Höstföräldrar 2021, del 3

F har efter 6v som förkyld fått öroninflammation också 😒
I helgen blev det 2 besök till barnakuten efter febertoppar på 40 grader och ont i öronen. Vi sov dåligt innan men det är inget mot nu när vi inte sovit alls på 3 nätter 😣
Jag fick världens utbrott på vår stora kille idag och känner mig som världens sämsta mamma men jag har noll ork och inget tålamod för tillfället. 🥺
 
Lilla E fick hänga med mig till vårdcentralen idag. Hon blev konsekvent benämnd som "liten pojke" av de som pratade med henne. Gissar att det var pga att jag inte klätt henne i rosa volanger 🤔
 

Bifogade filer

  • IMG_20220524_125508.jpg
    IMG_20220524_125508.jpg
    288,3 KB · Visningar: 51
F har efter 6v som förkyld fått öroninflammation också 😒
I helgen blev det 2 besök till barnakuten efter febertoppar på 40 grader och ont i öronen. Vi sov dåligt innan men det är inget mot nu när vi inte sovit alls på 3 nätter 😣
Jag fick världens utbrott på vår stora kille idag och känner mig som världens sämsta mamma men jag har noll ork och inget tålamod för tillfället. 🥺
Förstår dig. ♥️ Din stora är väl inte heller så stor, eller minns jag fel? Det är rätt påfrestande ibland, och blir ju inte direkt lättare med massa sjukdomar...

Jag har varit arg på storebror här också idag. Han har nån ny typ av "trotsperiod" där han inte direkt har utbrott eller så men väldigt tydligt ignorerar de regler eller tillsägelser han får. När det sen blir konsekvenser av att han struntar i oss kommer humöret. Det är en svår balansgång för oss båda just nu med att han blir större och får lite mer frihet under ansvar hela tiden, och ska klara att möta upp det också. Idag har jag iaf inte orkat med det här beteendet, i kombination med att han också är i en rejäl förstörelseperiod där han helt enkelt leker sönder alla möjliga grejer. Känns som att även det är "bara för att se vad som händer", precis som när han ignorerar sånt vi säger...
 
Förstår dig. ♥️ Din stora är väl inte heller så stor, eller minns jag fel? Det är rätt påfrestande ibland, och blir ju inte direkt lättare med massa sjukdomar...

Jag har varit arg på storebror här också idag. Han har nån ny typ av "trotsperiod" där han inte direkt har utbrott eller så men väldigt tydligt ignorerar de regler eller tillsägelser han får. När det sen blir konsekvenser av att han struntar i oss kommer humöret. Det är en svår balansgång för oss båda just nu med att han blir större och får lite mer frihet under ansvar hela tiden, och ska klara att möta upp det också. Idag har jag iaf inte orkat med det här beteendet, i kombination med att han också är i en rejäl förstörelseperiod där han helt enkelt leker sönder alla möjliga grejer. Känns som att även det är "bara för att se vad som händer", precis som när han ignorerar sånt vi säger...

Han blev 3 år i april.
Hur gammal är Es storebror?
Känner igen det där beteendet väldigt väl. Här har det "trotsats" sen han fyllde 2 år men kom in i någon lugnare period precis efter nyår sen efter någon månad blev det riktigt jobbigt igen.
Och att bemöta dessa känslostormar och utagerande med att vara pedagogisk, tålmodig och att lyckas avleda sjuttioelva "hyss" är mycket lättare sagt än gjort. :(
 
Han blev 3 år i april.
Hur gammal är Es storebror?
Känner igen det där beteendet väldigt väl. Här har det "trotsats" sen han fyllde 2 år men kom in i någon lugnare period precis efter nyår sen efter någon månad blev det riktigt jobbigt igen.
Och att bemöta dessa känslostormar och utagerande med att vara pedagogisk, tålmodig och att lyckas avleda sjuttioelva "hyss" är mycket lättare sagt än gjort. :(
Storebror här är 4,5 snart. Oftast väldigt fin och resonabel efter att vi kom igenom treårsåldern (som var ganska jobbig i sin helhet med några fina veckor här och där 🙈) så det är lurigt nu när han låter och beter sig större, och därför får mer ansvar, men sen bara säger jaja åt regler och gör tvärtemot när vi inte tittar 🙄
 
Storebror här är 4,5 snart. Oftast väldigt fin och resonabel efter att vi kom igenom treårsåldern (som var ganska jobbig i sin helhet med några fina veckor här och där 🙈) så det är lurigt nu när han låter och beter sig större, och därför får mer ansvar, men sen bara säger jaja åt regler och gör tvärtemot när vi inte tittar 🙄

Vårt mellanbarn är också 4,5. Eller hon är det på pappret, i praktiken är det som att hon är två hälften av tiden och sju hälften av tiden :p

Vi har det inte så kämpigt med att hon gör saker hon inte får. Men dessa humörsvängningar alltså! Hon växlar från jätteglad och superartig till att ligga och gallskrika på golvet utan att någon riktigt fattat varför. Ena sekunden läser och skriver hon helt orimligt bra och nästa kan hon enbart kommunicera med skrik :p
 
Vårt mellanbarn är också 4,5. Eller hon är det på pappret, i praktiken är det som att hon är två hälften av tiden och sju hälften av tiden :p
Samma här, det känns nästan som definitionen av en 4,5åring :D
Massa igenkänning, han kan så mycket och är så himla klok i så mycket, sen klickar något och han slåss eller skriker istället. Antagligen skitjobbigt att vara 4,5, när man tänker efter...
 
Idag har Signe och jag varit ute och käkat middag med två vänner. Alldeles för mycket att titta på så hon hade inte ro att varken äta eller sova. När vi sen kom hem var hon arg, trött och hungrig.
Fick sjala henne så hon somnade, och sen äta en stund senare. Sjal alltså. Bästa grejen. Ska försöka göra det lite oftare igen, njuta av att ha henne nära nära, innan hon blir för tung att bära i trikåsjalen ❤️
 
Julia blir 7 hela månader idag! Känns helt absurt att hon är så stor. Denna veckan har hon provat att gunga ett par gånger vilket har varit mycket populärt! Finns inga riktiga bebisgungor nära oss dock så man får hålla henne uppe så hon inte glider fram eller bak för långt, men hon tyccker att det är väldigt kul :heart
 
Konstaterade att trots två äldre syskon så har vi typ inga somrigare kläder till M i rätt storlek. Han har 62 nu Efter att ha varit en sväng på ”stan” har jag konstaterat att jag uppenbarligen inte har samma preferenser på bebiskläder som resten av Sverige 😅

Någon som har tips på pyjamasar/rompers som bara har knäppning i hals och gren och som inte är fula? :D
 
Konstaterade att trots två äldre syskon så har vi typ inga somrigare kläder till M i rätt storlek. Han har 62 nu Efter att ha varit en sväng på ”stan” har jag konstaterat att jag uppenbarligen inte har samma preferenser på bebiskläder som resten av Sverige 😅

Någon som har tips på pyjamasar/rompers som bara har knäppning i hals och gren och som inte är fula? :D

Ge-kås och lager157 🤷
Plus finns en fin gul med giraffer från Lindex på Zalando.
 
Konstaterade att trots två äldre syskon så har vi typ inga somrigare kläder till M i rätt storlek. Han har 62 nu Efter att ha varit en sväng på ”stan” har jag konstaterat att jag uppenbarligen inte har samma preferenser på bebiskläder som resten av Sverige 😅

Någon som har tips på pyjamasar/rompers som bara har knäppning i hals och gren och som inte är fula? :D
Den här är inte ful tycker jag!

https://www2.hm.com/sv_se/productpage.1072447002.html
 
Lilla E blir 9 månader idag! :love:
Så snart har hon varit utanför lika länge som hon var inuti. Galet! Den första tiden när hon var ett litet knyte som sov på mitt bröst eller guppade med mig på pilates boll känns extremt avlägsen, samtidigt som hon fortfarande känns väldigt liten.

Hon har fortsatt försöka klappa händerna och lyckats vinka några gånger. Annars kör hon mest vidare på sitta-still-stilen, även om hon igår faktiskt la sig ner på rygg i en sorts långsam situp och förflyttade sig en bit på rygg :laugh:
 
Här förekommer ålning för att nå leksaker, haha. Och så fort hon hör systers röst så vänder hon om på en 5-öring för att se sin syster. Om syster går runt Hilma så snurrar hon med, 360°! :rofl:

Haha 🥰

Finns inget som går upp mot syskonen här heller. Bara att inse att man inte är i närheten av lika bra på att underhålla bebis som de är!
 

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
237
Senast: em76
·
Svar
1 087
· Visningar
58 706
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 342
Senast: gulakatten
·
Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 750

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fjordingtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Hage

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp