Höstföräldrar 2020 - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså jag tycker det är så jobbigt att ha med Elsa ute nu. I somras har hon varit nöjd med att bada, men nu är det åka vagn eller cykelvagn eller gunga som funkar. Annars vill hon ner och krypa och då stoppar hon allt i munnen. I vår trädgård finns massor av fallfrukt, mördarsniglar mm och det vill jag ju inte att hon stoppar i munnen. Hur gör ni andra?
Haha. Jag stoppar henne i sandlådan med hink och spade, eller vad jag hittar att slänga åt henne. Alt att vi sitter på en filt och jag samlat ihop en hög kottar och lite uteleksaker i en hög (visste ni har kul en babygunga är att leka med 🤣, vi måste gjuta fast gungställning först, inne på vecka 5 på att göra listan)

dock tycker hon det är kul att se vad brorsorna håller på med så har ju lite försprång på underhållningsfronten)
 
Haha. Jag stoppar henne i sandlådan med hink och spade, eller vad jag hittar att slänga åt henne. Alt att vi sitter på en filt och jag samlat ihop en hög kottar och lite uteleksaker i en hög (visste ni har kul en babygunga är att leka med 🤣, vi måste gjuta fast gungställning först, inne på vecka 5 på att göra listan)

dock tycker hon det är kul att se vad brorsorna håller på med så har ju lite försprång på underhållningsfronten)
Här innebär sandlådan att ungen stoppar munnen full med sand, så det fungerar sådär.
Har verkligen inget minne av att storebror var lika hemsk, men å andra sidan var vi inte ute lika mycket när han var i samma ålder för det var i början av året.
 
Jag orkar bara en timme åt gången. Idag fick hon trots stenhård övervakning in flera stenar och en pinne och blad i munnen och åt sand.
Det var väldigt kul att se hur hon jagade och försökte få tag på en liten myra, tror hon försökt äta den om hon lyckats fånga den.
 
Här innebär sandlådan att ungen stoppar munnen full med sand, så det fungerar sådär.
Har verkligen inget minne av att storebror var lika hemsk, men å andra sidan var vi inte ute lika mycket när han var i samma ålder för det var i början av året.
När storebror var i denna åldern var det vinter. Då var vi ute när han skulle sova men annars var det ju mkt inneaktiviter typ öppna fsk och babysim så det var lättare tyckte jag
 
Hahaha oh my God hörrni 😂 Fattar inte folk som "åh vad skönt det är att bebistiden är förbi" när ungen är runt 1 år. Värsta tiden då ju!!! 😂

Jag tycker det blir så mycket lättare när dom börjar gå. Då är inte det på marken riktigt lika intressant längre. Hemma är vi inte ute mycket. Jag går ut och vattnar själv, sen går jag in igen 😅 Vi har inte så småbarnsvänligt ute. Har massa blomkrukor i perfekt höjd att gräva i. Jättemärkligt egentligen för vi är ju aldrig där 😂
 
Alla säger ju att bebisarna vill undersöka med munnen och det kan jag fatta. Så jag har låtit Elsa smaka lite papper, sand och sten men hon verkar ju tycka att det är gott eftersom hon fortsätter??? Har bebisar inga smaklökar 🙄.
 
Har ni testat lära gå skor? Är det bättre än bara vanliga? Nu kan Elsa gå flera steg så det känns bäst att ha något ute. Jag är inte så mycket för för mycket stöd, tänker att fötterna tränar upp sig själva. Eller hur ska man tänka
 
Alltså, hörrni. Har ni läst vår första tråd? Jag sitter och läser den just nu och jag skrattar så jag gråter emellanåt över våra psykbryt (@Monkie började gråta över en räddad sköldpadda https://www.bukefalos.se/threads/hoestfoeraeldrar-2020.1487766/post-19284985) .

Och så all oro många av oss hade i början, med bruna och rosa flytningar tex. Och oron över hur vi som fick andra barnet skulle klara tillvaron med två barn.
Jag tänkte tydligen på abort (halvt på skämt, halvt på riktigt), trots all oro. Det hade jag helt glömt.

Och så mycket oro över det nya viruset, det som nu känns (för mig) som det ändå blivit rätt mycket vardag.
Kul att läsa, mestadels. Och en del sorg över andras missfall tex.
 
Alltså, hörrni. Har ni läst vår första tråd? Jag sitter och läser den just nu och jag skrattar så jag gråter emellanåt över våra psykbryt (@Monkie började gråta över en räddad sköldpadda https://www.bukefalos.se/threads/hoestfoeraeldrar-2020.1487766/post-19284985) .

Och så all oro många av oss hade i början, med bruna och rosa flytningar tex. Och oron över hur vi som fick andra barnet skulle klara tillvaron med två barn.
Jag tänkte tydligen på abort (halvt på skämt, halvt på riktigt), trots all oro. Det hade jag helt glömt.

Och så mycket oro över det nya viruset, det som nu känns (för mig) som det ändå blivit rätt mycket vardag.
Kul att läsa, mestadels. Och en del sorg över andras missfall tex.
Alltså åh vad nostalgisk man blir. Lite ledsamt att aldrig få vara med om en graviditet igen, trots att vi alla var riktigt less emellanåt 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
748
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
8 621
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
77 78 79
Svar
1 567
· Visningar
82 851
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
6 746

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp