Höstföräldrar 2021, del 3

Jag har nog inte betalat något för min app, och jag kan välja en himla massa olika länders kurvor... 🤔 Har android ska tilläggas
 
Klara har sovit uselt inatt, vid frukost upptäckte vi att de två små risgrynen i nederkäken fått sällskap av en huggis uppe 😅

D3CF7591-5DC6-4D5F-82ED-14BB44C16F7F.jpeg
 
Suck, A snuttade sig igenom natten :arghh: så less på det. Separationsfas var det visst… min plan är att sluta amma helt när han är runt året. Ska slänga alla amningsplagg, vill inte se dem igen :p
 
Lilla Es humör fortsätter utvecklas, väldigt ovant att hon är arg och missnöjd så inser hur otroligt bortskämda vi hittills varit med denna bebis :D

Just nu är hon mest arg för jämnan. Om hon tappar mat, om det ligger mat på bordet, om hon inte får ha olika saker, om fel leksaker ligger för nära (hon kan kasta långt!), om hon kastar sig ner på mage för att nå nånting och inte tar sig därifrån, om hon blir nersatt på golvet eller lagd på skötbordet... Och typ tusen anledningar till :laugh: 🙈 När hon blir arg kommer enorma tårar och så klappar hon händerna riktigt ilsket. Både hjärtskärande och lite gulligt :D
Vi funderar på om det kan vara en sjunde tand på g som gör henne gnällig, fast de första 6 kom ju utan att göra något väsen av sig. Utvecklingssprång kanske, enligt appen ska det vara precis i sluttampen av ett nu. Men kanske också rimligt att någon som varit glad i 10 månader plötsligt börjar utveckla lite åsikter :p
 
Jag var så nöjd med min läggning igår, hon somnade som en stock 20:30. Alla läggningar i helgen, dag som kväll, har varit exemplariska. Tyvärr tyckte hon att hon hade sovit klart kl 23 :cautious: mannen var ute och rastade henne i vagnen vid 01 och efter det somnade hon väl typ om till 04:30. Disco! Hon var inte speciellt ledsen eller så (bara när hon tyckte att vi var tråkiga som inte gick upp och lekte) utan det var bara gymnastik, rulla, byta håll i sängen, dyka över "muren" mellan hennes säng och vår (kuddar och filtar typ då det är ett litet mellanrum)... och så vidare. Hoppas att de hinner ta igen lite sömn idag, själv är jag på kontoret, lite lagom mör.
 
Fan vad irriterad jag blir. Hade fått en bokad tid för 8-månaderskontroll med hembesök idag den 6 juli. Ingen dyker upp. Loggar in på 1177 bara för att se att det finns en tid bokat den 6 SEPTEMBER 🤯😩
 
Fan vad irriterad jag blir. Hade fått en bokad tid för 8-månaderskontroll med hembesök idag den 6 juli. Ingen dyker upp. Loggar in på 1177 bara för att se att det finns en tid bokat den 6 SEPTEMBER 🤯😩
Oops, hon kom visst till slut :o Det visade sig att tiden på 1177 tas bort när personalen registrerar att de åker från mottagningen så det var därför den var borta… :angel:

Så jag blev upprörd litegrann i onödan, hon var 40 minuter sen men besöket blev i alla fall av.
 
Kontrollen gick i alla fall bra, det är inga konstigheter. A växer och utvecklas precis som han ska 🥰 9715 gram och 70 cm.

Och så var det det där med kurvan spikrakt uppåt och sen utplanande :angel:

FA0E0EB0-CD47-4B91-9731-A2A40B522E5D.jpeg
 
Kontrollen gick i alla fall bra, det är inga konstigheter. A växer och utvecklas precis som han ska 🥰 9715 gram och 70 cm.

Och så var det det där med kurvan spikrakt uppåt och sen utplanande :angel:

Visa bifogad fil 94546

Blir onekligen lite lättare att se om de följer kurvorna när de befinner sig på kurvorna! M utan korrigerad ålder 😆
 

Bifogade filer

  • 8F070E8D-F436-42AF-A334-328949FBC9EE.jpeg
    8F070E8D-F436-42AF-A334-328949FBC9EE.jpeg
    72,8 KB · Visningar: 32
Just nu händer det mycket känns det som. Hilma är löjligt snabb på att kräla (tror hon gett upp om att krypa, haha), hon kan sätta sig upp själv (dock händer det att hon ramlar efter lite sittande så man måste passa pga vassa hörn överallt) och hon har börjat ställa sig mot saker :nailbiting: .

Det är jäkla intensivt just nu då man verkligen måste vara med hela tiden, man blir ju utmattad bara av att springa fram och tillbaka heeeela tiden.

Hon babblar väldigt mycket med. :p

Hon är inne i språng 6 nu och det märks då hon vill vara med hela tiden, kan bli ledsen om man går ut ur rummet, ska byta blöja eller vad som som inte passar henne för tillfället. Nyfiken i en strut och älskar sladdar. O_o

Sjukt glad hela tiden ändå och lyser upp när hon lyckas med något eller om hon bara ser oss. :love:
 
Just nu händer det mycket känns det som. Hilma är löjligt snabb på att kräla (tror hon gett upp om att krypa, haha), hon kan sätta sig upp själv (dock händer det att hon ramlar efter lite sittande så man måste passa pga vassa hörn överallt) och hon har börjat ställa sig mot saker :nailbiting: .

Det är jäkla intensivt just nu då man verkligen måste vara med hela tiden, man blir ju utmattad bara av att springa fram och tillbaka heeeela tiden.

Hon babblar väldigt mycket med. :p

Hon är inne i språng 6 nu och det märks då hon vill vara med hela tiden, kan bli ledsen om man går ut ur rummet, ska byta blöja eller vad som som inte passar henne för tillfället. Nyfiken i en strut och älskar sladdar. O_o

Sjukt glad hela tiden ändå och lyser upp när hon lyckas med något eller om hon bara ser oss. :love:

Vad härligt det låter ändå 😍😁
 

Liknande trådar

Svar
771
· Visningar
40 212
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 184
Senast: gulakatten
·
Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 713
Utrustning Går i tankarna att köpa en ny bil samt en transport, bilen är dock prio ett då jag har tillgång till att låna transport. Det jag söker...
Svar
11
· Visningar
669
Senast: lillan222
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp