte mest det mer allmänna uttalande är om att bli jättesur var förvånande. Om jag tänker mig in i situationen att jag skiljer mig och mina barn blir sjuka hemma hos pappan har jag svårt att se att de inte skulle vara välkomna hem till mig oavsett hälsotillstånd (och då hatar jag att vara sjuk..). Min instinkt att vilja ta hand om mina barn klart starkare än rädslan att bli sjuk. Sen är det så klart kanske skönare för barnen att slippa flytta, men hade de velat komma hem hade sur varit typ sista känslan..
 
Håller med om att man kanske kan tycka att barnen kunde varit kvar hos mamman om hon nu haft konstaterad Corona.

Men att bli ”jättesur om någon skickade sjuka barn hem till mig” låter för mig JÄTTEkonstigt. Det är ju pappans barn och inga okända främlingar från stan som kommit hem. Det är ju inte så att man kan avsäga sig sina barn bara för att de är sjuka...
I detta fallet hade mamman dagarna innan barnen kom börjat återgå till jobbet och vi fick då coronatesta barnen direkt dom kom till oss och som tur var så va det ju negativt. Och mamman hade kunnat ha kvar barnen, det var inte det som var problemet heller. Men självklart så håller jag med om att barnen ska få komma även om dom i sjuka i regel, med ett visst undantag för att det nu då är Corona och deras mamma precis varit sjuk.... dom hade ju teoretiskt sett kunnat haft med sig smittan hit, nu lyckligtvis hade dom ju inte det. Men ja, i dessa tider kanske man får tänka lite längre än att hålla exakta veckodagen som normalt sett bytet sker.
 
Mamman kanske inte kunde ha kvar barnen? Eller så kunde hon det. Vad vet jag. Barnen hade ju uppenbart inte Corona hur som helst...
Tyckte mest det mer allmänna uttalande är om att bli jättesur var förvånande. Om jag tänker mig in i situationen att jag skiljer mig och mina barn blir sjuka hemma hos pappan har jag svårt att se att de inte skulle vara välkomna hem till mig oavsett hälsotillstånd (och då hatar jag att vara sjuk..). Min instinkt att vilja ta hand om mina barn klart starkare än rädslan att bli sjuk. Sen är det så klart kanske skönare för barnen att slippa flytta, men hade de velat komma hem hade sur varit typ sista känslan..
Fast man är ingen sämre förälder eller har sämre föräldrainstinkt för att man flyttar lite på umgängen/boende om någon är sjuk.

Jag hade också blivit sur. Vi har ingen som kan hjälpa till med vår bebis om vi båda blir sjuka. I pandemin så får man ju tänka till lite extra och kanske ändra någon dag hit eller dit för allas skull.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
783
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
9 793
Senast: Anna-Bella
·
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
83 84 85
Svar
1 699
· Visningar
88 341
Senast: Fille
·
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
7 495
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Osäker Ponny
  • Häst
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp