Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2020 - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag känner mig så ledsen och orolig över min operation som jag ska göra 24/8. Har haft ont i foten i snart 6 år och förhoppningsvis har man hittat felet nu, men gips i 6-8 veckor känns väldigt jobbigt. Är rädd att jag kommer missa så mycket med barnen när jag inte kan leka och vara ute med dem som jag brukar. Är rädd för att köra slut på sambon som kommer få dra ett tungt lass hemma, men har redan skjutit upp det sen jag blev gravid med Elsa för 1,5 år sen och vill inte skjuta på det hur länge som helst. 😩
Förstår dig men tänk att även du ska må bra. Man förtjänar att inte ha ont ❤️
 
Det övas för fullt på att stå utan stöd här nu. Inga steg framåt än, men känns som det inte bör vara alltför långt bort nu. På gott och ont :p.
 

Bifogade filer

  • IMG-cd2d4ff1f9df4cb4535069f2455f094f-V.jpg
    IMG-cd2d4ff1f9df4cb4535069f2455f094f-V.jpg
    365,5 KB · Visningar: 28
Jag känner mig så ledsen och orolig över min operation som jag ska göra 24/8. Har haft ont i foten i snart 6 år och förhoppningsvis har man hittat felet nu, men gips i 6-8 veckor känns väldigt jobbigt. Är rädd att jag kommer missa så mycket med barnen när jag inte kan leka och vara ute med dem som jag brukar. Är rädd för att köra slut på sambon som kommer få dra ett tungt lass hemma, men har redan skjutit upp det sen jag blev gravid med Elsa för 1,5 år sen och vill inte skjuta på det hur länge som helst. 😩
Skönt när det blir avklarat ❤️
 
Lillasyster lärde sig i morse att ta sig över plankan som jag så fint skruvat fast i dörröppningen till lekrummet (de två äldre har så mycket smågrejs som ligger utspridda över golvet. Och tycker de kan behöva en frizon)

så skruvade upp en barngrind i dörröppningen 🤣. Lite baklänges men tog bort själva låsmekanismen så är bara att lyfta den ur ”hakarna”. Tillräckligt trögt för att hon inte skall få upp den men pojkarna kommer in, med lite övning
 
Tack för all pepp kring min operation. Ja, det är jättejobbigt att ha så ont men det känns så jobbigt att vara så stillasittande när jag är van vid att vara igång
 
Alltså en rolig grej hände idag. Jag skulle natta Elsa för middagssov, hon ville inte utan klängde ner från sängen och skulle leka längst bort i sovrummet. Jag satt helt slött på sängen och var SÅ trött. Då kommer hon springande!??? Ja, alltså hon SPRANG!?? Över nästan hela golvet i sovrummet, och kraschade i slutet av rummet. Jag bara :confused::confused::confused::confused::confused:

Sen gjorde hon om det i köket, fast inte riktigt lika långt. Och gick åtta steg också!
 
Alltså en rolig grej hände idag. Jag skulle natta Elsa för middagssov, hon ville inte utan klängde ner från sängen och skulle leka längst bort i sovrummet. Jag satt helt slött på sängen och var SÅ trött. Då kommer hon springande!??? Ja, alltså hon SPRANG!?? Över nästan hela golvet i sovrummet, och kraschade i slutet av rummet. Jag bara :confused::confused::confused::confused::confused:

Sen gjorde hon om det i köket, fast inte riktigt lika långt. Och gick åtta steg också!
Men oj! 😂
 
Alltså en rolig grej hände idag. Jag skulle natta Elsa för middagssov, hon ville inte utan klängde ner från sängen och skulle leka längst bort i sovrummet. Jag satt helt slött på sängen och var SÅ trött. Då kommer hon springande!??? Ja, alltså hon SPRANG!?? Över nästan hela golvet i sovrummet, och kraschade i slutet av rummet. Jag bara :confused::confused::confused::confused::confused:

Sen gjorde hon om det i köket, fast inte riktigt lika långt. Och gick åtta steg också!
Men gud 😱😱😅
 
Inga steg här heller, de står gärna upp mot precis allt men håller i sig med båda händerna. Ibland glömmer de bort sig och viftar med nån leksak och då faller de pladask rakt bakåt 🙈.
 
Jag har typ slutat amma. Tyvärr. Elsa har fått tänder i överkäken och sen dess har hon lagt till med att suga på nåt sätt som gör styvhet får ont och sår på bröstvårtorna. Det är inte som att hon biter (det är mer ett konstant malande). Jag försöker få henne att börja om men det blir likadant direkt. Nån som har nån idé? Samtidigt är hon ju snart ett år och jag är ändå glad att det funkat så länge.
 
Jag har typ slutat amma. Tyvärr. Elsa har fått tänder i överkäken och sen dess har hon lagt till med att suga på nåt sätt som gör styvhet får ont och sår på bröstvårtorna. Det är inte som att hon biter (det är mer ett konstant malande). Jag försöker få henne att börja om men det blir likadant direkt. Nån som har nån idé? Samtidigt är hon ju snart ett år och jag är ändå glad att det funkat så länge.
Det går inte att få henne ta större tag så hon öppnar hela munnen mer?
 
Beställt cannaskor till Elsa, får väl köpa något med gummisula sen men vill absolut ha barfotaskor i alla fall. Men shit vad dyrt det är!!?
 
Sambon har börjat jobba igen. Eller ja, åka iväg till jobbet igen. Så ensam med ungarna sen igår till onsdag kväll. Fast han är nog inte hemma förrän runt midnatt.
Bägge kvällarna hittills har jag känt att jag flyttar med honom, men sen somnar dom och jag tycker det går ok ändå. Behöver nog bara lite vana.
Torsdag får jag sovmorgon säger sambon. Och så tänkte jag unna mig en tripp till frisören för första gången på två år :).
 
Jag har typ slutat amma. Tyvärr. Elsa har fått tänder i överkäken och sen dess har hon lagt till med att suga på nåt sätt som gör styvhet får ont och sår på bröstvårtorna. Det är inte som att hon biter (det är mer ett konstant malande). Jag försöker få henne att börja om men det blir likadant direkt. Nån som har nån idé? Samtidigt är hon ju snart ett år och jag är ändå glad att det funkat så länge.
Känner igen det där med att de skaver. Har tyvärr inga tips utan har själv bara härdat ut (bättre än äldsta barnet som bets konstant när han fick tänder)

of

dagtid, ammar 06-13-18-22. För att på natten äta varannan timme. Vägrar jag bröst på natten ligger hon bara och gallskriker och väcker alla andra
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
805
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 059
Senast: Anna-Bella
·
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
85 86 87
Svar
1 729
· Visningar
90 482
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
10 11 12
Svar
226
· Visningar
7 796
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp