Höstföräldrar 2021, del 3

Hon är på vippen att knäcka krypkoden verkar det som, (men det sa jag om att vända sig också och sen la hon ner dom planerna permanent :laugh:) Men hon går iaf från sittande till en väldigt framåtlutad handstående position men har inte riktigt förstått vad benen ska göra. Men gissar att det kommer snart...
Uppdatering om lilla Es krypande, eller icke-krypande kanske :D
Nu kommer hon till knä- och handstående från mage, men det enda hon gör sen är att glatt och nöjt fälla fram benen och sätta sig upp. Absolut noll ambitioner att ta sig framåt :laugh:

Hon börjar bli så stor i kroppspråk och kroppsbyggnad, fortfarande en plutt viktmässigt, men hon ser så STOR ut. Galet att det redan är sommar igen och snart ett år sen hon kom... :heart
 
Vi har varit på öppna förskolan, första gången för A och första gången för mig eftersom allt sånt var stängt när dottern var liten. A tyckte det var toppen, han kröp omkring kors och tvärs för att greja med olika leksaker, ställde sig mot saker och försökte klättra upp på en pappa som satt med sitt barn i famnen 😅

Får se om vi går nån mer gång, de stänger snart för sommaren men kanske lite mer i höst.
 
M verkar tycka att det här med att ställa sig på alla fyra på knä är för enkelt, han kör yogapositionen hunden istället 😅 Därifrån kommer han ingen vart men han kan åla framåt nu om underlaget är snällt. Känns som att snart är han hur mobil som helst!
 
När vågar man börja ha dom i cykelstolen?
Vår stora älskar att cykla men jag hänger ju inte med honom med vagnen längre. :angel:
 
När vågar man börja ha dom i cykelstolen?
Vår stora älskar att cykla men jag hänger ju inte med honom med vagnen längre. :angel:
Rekommendationen vi fick från ”vår” cykelhandlare var tidigast vid nio månader. De ska vara helt stadiga i sittande längre stunder, och inte påverkas av vind i ansiktet.
Det här med att kippa efter andan i motvind brukar ge sig ungefär vid nio månader också.
 
Här är någon vääääldigt nära på att knäcka krypa-koden, hon har lyckats få in något steg här och där så det borde ju vara nära. :p

Hon sitter mycket bättre nu, mer eller mindre själv men hon vill helst inte det, hon vill ligga på magen och leka. :D
 
Här är någon vääääldigt nära på att knäcka krypa-koden, hon har lyckats få in något steg här och där så det borde ju vara nära. :p

Hon sitter mycket bättre nu, mer eller mindre själv men hon vill helst inte det, hon vill ligga på magen och leka. :D
Heja heja, då kommer det nog vilken dag som helst! :)
 
Ingen egen säng här heller, till någon av barnen :o Eller jo en spjälsäng som jag använder för att sätta A i när jag vill ha koll på honom i sovrummet :angel:

Men planen är att fixa ett rum som barnen kan dela på till en början. De kan åtminstone ha lite kläder och leksaker där så får vi se när någon vill börja sova där :p
 
Lilla E sover fortfarande i sin bedside crib bredvid dubbelsängen :o Den har verkligen betalat sig, hon är 10 månader om några dagar :D (storebror växte ur den före 6 månader... :p )

Tror dock hon skulle kunna sova i eget rum utan problem, för när hon sover så sover hon som en stock. Men vi väntar nog tills hon inte äter på natten längre, hon vill fortfarande ha 1-2 flaskor varje natt.

Vi ska göra färdigt vår övervåning där vi bara har 2 sovrum i dagsläget, så vi får ett till sovrum. Då får nog barnen dela sovrum och ha det andra som lekrum till en början. Kanske blir till hösten iallafall.
 
Lite mer apropå sovande så har A varit extremt snuttig de senaste nätterna. Lite snorig så kanske har med det att göra.

Imorse tröttnade jag och la mig helt sonika med ryggen mot honom. Tänkte att nu kommer han börja gnälla, men han pillade bara lite med mitt bh-band och sen somnade han O_o Kanske nåt typ av framsteg eller bara slump, vem vet :p
 
Vi har tre sovrum på övervåningen men ett av dem är arbetsrum/pysselrum. Stora barnen (4,5 och 7) delar rum. Fast just nu är det jag och M som sover i det rummet och stora barnen sover med maken i vårt sovrum. Får se när vi är tillbaka igen. Sen är ju tanken att även det tredje rummet ska användas som sovrum. Och än så länge ignorerar vi det faktum att vi har ett mindre rum än antal barn :p
 
Här har vi livets första förkylning (om vi bortser från covid som var täppt värre) så Signe är trött, varm och missnöjd. Och så snorig. Vill inte äta ❤️
Men dricker vatten och ätit gröt iaf. Så ingen fara på taket. Och en flaska ersättning imorse.
 
Här är någon vääääldigt nära på att knäcka krypa-koden, hon har lyckats få in något steg här och där så det borde ju vara nära. :p

Hon sitter mycket bättre nu, mer eller mindre själv men hon vill helst inte det, hon vill ligga på magen och leka. :D

Här kryps det - typ - men bara i sängen eller på picknickfilt. Där tar hon sig från punkt a till b på nolltid - men på hårdare underlag vill hon inte riktigt än.

Sittandet är så roligt - hon KAN sitta själv i några sekunder utan problem men hon verkar inte riktigt se poängen med att sitta rakt upp och ner. Det är ju roligare att kasta sig åt olika håll så det killar i magen (antar jag för hon gapskrattar), eller lägga sig som en fällkniv framåt. (Hon kan ta sig upp ur fällknivspositionen så det är inte att hon säckar ihop.)

Jag har varit svinförkyld, hennes pappa lite grann och hon själv väldigt snorig av och till men ingen feber eller så. Tog tempen på henne efter en snorig och varm natt men då hade hon den lägsta temp jag någonsin fått på henne. Mycket arg på snoret och ännu argare på sina föräldrar som torkar henne i ansiktet då och då. Finns inget värre! :rage::rage::rage: Som tur är är hon inte långsint.
 
Här kryps det - typ - men bara i sängen eller på picknickfilt. Där tar hon sig från punkt a till b på nolltid - men på hårdare underlag vill hon inte riktigt än.

Sittandet är så roligt - hon KAN sitta själv i några sekunder utan problem men hon verkar inte riktigt se poängen med att sitta rakt upp och ner. Det är ju roligare att kasta sig åt olika håll så det killar i magen (antar jag för hon gapskrattar), eller lägga sig som en fällkniv framåt. (Hon kan ta sig upp ur fällknivspositionen så det är inte att hon säckar ihop.)

Jag har varit svinförkyld, hennes pappa lite grann och hon själv väldigt snorig av och till men ingen feber eller så. Tog tempen på henne efter en snorig och varm natt men då hade hon den lägsta temp jag någonsin fått på henne. Mycket arg på snoret och ännu argare på sina föräldrar som torkar henne i ansiktet då och då. Finns inget värre! :rage::rage::rage: Som tur är är hon inte långsint.
Älskar din beskrivning av henne, hon låter som en riktigt härlig unge :love: :D
 
Lilla E händer det massor med just nu. Hon tar sig runt litegrann nu genom att rumphasa, snurra, sträcka sig och halvligga om vartannat. Men kanske inte jättemedvetet för hon är oftast ändå jättearg över allt som är utom räckhåll :D och hamnar hon på mage är det fortfarande bara backen i. :P

Hon "pratar" massor och verkar ha lärt sig sitt namn och kan klappa sig på bröstet när man frågar "var är E?" Mycket ljud som låter som brorsans namn, pappa och ibland mamma. Även hittat sin falsettröst till resten av familjens olycka och sin egen förtjusning. :laugh:
 
Premiär av årets första färska jordgubbar och E var inte speciellt imponerad, däremot broccolibuketten hon fick nu vid kvällsmat var toppen O_o

Hon är mer intresserad av att äta själv så vi har (äntligen) introducerat BLW eftersom hon tidigare vägrat hålla i annat än smörgåsrån. Jag hade dock förträngt hur det ser ut under matstolen när de plockar mat själva :rofl:
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Svar
791
· Visningar
41 783
Senast: Avalbane
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 196
Senast: gulakatten
·
Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 718
Utrustning Går i tankarna att köpa en ny bil samt en transport, bilen är dock prio ett då jag har tillgång till att låna transport. Det jag söker...
Svar
11
· Visningar
670
Senast: lillan222
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp