Höstföräldrar 2020 - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, hörrni. Har ni läst vår första tråd? Jag sitter och läser den just nu och jag skrattar så jag gråter emellanåt över våra psykbryt (@Monkie började gråta över en räddad sköldpadda https://www.bukefalos.se/threads/hoestfoeraeldrar-2020.1487766/post-19284985) .

Och så all oro många av oss hade i början, med bruna och rosa flytningar tex. Och oron över hur vi som fick andra barnet skulle klara tillvaron med två barn.
Jag tänkte tydligen på abort (halvt på skämt, halvt på riktigt), trots all oro. Det hade jag helt glömt.

Och så mycket oro över det nya viruset, det som nu känns (för mig) som det ändå blivit rätt mycket vardag.
Kul att läsa, mestadels. Och en del sorg över andras missfall tex.
Haha ju gud det var decenniets bryt 🤣🤣🤣🤣🤣
 
Alltså, hörrni. Har ni läst vår första tråd? Jag sitter och läser den just nu och jag skrattar så jag gråter emellanåt över våra psykbryt (@Monkie började gråta över en räddad sköldpadda https://www.bukefalos.se/threads/hoestfoeraeldrar-2020.1487766/post-19284985) .

Och så all oro många av oss hade i början, med bruna och rosa flytningar tex. Och oron över hur vi som fick andra barnet skulle klara tillvaron med två barn.
Jag tänkte tydligen på abort (halvt på skämt, halvt på riktigt), trots all oro. Det hade jag helt glömt.

Och så mycket oro över det nya viruset, det som nu känns (för mig) som det ändå blivit rätt mycket vardag.
Kul att läsa, mestadels. Och en del sorg över andras missfall tex.
Haha, sköldpaddsgrejen är fantastisk 😂. Jag känner mig lite ledsen över att jag gick så lång tid av graviditeten utan att våga tro på att det skulle gå hela vägen, känns som så onödigt mycket oro när jag kunde njutit. Är ju lätt att säga i efterhand men nu känns det så konstigt att jag var så orolig, det är ju så självklart att mina barn skulle komma. Vet att jag ställde en massa frågor om missfallsrisken för tvillingar när jag var på kub, om det är vanligt att förlora båda eller om det finns chans att en överlever ett missfall, och barnmorskan sa till mig att nu har jag gått så långt i graviditeten att jag inte behöver oroa mig så mycket för missfall, ändå vågade jag inte lita på det förrän efter RUL.
 
Åh, minns det som igår. Jag blev ju oplanerat gravid med Elsa och funderade länge över abort vilket ju gjorde att det var svårt att njuta. Idag känns det ju otänkbart men samtidigt så var jag så slut när jag blev gravid att jag bara kände; nej, inte en till 😥 Men, livet blev ju bra ändå och nu är vi ju så glada i lillan ❤️
 
Har ni testat lära gå skor? Är det bättre än bara vanliga? Nu kan Elsa gå flera steg så det känns bäst att ha något ute. Jag är inte så mycket för för mycket stöd, tänker att fötterna tränar upp sig själva. Eller hur ska man tänka
Vi köpte Kavat Ängsskär till storebror och tänker att Lillan får ärva dem, mest för att de är så söta ❤️ Själv har jag Altra och inspireras av barfotaskor men svårt att veta hur man ska välja till de små 🤷🏼‍♀️
 
Har ni testat lära gå skor? Är det bättre än bara vanliga? Nu kan Elsa gå flera steg så det känns bäst att ha något ute. Jag är inte så mycket för för mycket stöd, tänker att fötterna tränar upp sig själva. Eller hur ska man tänka

Vi har ett par kavat edsbro kvar från storasyster, men mest troligt kommer hon väl börja gå när det är fullt med snö häruppe och då blir det vinterstövlar ute 😅 förmodligen kouma
 
Jag köpte ett par lära-gå-skor till Tintin men dom är två storlekar för små nu 😅 Nu kan han ha skor och stövlar storebror hade hösten när han var 1,5, perfeeekt 😄

Vi hade barnvakt till båda några timmar idag. Första gången för Tintin och det gick så bra så. Mamma hade stoppat i honom mat hela tiden så han höll sig lugn 😅 Och för oss var det helt fantastiskt att få gå ut och äta i lugn och ro 🙌
 
Alltså HERREGUD vilket ös det är här hemma nu för tiden. Min sambo tog hand om disken förut och när han kom tillbaka var jag helt genomsvettig efter att ha jagat barn genom alla rum i lägenheten 😅. De är ÖVERALLT och framförallt där vi försöker hindra dem från att vara. Det är som en liten tromb drar fram den sekunden man sätter ner dem på golvet på morgonen, fem sekunder typ och sen är hela golvet täckt av leksaker, sönderrivna tidningar och fjärrkontroller och de är redan i nästa rum.
 
Alltså HERREGUD vilket ös det är här hemma nu för tiden. Min sambo tog hand om disken förut och när han kom tillbaka var jag helt genomsvettig efter att ha jagat barn genom alla rum i lägenheten 😅. De är ÖVERALLT och framförallt där vi försöker hindra dem från att vara. Det är som en liten tromb drar fram den sekunden man sätter ner dem på golvet på morgonen, fem sekunder typ och sen är hela golvet täckt av leksaker, sönderrivna tidningar och fjärrkontroller och de är redan i nästa rum.
Med tanke på hur vi stundom får jaga lillasyster så tvivlar jag inte för en sekund att det är värre med två :laugh: .
 
Alltså HERREGUD vilket ös det är här hemma nu för tiden. Min sambo tog hand om disken förut och när han kom tillbaka var jag helt genomsvettig efter att ha jagat barn genom alla rum i lägenheten 😅. De är ÖVERALLT och framförallt där v i försöker hindra dem från att vara. Det är som en liten tromb drar fram den sekunden man sätter ner dem på golvet på morgonen, fem sekunder typ och sen är hela golvet täckt av leksaker, sönderrivna tidningar och fjärrkontroller och de är redan i nästa rum.
Alltså jag tänker ofta på dig när jag jagar Elsa. Herregud om jag haft två vet jag inte om båda klarat sig. Jag har ju hjälm till Elsa men den sliter hon av så den räddar inget.
 
Med tanke på hur vi stundom får jaga lillasyster så tvivlar jag inte för en sekund att det är värre med två :laugh: .
Ja, som tur är går de fortfarande oftast åt samma håll men det är sjukt frustrerande att flytta bort ett barn bara för att möta det andra på väg mot exakt samma ställe på väg tillbaka, och lagom till jag flyttar på det barnet är den första där igen 🙈. En dag ska jag filma eländet så jag minns den här tiden utan romantiskt skimmer 😂.

Annars är det nog verkligen både enklare och svårare med två börjar jag känna, de kräver ju inte så jättemycket stimulans från mig i allafall, den får de ju av varandra vilket är skönt!
 
Alltså jag tänker ofta på dig när jag jagar Elsa. Herregud om jag haft två vet jag inte om båda klarat sig. Jag har ju hjälm till Elsa men den sliter hon av så den räddar inget.
Jag tror ändå att Elsa är vildare än mina ungar 😂, men annars känner jag lite likadant, varje dag är det bara att vara tacksam att man fått dem att överleva typ 😅.
 
På tal om vilda barn förresten, vad har ni för grindar? Jag skulle vilja ha en som går rätt lätt att flytta mellan olika dörröppningar så man kan ha den där de är just nu, är det möjligt?
Jag har för mig att jag såg det när vi tittade.

Kanske finns någon typ av lekhage annars?
 
Jag har för mig att jag såg det när vi tittade.

Kanske finns någon typ av lekhage annars?
Ja, jag är lite inne på lekhage också, men vi bor ju så litet så vet inte hur den skulle få plats 😅. Men annars vore det himla bra när man byter blöja på den ena tillexempel, nu lockar jag med den andra som en hund men det tar en del tid för de stannar ju upp tio gånger för olika intressanta grejer på vägen och sen får man byta blöja i rekordfart innan den andra tröttnar på att leka med blöjpaketet eller papperskorgen.
 
Ja, jag är lite inne på lekhage också, men vi bor ju så litet så vet inte hur den skulle få plats 😅. Men annars vore det himla bra när man byter blöja på den ena tillexempel, nu lockar jag med den andra som en hund men det tar en del tid för de stannar ju upp tio gånger för olika intressanta grejer på vägen och sen får man byta blöja i rekordfart innan den andra tröttnar på att leka med blöjpaketet eller papperskorgen.
Jag är imponerad, har stora svårigheter att byta på en! Kolla denna ihopfällbara!

https://www.babyshop.se/karlshamn-l...qQ1oE4g_YvaUg5K_1rmTp71_ZusLIl0hoCbvIQAvD_BwE
 
Ja, jag är lite inne på lekhage också, men vi bor ju så litet så vet inte hur den skulle få plats 😅. Men annars vore det himla bra när man byter blöja på den ena tillexempel, nu lockar jag med den andra som en hund men det tar en del tid för de stannar ju upp tio gånger för olika intressanta grejer på vägen och sen får man byta blöja i rekordfart innan den andra tröttnar på att leka med blöjpaketet eller papperskorgen.
Såg ett tips på insta om att ha en liten korg med leksaker (eller vad barnvänligt som helst) som man kan plocka fram när man behöver en minut. Tar man bara fram den just då kanske det blir lite intressant och de kan sitta stilla en sekund? 😄
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
748
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
8 603
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
77 78 79
Svar
1 562
· Visningar
82 642
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
6 738

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp